نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۸

فیلم It: Chapter 2 ترسناک‌تر و هیجانی‌تر خواهد بود

اندی موشیاتی،‌ کارگردان فیلم It: Chapter 2 (آن: قسمت دوم)، در حاشیه مراسم سینما کان از قسمت دوم این فیلم ترسناک سخن گفت و آن را ترسناک‌تر و هیجانی‌تر از قسمت اول دانست.

اندی موشیاتی، کارگردان قسمت ابتدایی فیلم It (آن) و همچنین کارگردان قسمت دوم این فیلم با عنوان It: Chapter 2 (آن: قسمت دوم)، در حاشیه مراسم سینما کان از لحن روایی و تِم کلی قسمت دوم این مجموعه ترسناک سخن گفت. این طور که به نظر می‌رسد فیلم It: Chapter 2 حتی از فیلم ابتدایی نیز ترسناک‌تر و هیجانی‌تر خواهد بود.

سال گذشته میلادی، سال خوبی برای طرفداران ژانر وحشت بود و فیلم‌های خوب و باکیفیتی چون فیلم Get Out (برو بیرون) جردن پیل و فیلم It به کارگردانی اندی موشیاتی، عملکردی عالی در گیشه داشتند؛ فیلم Get Out با بودجهٔ ۴.۵ میلیون دلاری، فروش ۲۵۵ میلیون دلاری در گیشه داشت و فیلم It که بر اساس رمان معروف استفن کینگ با همین عنوان ساخته شده بود، موفق شد کمی بیش از ۷۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان که شامل ۳۲۷.۴ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۳۷۲.۹ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان می‌شود، فروش کند. فیلم Get Out در فوریه سال ۲۰۱۷ به روی پرده‌ٔ سینما رفت و با تحسین منتقدان و تماشاگران روبه‌رو شد و جردن پیل با دریافت جایزه اسکار بهترین فیلمنامهٔ اورجینال برای این فیلم در مراسم اسکار 2018 تاریخ‌ساز شد. فیلم It نیز معجونی خوش‌ساخت از صحنه‌های هیجانی و شوخی‌های بجا بود و بازی عالی بازیگران نوجوان این فیلم بر موفقیت همه‌جانبهٔ آن تأثیر فراوانی داشت. با این حال با اکران فیلم اول، تنها نیمی از داستان روایت شده است و طرفداران بی‌صبرانه منتظر نیمهٔ دوم داستان هستند.

قسمت ابتدایی It داستان کودکی را روایت می‌کرد که در شهر دِری ناپدید شده بود؛ گروهی از نوجوانان باید با بزرگ‌ترین ترس خود مقابله می‌کردند و وارد یک خانه متروکه می‌شدند و با دلقکی شیطانی به نام پنی‌‌ وایز که طی قرن‌ها مرتکب قتل و خشونت شده است، روبه‌رو می‌شدند و با او مبارزه می‌کردند. داستان آن فیلم برگرفته از رمان معروف استفن کینگ بود و با این حال تنها نیمی از داستان کلی در فیلم ابتدایی روایت شده است. مطابق روند داستانی رمان استفن کینگ، در دنبالهٔ فیلم It باید شاهد تقابل دوبارهٔ اعضای گروه «Losers» با پنی‌ وایز دلقک باشیم؛ تقابلی که بعد از ۲۷ سال دوباره اعضای این گروه را گردهم خواهد آورد. البته گذشت ۲۷ سال تأثیری روی پنی‌ وایز نخواهد داشت و باز هم شاهد نقش‌آفرینی بیل اسکارشگورد در نقش این دلقک با پیشینه‌ای باستانی خواهیم بود. اما گذشت نزدیک به سه دهه، سبب تغییر در لیست بازیگران اصلی شده است، اما طبق گفتهٔ اندی موشیاتی، بازیگران نوجوان فیلم ابتدایی نیز قرار است در بخش‌های کوتاهی از دنبالهٔ فیلم It حضور داشته باشند و این صحنه‌ها مربوط به نمایش اتفاقاتی از گذشته خواهد بود. بخش اصلی دنبالهٔ It، داستان بچه‌های بزرگ‌شده شخصیت‌های فیلم ابتدایی را روایت خواهد کرد. اندی موشیاتی از همین حالا با صحبت‌های خود طرفداران را برای تماشای قسمت دوم این فیلم هیجان‌زده کرده است و حتی به آن‌ها آماده‌باش داده است!

It

در هنگام برگزاری کنفرانس مطبوعاتی کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) در مراسم سینما کان، اندی موشیاتی از لحنِ روایی و تِم کلی فیلم It: Chapter 2 سخن گفت و فیلم جدید را ترسناک‌تر و بسیار هیجانی‌تر از فیلم ابتدایی دانست و حتی به تماشاچیان بزرگسال پیشنهاد داد که جهت اطمینان پوشک بزرگسالان را فراموش نکنند! حال باید منتظر ماند و دید آیا واقعاً با فیلمی ترسناک که توانایی ایجاد ترس واقعی را دارد روبه‌رو خواهیم شد و ترسی از جنس فیلم‌های The Exorcist (جن‌گیر) ویلیام فریدکین در جان مخاطب خواهد افتاد یا همچون اکثر فیلم‌های این ژانر، ترسی سطحی و فراموش‌شدنی به خورد مخاطب داده خواهد شد. همان‌طور که در اخبار گذشته بدین موضوع اشاره داشتیم، طبق گزارشی از سایت Omega Underground، به احتمال فراوان مراحل فیلمبرداری دنبالهٔ فیلم It از ماه ژوئن (اواخر خردادماه) آغاز خواهد شد. طبق آن گزارش، محل فیلمبرداری فیلم جدید، شهر تورنتو کشور کانادا خواهد بود و سازندگان استودیو پاین‌وود تورنتو را مدنظر قرار داده‌اند. البته به نظر می‌رسد لوکیشن شهر دِری تغییری نکند و بار دیگر شهر پورت هوپِ استان آنتاریو باشد. در حال حاضر تاریخ ۱۸ ژوئن (۲۸ خردادماه)، تاریخ اولیه اعلام‌شده برای آغاز مراحل فیلمبرداری این پروژه است و انتظار می‌رود که فیلمبرداری قسمت دوم فیلم It در ماه اکتبر یا نوامبر (مهر یا آبان‌ماه) به پایان برسد. انتظار می‌رود اواخر تابستان سال ۲۰۱۹، قسمت دوم It بر روی پرده برود.

باید منتظر ماند و دید آیا واقعاً با فیلمی ترسناک که توانایی ایجاد ترس واقعی را دارد روبه‌رو خواهیم شد و ترسی از جنس فیلم‌های The Exorcist ویلیام فریدکین در جان مخاطب خواهد افتاد یا خیر

هنوز به‌صورت رسمی نام بازیگران اصلی فیلم It: Chapter 2 اعلام نشده است، اما نام‌های معروفی برای حضور در قسمت دوم این فیلم در نظر گرفته شده‌اند. طبق خبری که وب‌سایت ورایتی منتشر کرده بود، جسیکا چستین قرار است نقش بزرگسالی شخصیت بورلی مارش را در قسمت دوم فیلم It ایفا کند. پیش از این، چستین و اندی موشیاتی، در فیلم Mama (ماما) با یکدیگر همکاری کرده بودند و چستین یکی از دوستان صمیمی باربارا موشیاتی، خواهر اندی موشیاتی هم هست. همچنین چندی پیش در خبری که وب‌سایت هالیوود ریپورتر منتشر کرده بود، اعلام شد کمپانی برادران وارنر و نیو لاین سینما (New Line Cinema) در حال انجام مذاکرات نهایی با جیمز مک‌ آووی، بازیگر فیلم X-Men: Days of Future Past (مردان ایکس: روزهای گذشته آینده) و فیلم Split (شکاف)، و بیل هیدر، بازیگر سریال Barry (بری) برای حضور در دنباله فیلم It هستند. در صورت توافق نهایی و امضای قرارداد همکاری که ظاهراً این دو بازیگر به آن نیز بسیار نزدیک هستند، مک‌آووی قرار است نقش بزرگسالی شخصیت بیلی دنبورا و هیدر نقش بزرگسالی شخصیت ریچی توزیر را در فیلم It: Chapter 2 بازی کند. در فیلم اول، جیدن لیبرهر نقش بیلی دنبورا و فین ولفهارد نقش ریچی توزیر را بازی کرده بودند.

تا این لحظه تنها حضور سوفیا لیلیس، فین ولفهارد، وایات اولف و همچنین بیل اسکارشگورد در نقش پنی‌ وایز تأیید شده است و احتمالاً به‌زودی نام دیگر بازیگران نیز به‌صورت رسمی اعلام خواهد شد. طبق صحبت‌های پیشین اندی موشیاتی، قرار است در قسمت دوم داستانی تاریک‌تر و ترسناک‌تر از شخصیت مایک بازگو شود و از طرفی بیل اسکارشگورد ابراز امیدواری کرده است که در قسمت دوم بیشتر به پیشینهٔ ذاتی و ذهنی دلقک ترسناک این مجموعه پرداخته شود.

بیل اسکارشگورد، جیدن لیبرهر، جرمی ری، سوفیا لیلیس، فین ولفهارد، چوسن جیکوبز، وایات اولف، نیکولاس همیلتون و جک دیلان گریزر، از جمله بازیگرانی بودند که در فیلم It حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده