نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۸

سه فیلمنامه برای فیلم Star Trek 4 در حال نگارش است

زکری کینتو، بازیگر نقش شخصیت فرمانده اسپاک در مجموعهٔ Star Trek، گفت که سه فیلمنامهٔ متفاوت برای قسمت چهارم این مجموعه در حال نگارش است.

داستان ساخت قسمت چهارم مجموعه Star Trek (پیشتازان فضا)، حتی از تایم‌لاین پرایم دنیای پیشتازان فضا هم پیچیده‌تر شده است. زکری کینتو، بازیگر نقش شخصیت فرمانده اسپاک در مجموعهٔ جدید پیشتازان فضا، بدین موضوع اشاره داشت که در حال حاضر سه فیلمنامهٔ متفاوت برای قسمت چهارم این مجموعهٔ علمی تخیلی در حال نگارش است.

زکری کینتو در سه فیلم سری جدید مجموعهٔ پیشتازان فضا که تایم‌لاین جدیدی نیز دارد، حضور داشته است. کینتو در ریبوت مجموعهٔ پیشتازان فضا که فیلم اول در سال ۲۰۰۹ و فیلم دوم در سال ۲۰۱۳ توسط جی جی آبرامز ساخته شد، به‌خوبی از پس نقش‌ خود برآمد. وی در فیلم سوم که در سال ۲۰۱۶ به کارگردانی جاستین لین ساخته شد نیز حضور داشت که البته این فیلم به خوبی فیلم‌های جی. جی. آبرامز نبود. در واقع عملکرد دور از انتظار قسمت سوم سری جدید تا حدی سبب بدگمانی کمپانی پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) نسبت به موفقیت فیلم جدید شده است و این کمپانی بی‌گدار به آب نمی‌زند. همچون دیگر بازیگران این مجموعه، حضور زکری کینتو نیز در فیلم جدید هنوز مشخص نیست. تا آنجایی که می‌دانیم فیلم جدید مجموعهٔ پیشتازان فضا کمپانی پارامونت پیکچرز قرار است به کارگردانی کوئنتین تارانتینو و تهیه‌کنندگی جی. جی. آبرامز ساخته شود. چندی پیش نیز کمپانی پارامونت پیکچرز، مارک ال. اسمیت، نویسنده‌ٔ فیلم The Revenant (از گور برخاسته) را برای نگارش فیلمنامه‌ٔ نهایی فیلم جدید این مجموعه معرفی کرد. فیلم پیشتازان فضا همچون تمام فیلم های تارانتینو، با درجه سنی R به نمایش درخواهد آمد. با وجود ابراز علاقهٔ بازیگرانی همچون پاتریک استوارت و جان چو به همکاری با تارانتینو در فیلم جدید، هنوز شخص تارانتینو اعلام نظری در رابطه به ساخت قسمت چهارم نداشته است.

Star Trek

چندی پیش بود که کارل اربن در سخنانی اعلام کرد که مطمئن است سازندگان در حال برنامه‌ریزی برای ساخت قسمت چهارم سری جدید مجموعهٔ پیشتازان فضا هستند و مراحل فیلمبرداری این فیلم نیز به احتمال فراوان در سال آینده میلادی شروع خواهد شد، اما با صحبت‌های اخیر زکری کینتو، به نظر می‌رسد هنوز زمان زیادی تا ساخت قسمت چهارم باقی مانده است و اصلاً مشخص نیست قسمت چهارمی در کار باشد. خبرهایی مبنی بر ریبوت دوبارهٔ این مجموعه شنیده می‌شود و اگر این اتفاق بیفتد، پیچیدگی زیادی در داستان مجموعهٔ پیشتازان فضا به وجود خواهد آمد. زکری کینتو در مصاحبه با سایت Entertainment Tonight Canada توضیح داد که چه اتفاقاتی در پس ساخت قسمت چهارم مجموعهٔ پیشتازان فضا کمپانی پارامونت پیکچرز در حال رخ دادن است و البته صحبت‌های وی، موضوع را پیچیده‌تر نیز کرده است. صحبت‌های زکری کینتو را با هم می‌خوانیم:

اول از همه بگویم که چندین فیلمنامه وجود دارد. یک فیلمنامه پیش از مطرح شدن نام کوئنتین تارانتینو برای کارگردانی این فیلم و ایده‌های متفاوت وی برای داستان قسمت چهارم احتمالی، نوشته شده بود. بنابراین فکر می‌کنم بیش از یک فیلمنامه در حال نوشتن باشد. از همین رو نمی‌دانم چه اتفاقی خواهد افتاد. کوئنتین تارانتینو قصد ساخت فیلم دیگری را ندارد (جدای از مجموعهٔ پیشتازان فضا) و با توجه به همین موضوع ما چشم انتظار اخبار جدید هستیم. همگی ما از شنیدن نام تارانتینو و کار با وی در فیلمی از مجموعهٔ پیشتازان فضا، هیجان‌زده‌ایم، اما خب می‌دانم که نویسندگان فیلم آخر این مجموعه، یعنی سایمون پگ و داگ جونز نیز در حال نگارش نسخه‌ای هستند و علاوه بر این دو، یک تیم از نویسندگان دیگر هم در حال نوشتن فیلمنامهٔ فیلم جدید است. بنابراین باید بگویم که نمی‌دانم اوضاع از چه قرار است و چه اتفاقی خواهد افتاد.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، زکری کینتو در سه فیلم قبلی مجموعهٔ پیشتازان فضا نقش شخصیت فرمانده اسپاک را بر عهده داشت و انتظار می‌رود در قسمت چهارم نیز وی ایفاگر نقش این شخصیت باشد، اما با این وضعیتی که در حال حاضر فیلمنامهٔ این فیلم دارد، نمی‌توان از هیچ چیز مطمئن بود. با وجود خوشحال شدن بازیگران و طرفداران از شنیدن خبر کارگردانی قسمت چهارم این مجموعه توسط کوئنتین تارانتینو، اما باید به این نکته اشاره داشت که معلوم نیست تارانتینو چه ایده‌ای برای آیندهٔ این مجموعه دارد؛ اینکه تصمیم دارد با همان فرمان سه فیلم قبلی جلو برود یا کلاً مجموعه را ریبوت کند و نسخهٔ خود را بسازد.

با توجه به صحبت‌های اخیر زکری کینتو، به نظر می‌رسد هنوز زمان زیادی تا ساخت قسمت چهارم باقی مانده است و اصلاً مشخص نیست قسمت چهارمی در کار باشد و شاید این مجموعه ریبوت شود

با وجود تأخیر در ساخت قسمت چهارم مجموعهٔ پیشتازان فضا، هنوز بسیاری بر این باورند که فیلمنامهٔ نهایی را سایمون پگ و داگ جونز خواهند نوشت و البته هم‌اکنون نیز در حال نگارش آن هستند. اما اگر حضور تارانتینو برای کارگردانی این فیلم قطعی باشد، آن زمان نمی‌توان با اطمینان از نگارش فیلمنامهٔ نهایی توسط پگ و جونز سخن گفت. قرار بود در فیلم جدید کریس همسورث نقش پدر کریس پاین را ایفا کند که پس از اعلام اینکه تارانتینو قصد دارد نسخهٔ خود را بسازد، همسورث برای حضور در فیلم جدید مردد شده است.

چندی پیش در گزارشی اعلام شد که پاتریک استوارت، بازیگر محبوب و قدیمی شخصیت کاپیتان پیکارد در مجموعه Star Trek، بسیار علاقمند به همکاری با تارانتینو در فیلم جدید این مجموعه است؛ پاتریک استوارت سابقه نقش‌آفرینی در سه فیلم مجموعهٔ Star Trek را در کارنامه دارد.

آخرین فیلم مجموعهٔ Star Trek، فیلم Star Trek Beyond (فراتر از پیشتازان فضا) بود که در سال ۲۰۱۶ به روی پردهٔ سینما رفت. کارگردانی این فیلم بر عهدهٔ جاستین لین بود. کریس پاین و زکری کینتو بار دیگر به ترتیب در دو نقش کاپیتان جیمز کِرک و فرمانده اسپاک در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. از دیگر بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کارل اربن، سایمون پگ، زوئی سالدانا و آنتون یلچین اشاره داشت. فیلم جاستین لین با استقبال خوبی از طرف منتقدان همراه بود، ولی در گیشه فروشی معمولی داشت؛ فیلم Star Trek Beyond با بودجهٔ ساخت ۱۸۵ میلیون دلاری، نزدیک ۳۴۳ میلیون دلار فروش داشت.

فیلم جدید مجموعهٔ Star Trek در حال حاضر عنوانی ندارد. این فیلم قرار است در تاریخ ۹ آگوست سال ۲۰۱۹ (۱۸ مردادماه ۱۳۹۸) اکران شود.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده