نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۱

کوین فایگی از احتمال ساخت فیلم‌های ترسناک در دنیای سینمایی مارول سخن گفت

کوین فایگی، رئیس مارول استودیو، در صحبت‌های اخیر خود از محتمل بودن ساخت فیلم‌های ترسناک در دنیای سینمایی مارول سخن گفت.

کوین فایگی، رئیس مارول استودیو که این روزها یکی از نام‌های معروف سینمای هالیوود است، از ایدهٔ ساخت فیلم‌های ترسناک از روی برخی شخصیت های مارول در دنیای سینمایی این کمپانی، استقبال کرد. استودیو مارول تقریباً در ۱۰ سال اخیر فیلم ترسناک کلاسیکی نساخته است و علاقه‌ای هم به ورود به ژانر وحشتی که از شخصیت‌های مارول در آن‌ها استفاده شود، نشان نداده است. حال با اکران فیلم Avengers: Infinity War (انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت) و نزدیک شدن به پایان فاز سوم دنیای سینمایی مارول، زمزمه‌هایی در مورد جهان احتمالی فاز چهارم دنیای سینمایی مارول به گوش می‌رسد. با وجود اینکه به‌صورت رسمی هیچ اطلاعاتی از فاز چهارم دنیای سینمایی مارول اعلام نشده است و تا زمان اکران فیلم چهارم مجموعهٔ انتقام‌جویان نیز اعلام نخواهد شد، کاربران اینترنتی و طرفداران مارول به حدس زدن روی آورده‌اند و شایعات از همین حالا شروع شده است.

کوین فایگی علاقه‌مند است استودیو مارول در ژانرهای مختلف فیلم بسازد و داستان‌های متفاوتی را وارد دنیایی سینمایی مارول کند

مارول سابقهٔ ساخت فیلم‌هایی با تِم ترسناک را دارد و برخی از آن فیلم‌ها خوب و برخی چندان موفق نبوده‌اند. از مجموعهٔ Blade (بلید) با نقش‌آفرینی وسلی اسنایپس گرفته تا Ghost Rider (گوست رایدر) با نقش‌آفرینی نیکلاس کیج. اما در فرمت جدید و زیر نظر کوین فایگی و کمپانی والت دیزنی (Walt Disney)، فیلمی ابرقهرمانی که مایه‌های ترس را نیز داشته باشد، توسط این استودیو ساخته نشده است. شخصیت‌هایی چون Man-Thing و رابی ریس/گوست رایدر در سریال Agents of S.H.I.E.L.D (مأموران شیلد) معرفی شده‌اند و شخصیت‌های دیگری از دنیای مارول نیز هستند که می‌توان از آن‌ها فیلم‌های ترسناکی ساخت، به‌عنوان مثال شخصیت Moon Knight که ریشه‌هایی از شخصیتی ترسناک را می‌توان در آن یافت یا حتی کاپیتان آمریکا که به شخصیت Capwolf تبدیل می‌شود. شخصیت‌های دیگری نیز هستند و در مجموع دست استودیو مارول برای ساخت فیلم‌های ترسناک از شخصیت‌های کمیکی مارول، باز است.

Blade

کوین فایگی در مصاحبه با سایت Comicbook اعلام کرد که استودیو مارول آمادگی حضور در ژانر وحشت را دارد و از پتانسیل این ژانر می‌توان به‌خوبی در دنیای سینمایی مارول استفاده کرد. در ژانر فیلم‌های ابرقهرمانی، فیلم‌های جدیدی که کمی ترس را نیز چاشنی کار خود کرده باشند، ساخته شده‌اند؛ فیلم Venom (ونوم) کمپانی سونی پیکچرز (Sony Pictures) و فیلم The New Mutants (میوتنت‌های جدید) کمپانی فاکس قرن بیستم که وحشت را وارد دنیای مجموعهٔ مردان ایکس خواهد کرد. کوین فایگی معتقد است استودیو مارول با ساخت فیلم Black Panther (بلک پنتر) نشان داده است از تغییر نمی‌ترسد و با آغوش باز از این موضوع استقبال خواهد کرد. کوین فایگی گفت که علاقمند است استودیو مارول در ژانرهای مختلف فیلم بسازد و داستان‌های متفاوتی را وارد دنیایی سینمایی مارول کند. صحبت‌های وی را در این رابطه با هم می‌خوانیم:  

فکر می‌کنم که ژانر وحشت معنایی زیادی دارد. منظور شما از ژانر وحشت فیلم‌هایی چون Texas Chainsaw Massacre (کشتار با اره‌برقی در تگزاس)، Hostel (مسافرخانه)،  Friday the 13th (جمعه سیزدهم) یا Poltergeist (پولترگایست) است؟ خب فیلم Poltergeist بیشتر به سلیقهٔ من می‌خورد، فیلمی فوق‌العاده بود که واقعاً مرا ترساند و البته سرگرمم کرد. نمی‌دانم، اما از علاقهٔ خود به ساخت فیلم در ژانرهای مختلف، تا آنجایی که امکانش باشد، مطمئن هستم.

در حال حاضر فیلم The New Mutants، یکی از فیلم‌هایی است که امید زیادی به موفقیت آن می‌رود و باید دید ترس چه جایگاهی در این فیلم دارد. میسی ویلیامز در نقش ولفسبین، آنیا تیلور جوی در نقش مجیک، هنری زاگا در نقش سان‌اسپات، بلو هانت در نقش میراژ، چارلی هیتون در نقش کنون‌بل و آلیس براگا در نقش دکتر سیسیلیا ریز، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم The New Mutants حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. کارگردانی این فیلم بر عهده جاش بون، کارگردان فیلم The Fault in Our Stars (خطای ستارگان بخت ما یا بخت پریشان) بوده است. فیلم The New Mutants در ابتدا قرار بود در تاریخ ۱۳ آوریل ۲۰۱۸ (۲۴ فروردین‌ماه ۱۳۹۷) به روی پرده‌ٔ سینما برود، اما اکران این فیلم حدود ۱۰ ماه عقب افتاده است و اکنون این فیلم قرار است در تاریخ ۲۲ فوریه ۲۰۱۹ (۳ اسفند‌ماه ۱۳۹۷) اکران شود.

دیگر فیلم ابرقهرمانی که طرفداران بی‌صبرانه منتظر اکران آن هستند و به نظر تِمی ترسناک نیز خواهد داشت، فیلم Venom است که تریلر دوم آن دیروز به نمایش درآمد که خلاف تریلر قبلی، در این تریلر برای اولین‌بار شاهد حضور شخصیت ونوم هستیم. تام هاردی در نقش ادی براک ملقب به ونوم، وودی هارلسون در یک نقش نامشخص، ریز احمد در نقش دکتر کارلتون دریک، میشل ویلیامز در نقش انه وینگ (همسر سابق ادی براک)، رید اسکات در نقش پاتریک مولیگان (شایعه)، اسکات هیز در یک نقش نامشخص و جنی اسلیت در نقش یک دانشمند، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Venom حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. کار نوشتن فیلمنامه اصلی فیلم Venom بر عهده اسکات روزنبرگ و جف پینکنر بوده که توسط کلی مارسل، نویسنده فیلم Saving Mr. Banks (نجات آقای بنکس)، بازنویسی شده است. کارگردانی این فیلم بر عهده روبن فلیشر، کارگردان فیلم Zombieland (سرزمین زامبی‌ها) بوده است.

فیلم Venom قرار است در تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۱۸ (۱۳ مهرماه ۱۳۹۷) به روی پرده‌ٔ سینما برود.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده