نویسنده: علی گودرزی
// شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۲

پر فروش‌ترین بازی‌ های کنسول نینتندو سوییچ اعلام شدند

لیست پرفروش‌ترین بازی‌های کنسول نینتندو سوییچ اعلام شد که در آن نام دو بازی‌ Super Mario Odyssey و Mario Kart 8 Deluxe در صدر دیده می‌شود.

در جدیدترین و آخرین گزارش فروشِ ارائه شده توسط کمپانی نینتندو، مجموعه‌ی ماریو با داشتن دو جایگاه ابتدایی این لیست، بهترین فروش را روی کنسول نینتندو سوییچ داشته است. در این گزارش ذکر شده که بازی Super Mario Odyssey، با فروش بیش از ۱۰ میلیون نسخه توانسته به جایگاه اول دست پیدا کند و بعد از آن، بازی‌‌های Mario Kart 8 Deluxe و The Legend of Zelda: Breath of the Wild به ترتیب رتبه‌های دوم و چهارم را در اختیار دارند. 

لوله‌کش معروف روی کنسول دستی 3DS هم فروش بسیار خوبی داشته است. بازی Mario Kart 7 در جدول فروش بازی‌های کنسول 3DS، بالاتر از دو بازی Pokemon X/Y و Pokemon Sun/Moon، در صدر جدول قرار دارد. سری بازی Pokemon چهار رتبه از این جدول ده‌تایی را به خود اختصاص داده‌اند و به عنوان یک مجموعه بازی، بهترین عملکرد را به نمایش گذاشته است. از این چهار بازی مجموعه Pokemon که در جدول حضور دارند، می‌توان به دو بازی Ultra Sun و Ultra Moon اشاره کرد که با وجود اینکه تازه منتشر شده‌اند، توانسته‌اند به فروش ۷.۵۱ میلیون نسخه برسند.

این ارقام به عنوان بخشی از درآمد سال مالی اخیر منتشر شد. این گزارش همچنین مشخص کرد که حدود ۱۷.۷۹ میلیون دستگاه Nintendo Switch تا به امروز فروخته شده و پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۲۰ میلیون دستگاه از این کنسول ژاپنی تا پایان سال مالیِ (مارس ۲۰۱۹) به فروش برسد. کمپانی نینتندو همچنین خبر بازنشستگیِ تاتسومی کیمیشیما را منتشر کرد. شنتارو فوروکاوا ۴۶ ساله از تاریخ ۲۸ جوآن (۷ تیر)، جانشین کیمیشیما خواهد شد. فوروکاوا یکی از اعضای باسابقه‌ی نینتندو است و در حال حاضر، بخش بازاریابی جهانی این شرکت را هدایت می‌کند.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده