نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۲

واکنش منتقدان به فیلم Avengers: Infinity War - انتقام جویان: جنگ بینهایت

فیلم مورد انتظار Avengers: Infinity War بالاخره به‌نمایش درآمد، اما آنطور که باید و شاید، طبق انتظارات عمل نکرده و نمره خیلی خوبی را هم از طرف منتقدان دریافت نکرده است.

فیلم Avengers: Infinity War یا در زبان فارسی انتقام جویان: جنگ بینهایت، یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی، علمی، تخیلی و فانتزی کمپانی والت دیزنی موشن پیکچرز (Walt Disney Studios Motion Pictures) است که به‌دست آنتونی روسو و جو روسو (برادران روسو)، کارگردانان فیلم Captain America: Civil War (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی) و همچنین فیلم Captain America: The Winter Soldier (کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان)، کارگردانی شده است. در فیلم انتقام جویان: جنگ بینهایت، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون کریس ایوانز، رابرت داونی جونیور، جاش برولین، اسکارلت جوهانسون، کریس همسورث، بندیکت کامبربچ، تام هیدلستون، آنتونی مک‌کی، پل بتانی، الیزابت اولسن، جرمی رنر، چادویک بوزمن، سباستین استن، دان چیدل، کریس پرت، زویی سالدانا، دیوید باتیستا، پام کلمنتیئف، بندیکت ونگ، تام هالند، سین گان، لتیشیا رایت، وینستون دوک، دانای گوریرا، بردلی کوپر (صداپیشه)،‌ وین دیزل (صداپیشه)، پیتر دینکلیج، بنیسیو دل تورو و پل راد و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم انتقام جویان: جنگ بینهایت در تاریخ ۲۳ آوریل ۲۰۱۸ (۳ اردیبهشت ۱۳۹۷) در سالن تئاتر دالبی (Dolby Theatre) برای مخاطبان محدودی به نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۶۸ را از بین ۳۹ نقد فیلم که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. کارگردانی دو قسمت جدید فیلم Avengers (انتقام جویان) بر عهده جو و آنتونی روسو و کار نوشتن فیلمنامه آنها بر عهده کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی بوده است. پیش از این اعلام شده بود که این فیلم قرار است با مدت زمان ۱۵۶ دقیقه یا به عبارتی ۲ ساعت و ۳۶ دقیقه، به طولانی‌ترین فیلم دنیای سینمایی مارول تبدیل شود؛ اما اکنون مدت زمان دیگری اعلام شده و در واقع این فیلم حدود ۷ دقیقه کوتاه‌تر از زمانی است که پیش از این اعلام شده بود.

از آنجا که مدت کمی است که فیلم Avengers: Infinity War در سالن تئاتر دالبی اکران شده است، منتقدین مطرح جهانی نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Avengers: Infinity War از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی رسمی‌ داستان این فیلم را که توسط کمپانی Walt Disney Studios Motion Pictures منتشر شده هم بخوانید:

اعضای تیم انتقام‌جویان و همچنین متحدان آنها در حال محافظت از سیاره زمین هستند و با تهدیدهایی مقابله می‌کنند که بزرگ‌تر از حد توان هر قهرمانی برای مقابله با آنها است. در همین برهه زمانی خطر جدیدی ظاهر می‌شود که از پس سایه‌های دنیای کهکشانی بیرون آمده و فراتر از تصور همه است؛ آن هم کسی نیست جز تانوس، حاکم ظالم و ستمگر بدنام دنیای بین کهکشانی. هدف او از به راه انداختن این بازی ناعادلانه، به‌دست آوردن هر شش سنگِ سنگ‌های بینهایت (Infinity Stones) است؛ سنگ‌هایی که دارای قدرت‌های غیرقابل تصور هستند. تانوس با داشتن این سنگ‌های بینهایت می‌تواند روی همه واقعیت‌ها تاثیر بگذارد. هر چیزی که اعضای تیم انتقام‌جویان برای آن جنگیده بودند، آنها را به این نقطه زمانی رساند؛ در هیچ برهه زمانی‌ای، سرنوشت زمین و همچنین آینده موجودیت آن تا این اندازه نامشخص و نگران‌کننده نبوده است.

Avengers: Infinity War

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Avengers: Infinity War بیندازیم:

مت مایتوم | توتال فیلم

۱۰۰ از ۱۰۰

آخرین قسمت سری فیلم انتقام جویان یعنی فیلم Avengers: Infinity War، به گونه‌ای بود که ارزش این همه صبر کردن را داشت. نمی‌گویم که یک اثر بی‌نقص و کامل است، اما کارهایی کرده و به نقاطی رسیده که خیلی از آثار سینمایی اینگونه ژانرها حتی نمی‌توانند رویای آن را داشته باشند. این فیلم همچنان همان بزرگی، هیجان و طنزی که در تمامی آثار خوب دنیای سینمایی مارول وجود دارد و شما هم انتظار آن را دارید، در خود دارد.

اسکات کالورا | آی جی ان

۹۰ از ۱۰۰

سازندگان این اثر، از توانایی و نیروی شخصیت شرور فوق‌العاده قدرتمند و جذاب خود استفاده کردند تا هیجان طرفداران را بیش از حد معمول بالا ببرند. فیلم Avengers: Infinity War با موفقیت کامل توانست تمام تلاش‌های ۱۰ سال گذشته آثار کمپانی مارول را در یک فیلم پر از ابرقهرمان فوق‌العاده بزرگ و تاثیرگذار که طرفداران انتظار آن را می‌کشیدند، جمع‌آوری کند.

اوون گلیبرمن | ورایتی

۸۰ از ۱۰۰

فیلم انتقام‌جویان: جنگ بینهایت یک اثر زرق و برق‌دار، خنده‌دار و اکشن است که یک لحظه حس شلوغی بسیار زیاد و در عین حال خیره‌کننده‌ای به بیننده می‌دهد.

استفن ویتی | نیویورک دیلی نیوز

۸۰ از ۱۰۰

فیلمنامه به‌طرز شگفت‌انگیزی هوشمندانه نوشته شده است. تمامی زیر داستان‌ها به‌طرز خیلی خوبی در کنار یکدیگر جمع شده‌اند. کریس پرت در نقش شخصیت استار لرد هم واقعا دیالوگ‌های زیبا و هوشمندانه‌ای دارد. از طرف دیگر، در عین حال، تانوس هم بسیار پیچیده‌تر از شخصیت‌های شرور و منفی‌ای است که معمولا تا به امروز به ما نشان داده‌اند. در نهایت، فیلم هم با یک پایان خشن و بسیار شوکه‌کننده به پایان می‌رسد.

مایکل او سالیوان | واشینگتون پست

۷۵ از ۱۰۰

فیلم Infinity War بزرگ، پر سر و صدا و همچنین جسورانه است. این اثر بینندگان خود را به مکان‌هایی می‌برد که شاید از آنها استفاده نشده و هیچ نیازی به رفتن به آن محل‌ها نباشد.

Avengers: Infinity War

پیتر تراورس | رولینگ استون

۷۵ از ۱۰۰

فیلم Avengers: Infinity War طرفداران و بینندگان خود را در هوا رها می‌کند؛ آنها هم حس فوق‌العاده هیجان انگیزی دارند و هم در عین حال تصور می‌کنند که به آنها خیانت شده است. آنها به شدت مشتاق رسیدن به پایانی هستند که هرگز نمی‌آید... حداقل در آینده‌ای نزدیک این اتفاق نمی‌افتد.

جیک کول | آسوشیتد پرس

۶۳ از ۱۰۰

تماشای این اثر بسیار لذت‌بخش است. همین گردآوری بازیگران و شخصیت‌های فوق‌العاده محبوب تا حدودی سبب شده که فیلم انتقام‌جویان: جینگ بینهایت موفق شود؛ درست همانند فیلم Ocean’s Eleven (یازده یار اوشن)، منتها با هیجانی چند برابر بیشتر.

بیل گودی کونتز | آریزونا ریپابلیک

۶۰ از ۱۰۰

در این فیلم، تانوس جذاب‌ترین و همچنین پیچیده‌ترین شخصیت داستان بود. 

سم آدامز | اسلیت

۴۰ از ۱۰۰

اینکه به مدت ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه پای این فیلم بنشینی، این حس را می‌دهد که انگار بیش از حد توان غذا خورده‌ای. بعد از اتمام فیلم شما این دو حس را خواهید داشت: هم ناراضی خواهید بود و هم از شلوغ بودن بیش از حد داستان، کلافه می‌شوید.

جان سملی | گلوب اند میل (تورنتو)

۳۸ از ۱۰۰

می‌توان گفت که حتی براساس استانداردهای خود کمپانی مارول که متوسط بودن یک اثر را نشان می‌دهد، فیلم Avengers: Infinity War باز هم شکست خورده و حتی نمی‌تواند خود را به آن استانداردها برساند.

لازم به ذکر است که فیلم Avengers: Infinity War توانسته رتبه هفتادم را در لیست بهترین آثار سینمایی سال ۲۰۱۸ از آن خود کند. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Avengers: Infinity War نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای عالی و تقریبا بی‌نقص بدانیم. به‌علاوه به نظر می‌رسد که با فیلم خیلی خوبی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال زیاد جمع کثیری از طرفداران آثار سینمایی و بینندگان اینگونه کارها از آن راضی و خشنود خواهند بود؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده