نویسنده: امیرحسین اندرز
// جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۲

معرفی بازی موبایل Blackbox

مدت‌ها است که بازی کردن با گوشی‌های هوشمند تنها به کشیدن انگشت (Swipe) و لمس کردن نمایشگر محدود شده است. Blackbox اینجا است تا با راه‌ حل‌های معماهای خود شما را مسحور خود کند.

هیچ لذتی برای ذهن‌های باهوش مثل شادی پس از حل معماهای یک بازی پازل خوب و سخت نیست. Blackbox یک بازی معمایی و پازل مستقل است که توسط رایان مک‌لئود (Ryan McLeod) طراحی و توسعه داده شده است. این بازی در پایان سال ۱۳۹۴ به طور انحصاری برای سیستم‌عامل iOS منتشر شد و از آن زمان تاکنون حدود ۱۰۰ هزار نظر ۵ ستاره در اپ‌استور اپل گرفته است. این بازی خلاقانه همچنین در سال ۱۳۹۶ برنده جایزه‌ی بهترین طراحی اپل شد که باعث شده بازی تا امروز با دریافت بروزرسانی، معماهای جدید و سخت‌تری را در دسترس کاربران قرار دهد.

بازی Blackbox
بازی Blackbox
بازی Blackbox

Blackbox یکی از خاص‌ترین بازی‌هایی است که شما روی آيفون و آیپد تجربه خواهید کرد؛ زیرا اصلا شبیه دیگر بازی‌های iOS نیست. این بازی نوآوری‌های بسیاری به کار می‌برد تا تجربه‌ی یک بازی معمایی کاملا متفاوت را ایجاد کند و مخاطب را مجبور می‌کند که خارج از چارچوب فکر کند، ولی صادقانه باید گفت نمی‌توان بدون لو دادن معماها راجع به خاص بودن بازی یا اینکه به چه روشی باید آن را پیش ببرید، صحبت کرد و تنها تجربه کردن Blackbox هیجان واقعی را به شما نشان خواهد داد.

Blackbox چالش برانگیز، خلاقانه و سخت است

در مراحل اولیه بازی باید بدون هیچ دستورالعمل خاصی تلاش کنید تا با روش حل معماها آشنا شوید. هر یک از مراحل رنگ مشخصی دارند و هدف این است که رنگ تمام مربع‌ها با رنگ مرحله یکی شوند. مانند بیشتر بازی‌های رایگان موبایل اگر مدت طولانی‌ای در مرحله‌ی خاصی گیر کردید، می‌توانید با انجام خرید درون برنامه‌ای، از مرحله عبور کنید. البته سازنده بازی برای کمک به حل معماها چندین راهنما نیز در نظر گرفته است. سازندگان برای چالشی کردن‌ مراحل، راهنماها را به صورت چندلایه طراحی کرده‌اند و در نتیجه بازیکنان تنها به تعدادی سرنخ برای عبور از مرحله دسترسی دارند. تعامل با سایر بازیکنان از طریق اشتراک‌گذاری نیز دیگر خصوصیتی است که در Blackbox به آن دسترسی دارید و می‌توانید از آن برای باز کردن چهار معمای جدید و دریافت سه سرنخ‌ رایگان استفاده کنید.

بازی Blackbox
بازی Blackbox
بازی Blackbox

بازی معماهای عجیب و غریب و صد البته متفاوتی دارد که راه حل آنها لمس کردن صفحه آیفون‌تان نیست (به جز در یک مورد). هر معما نیز برای خود راه خاصی را دارد و هیچ ارتباطی به راه حل معماهای دیگر ندارد. برای حل این معماهای سخت Blackbox از هیچ کاری نباید دریغ کرد. اسکرین‌شات گرفتن، وصل کردن هدفون به آيفون، ۱۰۰٪ شارژ کردن گوشی، طی کردن مسافتی حدود ۱۰۰ کیلومتر یا حتی خاموش کردن گوشی ممکن است که جواب معما باشد. اگر از حل نشدن یک معما عصبانی شدید، داد زدن سر آیفون‌تان را امتحان کنید؛ زیرا Blackbox با تمامی ویژگی‌ها و سنسورهای گوشی شما سر و کار دارد به جز صفحه‌ی لمسی آن. البته باید گفت که خود بازی اصلا مایل نیست که معماهایش را حل کنید و سرنخ آنچنانی‌ای به بازیکن برای حل معما نمی‌دهد و ما برای معرفی بیشتر بازی، به صورت گذرا به تعدادی از راه حل‌ها اشاره کردیم.

شاید نبودن نسخه اندروید این بازی مانع تجربه کردن این هیجان توام با کمی عصبانیت برای تعداد زیادی از گیمرها شده باشد، اما دارندگان آيفون و آیپد واقعا می‌توانند به داشتن این بازی انحصاری افتخار کنند. سازنده‌ی Blackbox در حال توسعه بسته‌های الحاقی بیشتری برای این اثر است. اگر معماهای رایگان بازی برای‌تان به اندازه کافی سخت نیست، در حال حاضر نیز دو بسته‌ی Erudite و Push در بازی وجود دارد که با خرید درون‌برنامه‌ای قابل تهیه هستند.

بازی ‌Blackbox با بیش از ۶۰ مرحله سخت برای محک زدن هوش شما کاملا آماده است و شاید پس از چندین تلاش ناموفق حتی شما را ناامید کند. بهتر است تا در زمان عصبانیت گوشی خود را به زمین نکوبید! به احتمال زیاد این بازی سخت‌ترین بازی معمایی خواهد بود که روی آیفون‌تان تجربه می‌کنید. اگر فکر می‌کنید باهوش هستید حتما Blackbox را امتحان کنید. این بازی هوش شما را امتحان می‌کند.

دانلود بازی آیفون Blackbox


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده