نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۵

اطلاعات بیشتر در مورد Shadow of the Tomb Raider

بعد از انتشار ویدیو و تصاویر Shadow of the Tomb Raider، اطلاعات بیشتری در مورد بازی منتشر شده است.

سازندگان Shadow of the Tomb Raider در جریان نشست خبری خود در جشنواره فیلم ترایبکا در نیویورک، اطلاعات بیشتری در مورد جدیدترین نسخه توم ریدر ارائه کردند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. از این بازی ایداس مونترال که توسط اسکوئر انیکس منتشر می‌شود، پیش از این ویدیو و تصاویری هم منتشر شده بود.

  • لارا کرافت در این نسخه علاوه بر مبارزه با دشمنان، باید با خودش هم بجنگد تا کم کم تبدیل به یکی از همان افرادی نشود که از آن‌ها نفرت دارد. اشتباهات زیادی از لارا در طول بازی سر خواهد زد و در این موقعیت، خود قهرمان هم می‌تواند تبدیل به یک تهدید شود.
  • طراحان بازی می‌خواهند سری توم ریدر و شخصیت لارا را از هر جهت پیشرفت دهند. از ویژگی‌های این شخصیت و داستان و نحوه روایت آن، تا المان‌های گیم‌پلی. مقبره‌های بازی هم مکان‌هایی عمیق و ترسناک خواهند بود.
  • لارا از شکار به شکارچی تبدیل شده است. جسم و روح او با جنگل یکی شده و می‌توان لارا را یک Apex Predator نامید (شکارچی رأس هرم غذایی که بقیه جانوران توانایی شکار او را ندارند). او باهوش و خلاق است و در روش‌های مبارزه خود پیشرفت خوبی کرده است.
  • بخش‌های مخفی‌کاری بیشتری در بازی وجود خواهد داشت و استودیو ایداس مونترال می‌خواهد به بهترین شکل ممکن هوش و بالا رفتن تجربه لارا را نمایش دهد. او می‌تواند به خوبی از محیط و سایه‌ها برای مخفی شدن استفاده کند.
  • لارا در این نسخه از مکزیک به پرو سفر خواهد کرد و انتخاب محیط‌های جنگلی به عنوان محل وقوع اتفاقات، انتخابی منطقی و مناسب بوده. او تمام توانایی‌های قبلی خود را حفظ کرده است، بنابراین طراحان بازی تصمیم گرفتند این شخصیت را به محیط‌های جدیدی ببرند که با خطرهای بیشتری مواجه شده و توانایی‌های پیشین او برایش کافی نباشند. جنگل محیطی ایده‌آل برای رسیدن به این هدف خواهد بود.

shadow of the tomb raider

  • شخصیت منفی بازی، دکتر Dominguez رییس فرقه Trinity است. به زودی (شاید در E3 2018) اطلاعات بیشتری در مورد انگیزه‌های او به‌دست خواهیم آورد. او در طول داستان سعی می‌کند با ذهن لارا بازی کرده و باعث ایجاد شک و تردید او در مورد اقداماتش شود و حتی شاید نظر بازیکن را هم نسبت به لارا عوض کند.
  • Shadow of the Tomb Raider دارای محیط‌های عظیمی برای گشت و گذار خواهد بود و کاراکترهای زیادی هم در بازی حضور دارند که می‌توانید با آن‌ها رابطه برقرار کنید. به صورت کلی Eidos Montreal سعی کرده اثری را خلق کند که در زمینه‌های گیم‌پلی و نحوه روایت به شکل خطی و یک‌نواخت جلو نرود.
  • مکانیک جدید قلاب نشان می‌دهد که لارا قدرتمندتر و عضلانی‌تر از قبل شده و می‌تواند کارهایی را انجام دهد که پیش از این برایش غیرممکن بود. این قابلیت در کنار موارد دیگری مثل دویدن روی دیوارها باعث بهبود تجربه بازی شده و روش‌های حرکت در محیط را به مرحله جدیدی ارتقا می‌دهند. راه‌های زیادی در بازی وجود دارند که به شکل عمودی طراحی شده‌اند و البته معماهایی که باید با استفاده از قلاب به حل آن‌ها پرداخت.
  • بازیکن قابلیت رفتن زیر آب و شنا کردن را خواهد داشت و رازها و اشیای قیمتی هم در اعماق آب‌ها وجود دارند که با ریسک کردن و حرکت به سمت بخش‌های عمیق‌تر می‌توان به آن‌ها رسید.

بازی با نمایش گیم‌پلی پشت درهای بسته همراه بود، ولی در طول نشست خبری چند بار اشاره شد که احتمالاً اولین نمایش عمومی گیم‌پلی بازی در E3 2018 خواهد بود.

Shadow of the Tomb Raider در ۱۴ سپتامبر توسط Square Enix برای کامپیوتر، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر خواهد شد.


منبع dualshocker
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده