نویسنده: مهرداد داودی
// چهار شنبه, ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۵

گزارش فروش هفتگی سینمای ایران: آغاز پرقدرت تگزاس

در این مطلب به مرور فروش سینمای ایران و کسب رتبه‌ی سوم توسط فیلم تازه اکران تگزاس خواهیم پرداخت.

فاز دوم اکران بهار سینمای ایران بالاخره آغاز شد. در پنج هفته‌ی گذشته نیمه‌ی بالایی جدول سینمای ایران تقریبا ثابت بود؛ جایی که چهار فیلم مصادره، لاتاری، به وقت شام، لونه زنبور و انیمیشن فیلشاه جایگاه اول تا پنجم را بین خودشان تقسیم می‌کردند و هر از گاهی نیز تغییراتی در رتبه‌های اول تا سوم رخ می‌داد. در هفته اول اردیبهشت و با اکران اولین فیلم فاز دوم بهار گیشه هم بالاخره تکانی خورد. انتظار می‌رود با اکران دیگر فیلم‌های فاز بهار، تغییرات گسترده‌تری در جدول رخ بدهد. فیلم لاتاری در هفته اول اردیبهشت و در ششمین هفته‌ی اکران ۱۰ میلیاردی شد. این فیلم در هفته قبل با نمایش در ۱۷۱ سالن به فروش هفتگی یک میلیارد و چهارصد و نود و هشت میلیون تومان رسید. لاتاری اما برای باقی ماندن در صدر جدول آن هم در هفته‌های آینده کار سختی خواهد داشت؛ چرا که این فیلم باید با رقیبانی چون «عصبانی نیستم!» و «خوک» رقابت کند. با توجه به اکران ۶ هفته‌ای، لاتاری احتمالا جای خود را به فیلم‌های تازه‌نفس‌تر بدهد.

فیلم لاتاری

رتبه‌ی دوم جدول همچنان در اختیار به وقت شام است؛ فیلمی که مانند هفته‌ی گذشته بیشترین سالن نمایش را در اختیار داشته است. این فیلم با نمایش در دویست سالن نمایش به مرز ۹ میلیاردی شدن رسیده است. تازه‌ترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا در ششمین هفته از اکران، فروشی معادل یک میلیارد و دویست و بیست و دو میلیون تومانی را تجربه کرده است. فیلم جنگ-محور ابراهیم حاتمی کیا با اینکه خود را در رتبه دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای ایران می‌بیند، اما همانطور که احتمالا می‌دانید ممکن است به واسطه‌ی اکران چند فیلم جدید در هفته‌های آینده با افت فروش مواجه شود.

در رتبه سوم اما تگزاس حضور دارد. فیلم تگزاس به کارگردانی مسعود اطیابی تازه‌اکران موفق این هفته بود. تگزاس برای رسیدن به نیمه‌ی بالایی جدول فقط به یک هفته نیاز داشت. این فیلم که در تیم بازیگری‌اش سه تن از پرفروش‌ترین‌های این روزهای سینمای ایران یعنی حمید فرخ نژاد، پژمان جمشیدی و سام درخشانی را در اختیار دارد، در روایت داستانی سراغ یکی از شاخص‌ترین ترکیب‌های چند سال اخیر سینمای ایران رفته است: دو بازیگر مرد که به واسطه‌های مختلف در مسیر مشترکی قرار می‌گیرند و به‌واسطه‌ی این مسیر، فیلمنامه سعی در ایجاد موقعیت‌های کمدی دارد؛ ترکیبی که البته بارها ثابت کرده است که به راحتی می‌تواند در گیشه موفق شود. تگزاس در اولین هفته‌ی اکران و با نمایش در هشتاد و هفت سینما در سرتاسر کشور به فروش هفتگی قابل توجه یک میلیارد و صد و سی میلیون تومانی رسید. تگزاس تا روز چهارشنبه، پنج اردیبهشت به فروش یک میلیارد و صد و چهل میلیون تومانی دست پیدا کرده است. به احتمال بالا در هفته‌های آینده، با افزایش سالن‌های نمایش تگزاس به جایگاه بالاتری دست پیدا کند. با توجه به فروش قابل توجه تگزاس، این فیلم از شانس‌های تبدیل شدن به یک فیلم پرفروش به شمار می‌رود.

فیلم تگزاس

در جایگاه چهارم این هفته پرفروش‌ترین فیلم حال حاضر گیشه حضور دارد. فیلم دوازده میلیاردی مصادره با کاهش سالن‌های نمایش نسبت به هفته‌ی گذشته پس از نمایش در صد و پنجاه سالن، به درآمد هفتگی یک میلیارد و صد و نه میلیون تومان رسید. مصادره مانند دیگر فیلم‌های نیمه بالای جدول به استثنای انیمیشن فیلشاه، نسبت به هفته قبل با افت فروش مواجه شده است. اولین فیلم مهران احمدی با اینکه در هفته‌ اخیر فروش به نسبت کمی را تجربه کرد، اما از نیمه بالای جدول دور نشد و توانست در رتبه‌ی پیشین فیلم لونه زنبور جای بگیرد. لونه زنبور اما به جای سقوط یک پله‌ای، دو پله سقوط کرد و در رتبه ششم پس از انیمیشن فیلشاه جای گرفت. رده‌ی پنجم اما همچنان و احتمالا برای آخرین هفته‌ها در اختیار انیمیشن مورد توجه فیلشاه به کارگردانی هادی محمدیان است. فیلشاه تنها فیلم بالای جدولی گیشه است که نسبت به هفته‌ی گذشته‌اش فروش بیشتری داشته است. فیلشاه در هفته‌ای که گذشت فروشی معادل نهصد و هفتاد و هشت میلیون تومان را تجربه کرد. فیلشاه حالا مجموع درآمدی معادل سه میلیارد و پانصد و نود هفت میلیون تومان دارد.

مصادره

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهفروش هفتگی (تومان)
۱لاتاری۶۱,۴۹۸,۴۲۲,۰۰۰
۲به وقت شام۶۱,۲۲۲,۵۲۳,۰۰۰
۳تگزاس۱۱,۱۳۴,۷۲۹,۰۰۰
۴مصادره۶۱,۱۰۹,۱۵۸,۰۰۰
۵فیلشاه۶۹۷۸,۸۴۰,۰۰۰
۶لونه زنبور۶۶۷۱,۸۰۳,۰۰۰
۷خرگیوش۶۱۷۵,۱۱۳,۰۰۰
۸بدون تاریخ بدون امضا۱۰۵۱,۳۱۲,۰۰۰
۹فراری۶۴۲,۸۸۰,۰۰۰
۱۰آینه بغل۲۰۸,۲۴۷,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده