نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۸

فیلم Ready Player One به موفق‌ترین فیلم استیون اسپیلبرگ در یک دهه اخیر در گیشه تبدیل شد

فیلم Ready Player One بهترین عملکرد فیلم‌های استیون اسپیلبرگ در یک دهه گذشته را به خود اختصاص داده است.

از پنج شنبه هفته گذشته، اکران جهانی فیلم Ready Player One (بازیکن شماره یک آماده)، جدیدترین فیلم استیون اسپیلبرگ، آغاز شده است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، این فیلم به موفقیت بزرگی دست پیدا کرده است. بدون احتساب فروش روز پنج شنبه، فیلم جدید اسپیلبرگ در سه روز نخست اکران خود کمی بیش از ۴۱.۷ میلیون دلار در گیشه‌های آمریکای شمالی فروخت. همچنین با احتساب فروش روز پنج شنبه، فیلم Ready Player One توانسته در چهار روز اول اکران خود کمی بیش از ۵۳.۷ میلیون دلار در گیشه‌های آمریکای شمالی بفروشد تا بهترین عملکرد شروع در گیشه فیلم‌های استیون اسپیلبرگ از زمان اکران فیلم Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین) در سال ۲۰۰۸، را به خود اختصاص دهد.

Steven Spielberg

چهارمین قسمت از فیلم Indiana Jones (ایندیانا جونز) در سه روز اول اکران خود کمی بیش از ۱۰۰.۱ میلیون فروخته بود. همچنین بدون احتساب هزینه تبلیغات، فیلم Ready Player One با بودجه‌ای معادل ۱۷۵ میلیون دلار تولید شده است و طبق پیش بینی‌ها، این فیلم در گیشه آمریکای شمالی احتمالا بیش از ۱۳۰ میلیون در مجموع خواهد فروخت. با این حال، برادران وارنر امید زیادی به ادامه فروش موفق این فیلم در هفته‌های آینده دارد. فیلم Ready Player One تنها فیلم مهم ماه مارس بود که عملکرد نسبتا خوبی را در گیشه داشته است. با این حال، فیلم جدید اسپیلبرگ در دیگر کشورهای جهان از جمله چین با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شده است.

فیلم Ready Player One در سه روز نخست اکرانش بیش از ۶۱.۷ میلیون دلار تنها در کشور چین فروخته که این فیلم رکورد فروش فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت) در سه روز نخست اکرانش در کشور چین را نیز شکسته است. فیلم Ready Player One در مجموع حدود ۱۲۸ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده است و مجموع فروش این فیلم تا به امروز ۱۸۱.۲ میلیون دلار بوده است. کارگردانی فیلم Ready Player One بر عهده استیون اسپیلبرگ بوده است و زک پن و اریک ایسن نیز کار نوشتن فیلمنامه این فیلم را بر عهده داشته‌اند. کار ساخت موسیقی فیلم Ready Player One نیز بر عهده آلن سیلوستری بوده است. این فیلم اقتباسی از کتابی به همین نام اثر ارنست سلین است که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. تای شرایدن، اولیویا کوک، بن مندلسون، سایمون پگ، هانا جان کامن، لتیشیا رایت، رالف اینسون، تی جی میلر و مارک رایلنس، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Ready Player One حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده