نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۹

داستان قسمت دوم Wonder Woman در دهه 80 میلادی روایت می‌شود

در مهرماه سال گذشته شایعاتی راجع به قسمت دوم فیلم Wonder Woman منتشر شد مبنی بر اینکه داستان این فیلم در دهه ۸۰ روایت خواهد شد و اکنون پتی جنکینز این موضوع را به‌صورت رسمی تأیید کرد.

پتی جنکیز، کارگردان فیلم Wonder Woman (واندر وومن) در حاشیه مراسم سینما کان شهر لاس وگاس، شایعات طولانی مدت راجع به داستان قسمت دوم این فیلم ابرقهرمانی را تأیید کرد. طبق گزارشی که سایت Omega Underground در مهرماه سال گذشته منتشر کرده بود، بدین موضوع اشاره شده بود که داستان قسمت دوم فیلم Wonder Woman در بستر دهه ۸۰ میلادی و در زمان جنگ سرد روایت خواهد شد. اگرچه انتخاب دهه ۸۰ میلادی سبب می‌شود در فیلم جدید شاهد فضایی کاملاً متفاوت با فیلم اول و دوران جنگ جهانی اول باشیم، ولی انتخاب این دوره اجازه می‌دهد بار دیگر زمانی پیش از ملحق شدن شاهزاده دایانا به فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت) و مبارزه جانانه او به همراه بتمن و سوپرمن با شخصیت Doomsday را شاهد باشیم و البته ماجراجویی متفاوتی از این شخصیت را ببینیم. البته هنوز هیچ‌گونه جزئیاتی از داستان قسمت دوم فیلم Wonder Woman در دسترس نیست و تنها می‌دانیم دههٔ ۸۰ میلادی بستر حوادث داستان قسمت دوم این فیلم خواهد بود و شاهزادهٔ جزیره تمیسکیرا این بار به مقابله با نیروهای شوروی سابق در زمان جنگ سرد خواهد پرداخت. پتی جنکینز در حاشیه کنفرانس مطبوعاتی کمپانی برادران وارنر (Warner Bros)، این موضوع را به‌صورت رسمی تأیید کرد.

همچنین چندی پیش اعلام شد برخی از صحنه‌های قسمت دوم فیلم ابرقهرمانی Wonder Woman با دوربین‌های IMAX فیلمبرداری خواهد شد. آی‌مکس فرمت ۷۰ میلی‌متر فیلم‌های سینمایی با ظرفیت ضبط و نمایش تصاویر با اندازه و وضوح بسیار بیشتری نسبت به سیستم‌های سنتی و قدیمی فیلم است. دوربین‌های IMAX دارای ۲ لنز هستند که به صورت افقی در کنار یکدیگر و به فاصله ۲.۵ اینچی از یکدیگر قرار گرفته‌اند. نوارهای فیلم آی‌مکس تقریباً ۳ برابر فیلم‌های ۳۵ میلیمتری معمولی ظرفیت دارند که این موضوع باعث می‌شود تا وضوح تصاویر نیز بسیار بالا باشد.

Patty-Jenkins-Wonder-Woman

گفتنی است حضور پدرو پاسکال در فیلم جدید تأیید شده است؛ بازیگری که او را بیشتر برای بازی در نقش اوبرین مارتل در فصل چهارم سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت) و خاویر پنیا، مأمور DEA در سریال Narcos (نارکس) می‌شناسیم. کریستن ویگ دیگر بازیگر اضافه‌شده به لیست بازیگران فیلم دوم است و وی قرار است نقش شخصیت منفی و شرور چیتا را ایفا کند. پتی جنکینز از بازیگران جدید زیادی در فیلم دوم استفاده خواهد کرد.

داستان قسمت دوم فیلم Wonder Woman در بستر دهه ۸۰ میلادی و در زمان جنگ سرد روایت خواهد شد

با اکران فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice، زک اسنایدر به‌صورت رسمی شخصیت واندر وومن یا همان شاهزاده دایانا را در دنیای سینمایی دی‌سی معرفی کرد. نقش‌آفرینی این شخصیت کمیکی و ابرقهرمان بر عهده گل گدوت بود و وی پس از بازی در فیلم زک اسنایدر، در فیلم پتی جنکینز ایفاگر نقش اصلی شد. پس از بازخوردهای خوبی که طرفداران دنیای سینمایی دی‌سی از شخصیت واندر وومن داشتند، این استودیو فیلم جداگانه این شخصیت را نیز اکران کرد و در واقع می‌توان گفت همان معرفی ابتدایی تأثیر زیادی در فروش فوق‌العاده این فیلم در گیشه داشت. فروش جهانی فیلم Wonder Woman حدود ۸۲۱ میلیون دلار بود و به‌خوبی توانست بودجه ساخت ۱۵۰ میلیون دلاری خود را توجیه کند.

در قسمت اول فیلم Wonder Woman، گل گدوت، کریس پاین، رابین رایت، دیوید تیولیس، دنی هوستون، ایون برمنر، النا آنایا، لیزا لاون کانگلسلی و لوسی دیویس حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. کارگردانی این فیلم را پتی جنکینز بر عهده داشت و فیلم‌نامه‌نویسان آن نیز جف جانز و آلن هینبرگ بودند.

قرار است فیلمبرداری فیلم Wonder Woman 2 در ماه ژوئن (تیرماه ۹۷) و در داخل یا اطراف ایالت ویرجینیا/ناحیه کلمبیا (واشینگتن دی. سی) انجام شود. علاوه بر جنکینز، گل گدوت هم بازگشته و دوباره نقش شخصیت اصلی داستان را ایفا خواهد کرد.

 


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده