نویسنده: پیمان مرادی
// چهار شنبه, ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Time Crash

بازی موبایل Time Crash، یک بازی اعتیادآور با محوریت ورزش پارکور است که در این مطلب به معرفی آن خواهیم پرداخت.

پارکور، نوعی تمرین برای عبور از موانع مختلف در یک محیط پیچیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون تجهیزات کمکی است. می‌توان پارکور را نوعی ورزش نیز قلمداد کرد. بازی Vector، یکی از بازی‌های موبایلی موفق چند سال اخیر بوده که ورزش پارکور را به بهترین شکل ممکن روی پلتفرم موبایل شبیه‌سازی کرده است. اما بازی اندروید و آیفون Time Crash که در این مطلب به معرفی آن‌ خواهیم پرداخت، امکان پرش از موانع مختلف را این بار در یک محیط سه بعدی و به شکل اول شخص، برای بازیکنانش فراهم ساخته است تا از این حیث در مقایسه با بازی Vector متمایز ظاهر شود؛ در واقع Time Crash بیشتر از آن که به Vector شبیه باشد، به بازی کنسولی Mirror's Edge شباهت دارد.

Time Crash

بازی Time Crash، از آن دسته بازی‌هایی است که همزمان هم عاشق‌شان خواهید شد و هم از آن‌ها متنفر خواهید بود؛ در واقع گیم پلی بازی به گونه‌ای است که از یک جهت شما را به خود معتاد می‌کند اما در مقابل، سرعت بالای بازی و سختی برخی مراحل به حدی است که وادارتان می‌کند تا هر از چند گاهی گوشی خود را به سمت در و دیوار پرتاب کنید!

اگر از کسانی هستید که از تجربه‌ی بازی Vector راضی بوده‌اند، Time Crash نیز برای‌تان به تجربه‌ی خوشایندی تبدیل خواهد شد

اساس گیم پلی Time Crash بر سرعت عمل بازیکن در انجام واکنش‌های سریع، مبتنی است. تعامل بازیکن با بازی به صورت تک لمسی است به این معنا که Time Crash تنها با یک انگشت نیز قابل بازی کردن خواهد بود. برای عبور از موانع مختلفی که بر سر راه‌تان قرار گرفته‌اند، کافی است تا یک نقطه دلخواه از صفحه نمایش گوشی را لمس کنید البته در برخی از موارد می‌بایست انگشت خود را روی بخشی از صفحه بکشید؛ به طور مثال برای این که بتوانید خود را به صورت خوابیده از زیر برخی از موانع عبور دهید، بایستی انگشت خود را از بالا تا پایین صفحه نمایش بکشید. قسمت داستانی بازی شامل ۱۵ مرحله است که هر کدام از آن‌ها تقریباً یک یا دو دقیقه به طول خواهد انجامید، البته این در صورتی است که بتوانید بدون برخورد با حتی یک مانع، خود را به خط پایان برسانید که در اکثر مواقع این گونه نخواهد بود و مجبور خواهید شد تا بارها برای موفقیت در هر مرحله تلاش کنید. داستان بازی کاملاً سر راست است و در لابه‌لای ۱۵ مرحله‌ی بازی توسط یک سری از تصاویر به بازیکن نشان داده خواهد شد. البته در بازی‌‌هایی همچون Time Crash، خیلی مهم نیست که با چه خط داستانی‌ای طرف هستیم و بخش داستانی بازی صرفاً بهانه‌ای برای انجام حرکات نمایشی پارکور در محیط بازی است! پس از اتمام بخش داستانی بازی، محتوای اضافه‌ای تحت عنوان چالش‌های روزانه در بازی آزاد خواهد شد تا بازیکن پس از پایان بازی نیز ارتباط خود را به طور کامل با بازی قطع نکند و از هر از چند گاهی به آن بازگردد.

Time Crash

طراحی محیط گرافیکی بازی به بهترین شکل ممکن صورت گرفته است؛ یکی از عوامل مهمی که باعث می‌شود بازیکن پس از چند وقت، از تکراری بودن محیط بازی خسته نشود، رعایت تنوع در به کارگیری رنگ‌ها است که خوشبختانه سازندگان Time Crash به خوبی بر این نکته واقف بوده‌اند. سازندگان در بخش موسیقی بازی نیز خوش ذوق عمل کرده‌اند و بازیکن در این بخش نیز کمبودی احساس نخواهد کرد.

بازی موبایل Time Crash، یک بازی در سبک دویدن (Running) است که با محوریت ورزش پارکور ساخته شده است. اگر از کسانی هستید که از تجربه‌ی بازی Vector راضی بوده‌اند، Time Crash نیز برای‌تان به تجربه‌ی خوشایندی تبدیل خواهد شد. این بازی با قیمت ۲.۹۹ دلار برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS عرضه شده و توانسته نمره‌ی نسبتاً خوب ۴.۱ را از بازیکنانش در پلی استور دریافت کند.

دانلود بازی اندروید و آیفون Time Crash


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده