نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۵

فیلم دامبو در مراسم سینما کان رونمایی شد

اولین تصویر از فیلم لایو اکشن Dumbo کمپانی والت دیزنی، در مراسم سینما کان به نمایش درآمد.

کمپانی والت دیزنی (Walt Disney) در مراسم سینما کان، اولین تصویر از فیلم بازسازی و لایو اکشن مورد انتظارِ Dumbo (دامبو) را به نمایش درآورد. کار تولید یکی از پروژه‌های جدید این استودیو تحت عنوان دامبو که بازسازی و لایو اکشن انیمیشنی به همین نام محصول سال ۱۹۴۱ است، تقریباً از یک سال پیش آغاز شده است و این فیلم را تیم برتون بر اساس فیلمنامه‌ای از ارن کروگر کارگردانی خواهد کرد.

داستان فیلم Dumbo در مورد یک ستارهٔ سابق سیرک به نام هولت فریر (کالین فارل) است که پس از بازگشت از جنگ، برای گذران زندگی دوباره وارد این عرصه می‌شود و در همان بدو ورود، صاحب سیرک با نام مکس دویچی (دنی دویتو) مسئولیت مراقبت از فیلی تازه متولدشده با گوش‌های بزرگ را به وی واگذار می‌کند. در ابتدا این بچه فیل که دامبو نام دارد به خاطر فرم گوش‌هایش مورد تمسخر دیگران قرار می‌گیرد، ولی در ادامه وقتی فرزندان هولت کشف می‌کنند که او توانایی پرواز کردن دارد، ماجرا به کلی تغییر می‌کند؛ دامبو از آن چیزی که وی را دستمایهٔ تمسخر دیگران قرار داده بود، بهترین بهره را می‌برد و تبدیل به معروف‌ترین ستارهٔ سیرک می‌شود. در این هنگام سرمایه‌داری شرور با نام وندویر (مایکل کیتون) با همکاری بندبازی به نام کولت (اوا گرین) سعی می‌کنند تا هر طور شده سیرک را به دست بیاورند و دامبو را به ستاره‌ای پولساز تبدیل کنند.

کمپانی والت دیزنی در مراسم سینما کان به‌صورت کوتاه به معرفی فیلم دامبو پرداخت و در همین اثنا تصویری پخش شد که نشان‌دهندهٔ شخصیت اصلی داستانی فیلم، یعنی فیل پرنده بود؛ این تصویر توسط اکانت توییتر سایت Omega Underground منتشر شده است. این‌طور که به نظر می‌رسد، داستان نسخهٔ لایو اکشن Dumbo متفاوت از انیمیشن کلاسیکی است که در سال ۱۹۴۱ اکران شد. گویا در فیلم تیم برتون، دامبو از همان اوایل کار به پرواز درمی‌آید؛ در حالی که در نسخهٔ کلاسیک در اواخر فیلم این اتفاق رخ داد. طبق گزارش‌های منتشر‌شده، نسخهٔ لایو اکشن تیم برتون را باید تا حدودی شبیه به فیلم Alice in Wonderland (آلیس در سرزمین عجایب) این کارگردان دانست و فیلم جدید بیشتر دنباله است تا بازسازی صرف از نسخهٔ ابتدایی. تصویر منتشر‌شده از فیلم Dumbo را در پایین مشاهده می‌کنید:‌

Dumbo

کمپانی دیزنی در چند سال اخیر به بازسازی برخی انیمیشن‌های قدیمی خود به‌صورت فیلم‌های لایو اکشن روی آورده است و البته موفقیت‌های زیادی هم در گیشه داشته است؛ فیلم‌هایی چون Cinderella (سیندرلا)،‌ Beauty and the Beast (دیو و دلبر) و The Jungle Book (کتاب جنگل) که این سه فیلم در مجموع بیش از ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشته‌اند و نقدهای خوبی نیز از منتقدان دریافت کردند. چندی پیش نیز تاریخ شروع مراحل فیلمبرداری و لوکیشن فیلم لایو اکشن The Sword in the Stone (شمشیر در سنگ) اعلام شد؛ فیلم لایو اکشن The Sword in the Stone جایگاه ویژه‌ای در بین آثار آیندهٔ دیزنی دارد و یکی از فیلم‌هایی است که این کمپانی تصمیم دارد روی سرویس استریم خود منتشر کند. طرفداران می‌توانند در آینده‌ای نزدیک انتظار یک لایو اکشن سریالی از دنیای جنگ ستارگان، یک سریال بدون نام از کمپانی مارول و برنامه‌های تلویزیونی بر اساس انیمیشن Monsters Inc (کمپانی هیولاها) و فیلم High School Musical (موزیکال دبیرستان) را داشته باشند. سرویس استریم دیزنی قرار است کار خود را پرقدرت آغاز کند و از همان ابتدا محتویات خیلی زیاد و فوق‌العاده باکیفیتی برای نمایش به مشترکان ارائه دهد. همچنین به مرور زمان و با افزایش حجم محتویات، قرار است هزینهٔ اشتراک هم افزایش یابد. با توجه به اینکه هزینهٔ اشتراک ماهانه شبکه نتفلیکس چیزی در حدود ۸ تا ۱۴ دلار است، دیزنی قرار است هزینه‌ای کمتر از این مقدار برای مشترکان خود در نظر بگیرد.

گویا در فیلم تیم برتون، دامبو از همان اوایل کار به پرواز درمی‌آید؛ در حالی که در نسخهٔ کلاسیک در اواخر فیلم این اتفاق رخ داد

نسخه‌ی کلاسیک دامبو با مدت ۶۴ دقیقه و بودجه‌ی ۹۵۰ هزار دلار، توسط دیزنی و با اندیشه‌ٔ جبران زیان‌های مالی انیمیشن پرخرج این استودیو، فانتازیا (Fantasia) ساخته شد. پیش از نمایش دامبو، کمپانی RKO Pictures به عنوان توزیع‌کننده‌ٔ محصولات دیزنی از شخص والت دیزنی خواست تا یا مدت انیمیشن را طولانی کند، یا آن را به یک انیمیشن کوتاه تبدیل کند یا اینکه انیمیشن به صورت یک اثر درجه‌ٔ B به نمایش دربیاید. اما از آنجایی که دیزنی دامبو را به همین شکل دوست داشت هر سه پیشنهاد را رد کرد و در نهایت این انیمیشن برای نخستین بار در اکتبر سال ۱۹۴۱ در آمریکا به نمایش درآمد و در ادامه ضمن برانگیختن تحسین همگان، برنده‌ٔ جایزه‌ٔ اسکار بهترین موسیقی متن شد.

بازیگران سرشناسی نظیر اوا گرین، کالین فارل، مایکل کیتون و دنی دویتو در فیلم لایو اکشن Dumbo حضور دارند و به ایفای نقش خواهند پرداخت. از دیگر عوامل تولید این پروژه می‌توان به درک فری، کترلی فرانفلدر و جاستین اسپرینگر به‌عنوان تهیه‌کننده، نایجل گاستلو به عنوان تهیه‌کننده‌ٔ اجرایی، بن دیویس به‌عنوان تصویربردار، کالین اتوود به‌عنوان طراح صحنه، کریس لبنزون به‌عنوان تدوینگر و پل گوچ به‌عنوان چهره‌پرداز اشاره کرد.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده