نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۱

واکین فینیکس فیلم جوکر را همچون دیگر فیلم‌ها می‌داند

واکین فینیکس، بازیگر نقش شخصیت جوکر در فیلم مستقل این شخصیت، در سخنانی اعلام کرد که وی این فیلم را همچون دیگر فیلم‌ها می‌بیند و در انتها، تنها شخصیت داستان و فیلمساز برای وی اهمیت دارند.

از نظر بسیاری از طرفداران کتاب‌های کمیک دی سی، شخصیت جوکر یکی از برترین آنتاگونیست‌های تاریخ است و هر کسی نقشی این شخصیت را در فیلمی ایفا کند، آن نقش نقطهٔ عطف دوران بازیگری آن بازیگر بوده و نقشی است که هیچ‌گاه از یادها فراموش نخواهد شد و همه افتخار و آرزوی بازی در نقش شخصیت جوکر را دارند، اما خب واکین فینیکس همچون این دسته از طرفداران نیست و آنچنان هیجانی به موضوع نگاه نمی‌کند و در صحبت‌های خود چنین گفته است که فیلم «شاهزاده دلقک جنایت»، برای وی همچون دیگر فیلم‌هایی است که در سینمای هالیوود ساخته می‌شوند.

در حالی که هنوز کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) در دنیای سینمایی دی سی سرگرم ساخت فیلم‌هایی حول محور رقیب همیشگی جوکر، یعنی بتمن است، تاد فیلیپس و مارتین اسکورسیزی تصمیم به ساخت فیلمی مستقل از شخصیت محبوب جوکر دارند و می‌خواهند این آنتاگونیست دوست‌داشتنی را از زیر سایهٔ بتمن خارج کنند؛ این فیلم بدون عنوان قرار است به ریشهٔ شخصیت جوکر بپردازد. این فیلم جدا از دنیای سینمایی دی‌سی خواهد بود و ارتباطی با دیگر ساخته‌های دی‌سی نخواهد داشت که با توجه به وضعیت کنونی فیلم‌های این استودیو، بهترین خبر ممکن است.

در طول سالیان گذشته، بازیگران زیادی بودند که بازی در نقش شخصیت جوکر را تجربه کردند، بعضی از آن‌ها نقشی به‌یادماندنی و ابدی از خود برجای گذاشتند و برخی اعتبار این شخصیت را زیر سؤال بردند. حال طرفداران شخصیت جوکر با اعلام نام واکین فینیکس برای ایفای نقش این شخصیت، خوشبینانه منتظر معرفی جوکر جدید سینما هستند. به احتمال فراوان واکین فینیکس جوکر آیندهٔ سینما خواهد بود و با توجه به کیفیت کاری بالای وی، می‌توان به ساخت فیلمی باکیفیت و خلق شخصیتی ماندگار امید داشت.

Phoenix

واکین فینیکس در مصاحبه با سایت Fandango، سکوت خود را در مورد اخبار حضورش در نقش شخصیت جوکر شکست و اینکه چه حسی را در مورد ایفای نقش دشمن ابدی بتمن دارد، با خوانندگان در میان گذاشت. صحبت‌های واکین فینیکس را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

این فیلم را همچون دیگر فیلم‌ها می‌بینم. نمی‌گویم که... در فیلم های وسترن بازی نخواهم کرد. بستگی به این دارد که چه فیلمی باشد. واقعاً اهمیت چندانی به ژانر نمی‌دهم؛ برای من شخصیت داستان و فیلمساز اهمیت دارند. اگر این توانایی را دارید که پا را فراتر از ژانر مدنظر بگذارید، آن زمان به خود می‌گویید که می‌خواهم این کار را انجام دهم. بنابراین من تسلیم نمی‌شوم و نمی‌گویم در چنین فیلمی بازی نخواهم کرد. مواردی بوده است که به شوخی و جدی در این رابطه صحبت کرده‌ام که چه زمانی برای انجام چنین کاری محتمل و مناسب است. گاهی اوقات این موضوع برایم جالب می‌شود (حضور در فیلمی کمیکی). اما بعد به هر دلیلی نظرم تغییر می‌کند و احساسی (هیجاناتی) همچون دیگران راجع به این موضوع ندارم. من در مورد میزان بودجهٔ فیلم و مواردی این چنینی تصمیم نمی‌‌گیرم؛ تنها چیزی که برای من اهمیت دارد، فیلمساز و شخصیت داستان است.

از زمان معرفی شخصیت جوکر در سال ۱۹۴۰ میلادی تا به امروز، داستان‌های زیادی پیرامون این کاراکتر محبوب روایت شده است، اما داستان و فیلمی که به ریشه‌های جوکر بپردازد و تنها در مورد همین شخصیت باشد، نه روایت شده و نه ساخته شده است؛ چیزی که طرفداران کتاب‌های کمیک بی‌صبرانه منتظر آن هستند و تنها و تنها داستان مستقل شخصیت جوکر را می‌خواهند. البته در نسخه‌ای از فیلم بتمن که توسط تیم برتون کارگردانی شد، تا حدودی تلاش سازندگان بر این بود که داستان گذشتهٔ جوکر را نشان دهند، اما در دیگر فیلم‌ها، همچون The Dark Knight (شوالیه تاریکی) کریستوفر نولان، به ریشه‌های شخصیتی جوکر اشاره نشد یا اشارهٔ بسیار کوچکی شد.

این فیلم را همچون دیگر فیلم‌ها می‌بینم. نمی‌گویم که... در فیلم‌های وسترن بازی نخواهم کرد. بستگی به این دارد که چه فیلمی باشد. واقعاً اهمیت چندانی به ژانر نمی‌دهم؛ برای من شخصیت داستان و فیلمساز اهمیت دارند

با وجود اینکه فینیکس هیچگاه در یک فیلم اقتباسی از کتاب‌های کمیک به ایفای نقش نپرداخته، اما او بارها به بازی در یک فیلم ابرقهرمانی نزدیک بوده است. پیش از اینکه بندیکت کامبربچ برای بازی در نقش دکتر استرنج در فیلم Doctor Strange (دکتر استرنج) انتخاب شود، فینیکس در آستانهٔ توافق با مارول استودیو برای بازی در این نقش بوده است. همچنین واکین فینیکس پیشنهاد بازی در نقش لکس لوتر در فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت) را رد کرده بود.

بازیگرانی همچون سزار رومرو، جک نیکلسون، هیث لجر و مارک همیل، نقش‌هایی به‌یادماندنی از شخصیت جوکر را به نمایش گذاشتند و همگی بازیگران مستعد و کاربلدی بودند. تصمیم برادران وارنر در نمایش جوکری جدید در فیلم Suicide Squad (جوخهٔ انتحار)، تصمیمی بود که با انتقادات فراوانی همراه شد. امیدواریم واکین فینیکس خاطرات خوب طرفداران را بار دیگر زنده کند و با توجه با کارنامهٔ این بازیگر، چیزی جز این انتظار نمی‌رود. واکین فینیکس، سابقهٔ بازی در فیلم‌هایی همچون Gladiator (گلادیاتور)، The Master (استاد)، Her (او) و You Were Never Really Here (تو هرگز واقعا اینجا نبودی) را در کارنامه دارد.

گفته می‌شود که فیلم شخصیت جوکر قرار است یک فیلم جنایی خشن و غیرمنتظره باشد که اتفاقات آن در اوایل دهه ۸۰ میلادی در شهر گاتهام جریان خواهد داشت و این فیلم مشابه دیگر فیلم‌های دی‌سی نخواهد بود و بیشتر به فیلم‌های مارتین اسکورسیزی، همچون فیلم Taxi Driver (راننده تاکسی)، شباهت خواهد داشت. فیلم مستقل شخصیت جوکر در حال حاضر نام و عنوان رسمی ندارد. علاوه بر کارگردانی، تاد فیلیپس به‌همراه اسکات سیلور، نویسنده فیلم 8Mile، وظیفهٔ نوشتن فیلمنامه این فیلم را بر عهده خواهد داشت. هنوز تاریخی برای اکران این فیلم اعلام نشده است.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده