نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۸

نقش اصلی فیلم Doom به بازیگری زن سپرده خواهد شد

یونیورسال پیکچرز ساخت ریبوت جدیدی از فیلم Doom را آغاز کرده است و طبق آخرین گزارش، بازیگری زن نقش اصلی این فیلم را ایفا خواهد کرد.

چند روز پیش بود که اعلام شد فیلم جدیدی بر اساس مجموعه بازی‌های ویدیویی بسیار محبوب Doom (رستاخیز) ساخته می‌شود و حال امروز در خبری متوجه شدیم که یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) تصمیم دارد بازیگری زن را برای ایفای نقش اصلی فیلم جدید خود انتخاب کند. بازیگر در نظر گرفته‌شده برای ایفای نقش در فیلم Doom، امی منسون، بازیگر اسکاتلندی سینمای هالیوود است. مجموعه بازی‌های ویدیویی Doom، یکی از قدیمی‌های دنیای گیم و برترین‌های سبک شوتر است که از محبوبیت بسیاری در میان گیمرها برخوردار است. داستان مجموعه بازی‌های Doom سرراست و معمولاً در مورد دانشمندانی است که در جهنم سیاره مریخ گیر افتاده‌اند و شخصیت اصلی داستان باید با بیشمار موجودات جهنمی روبه‌رو شود و آن‌ها را ذره ذره کند.

فیلم ابتدایی Doom در سال ۲۰۰۵ توسط شرکت یونیورسال پیکچرز تولید شد و به ‌روی پرده‌ٔ سینما رفت. آندری بارتکویاک کارگردانی این فیلم را بر عهده داشت و وظیفه نوشتن فیلمنامه این فیلم بر عهده وسلی استریک و دیوید کالاهام بود. دواین جانسون نقش اصلی فیلم Doom را بر عهده داشت و کارل اربن، رزاماند پایک، رزاق ادوتی، دکستر فلچر و ریچارد بریک دیگر بازیگرانی بودند که در این فیلم حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. بودجه ساخت فیلم Doom حدود ۶۰ میلیون دلار اعلام شد؛ اما علاوه بر دریافت نقدهای بسیار ضعیف، این فیلم در گیشه نیز شکست خورد و تنها کمی بیش از ۵۶ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت. طبق گزارش‌های جدید قرار است دواین جانسون در صورت حضور، نقشی غافلگیرکننده در فیلم جدید داشته باشد و احتمالاً شخصیت شرور و منفی داستان خواهد بود. در هر صورت عملکرد ضعیف فیلم ابتدایی سبب شد که تا مدت‌ها سازندگان به فکر ساخت دنباله نباشند؛ تا اینکه نینا برگمن در سخنانی اعلام کرد که با یونیورسال پیکچرز برای بازی در فیلم Doom قرارداد همکاری امضاء کرده است. برگمن با انتشار توییتی در توییتر شخصی خود این خبر را اعلام کرده و گفته بود که این فیلم اکنون دارای یک کارگردان است و فیلمبرداری و تولید فیلم نیز ظاهراً قرار است در کشور بلغارستان انجام شود. همچنین پیش‌تر تأیید شده بود که فیلم جدید به احتمال فراوان به‌صورت DVD پخش خواهد شد یا روی سرویس‌های استریم خواهد رفت.

طبق گزارش سایت Dread Central، قرار است نقش اصلی فیلم جدید Doom را امی منسون ایفا کند. معروف‌ترین نقش‌ امی منسون تا به امروز، مربوط به سریال Once Upon a Time (روزی روزگاری) شبکه ABC می‌شود.

Doom

اینکه فیلم جدید یونیورسال پیکچرز با نحوهٔ پخش خود بتواند فروش خوبی داشته باشد یا خیر، سؤالی نیست که بتوان به آسانی به آن پاسخ داد. فیلمی چون Cult of Chucky (فرقهٔ چاکی) دن مانچینی Universal 1440 Entertainment فروش مناسبی داشت. از آنجایی که نسخهٔ ۲۰۰۵ شکستی بدی در گیشه خورد، سازندگان برای اکران جهانی و به روی پرده بردن فیلم چندان مشتاق نیستند و ترجیح می‌دهند از طریق سرویس‌های استریم و DVD شانس خود را امتحان کنند که در مجموع ریسک کمتری برای آن‌ها خواهند داشت.

دواین جانسون در صورت حضور در فیلم جدید Doom، قرار است نقشی غافلگیرکننده داشته باشد و احتمالاً شخصیت شرور و منفی داستان خواهد بود

دواین جانسون به‌تازگی فیلم Rampage (رمپیج) را روی پرده داشت که این فیلم نیز اقتباسی از یک بازی ویدیویی بود. با وجود اینکه این فیلم هم به نظر چنگی به دل نخواهد زد و نمرات خوبی را از منتقدین دریافت نکرده است، اما در مجموع نمرات این فیلم از فیلم ابتدایی Doom بسیار بهتر است. در فیلم Rampage بازیگرانی چون دواین جانسون، نائومی هریس، جو منگنیلو، جیک لیسی و مارلی شلتن حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. کارگردانی این فیلم بر عهدهٔ برد پیتون بود و با بودجهٔ ساخت ۱۲۰ میلیون دلاری، فروشی ۳۰۰ میلیون دلاری در گیشه داشته است.

در سال ۲۰۱۶، ریبوت بازی Doom منتشر شد و با وجود اینکه داستان پیچیده‌تری نسبت به نسخه‌های قبلی داشت اما تمرکز اصلی این بازی روی مبارزه با شیاطین در سطح سیاره مریخ بود. با اینکه اولین تلاش یونیورسال با شکست همراه بود، اما این شرکت ممکن است تصمیم به اقتباسی براساس این نسخه از بازی بگیرد و امیدوار باشد که این بار قسمت جدید فیلم Doom عملکرد بهتری را نسبت به فیلم قبلی در گیشه داشته باشد.

گفتنی است هنوز تاریخ پخش فیلم جدید Doom مشخص نشده است.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده