// چهار شنبه, ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل Vandals

Vandals یک بازی مستقل معمایی و مخفی کاری است که باید بدون گیر افتادن در دام پلیس، طرح‌های مختلف و دلخواه خود را روی دیوار گرافیتی کنید.

پس از موفقیت چشم‌گیر بازی‌های سری GO از شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) مانند هیتمن گو و لارا کرافت گو، باز‌ی‌های زیادی از این سبک و ایده الهام گرفتند و سعی در تکرار این موفقیت داشتند. Vandals نیز از همین دسته بازی‌ها است که با وجود الهام گرفتن از سری GO و داشتن‌ شباهت‌های انکار نشدنی‌ای با آن، ایده‌ها و ویژگی‌های خاص خود را نیز در بازی جای داده است. این بازی اندروید و ایفون که در سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک هم قابل دسترسی است، توسط استودیوی فرانسوی و مستقل کازموگرافیک (Cosmografik) منتشر شده است.

در این بازی ۶۰ مرحله چالش برانگیز وجود دارد که در آنها باید بدون خبردار شدن پلیس خود را به دیوار مورد نظر برسانید و طرح انتخابی یا دلخواه خود را روی آن گرافیتی کنید. این مراحل بین پنج شهر پاریس، نیویورک، توکیو، سن پائولو و برلین تقسیم شده که هر شهر محیط خاص خود و موانع متفاوتی نسبت به سایر شهر‌ها دارد. در بازی Vandals حرکات به صورت نوبتی انجام می‌شود و پس از حرکت شما، ماموران پلیس نیز حرکت خود را انجام می‌دهند که با توجه به سختی هر مرحله جالب و جدید است. توجه به جزئیات در بازی بسیار خوب انجام شده است. صدای ابزاری که برای کشیدن گرافیتی استفاده می‌کنید، تفاوت محدوده شنوایی سوت زدن با شکستن بطری و از این موارد تجربه بازی را لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. البته که زدن طرح دلخواه روی دیوار پس از رد کردن موانع بسیار جذاب و به‌یادماندنی است که می‌توانید هنرنمایی‌های خود را بعد از هر مرحله با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

vandals

در هر مرحله از این بازی، شما نقش یک هنرمند گرافیتی را بازی می‌کنید. هدف هر مرحله نیز مشخص است: باید به یک مکان خاص برسید، طرح خود را گرافیتی کنید، سپس بدون گیر افتادن خارج شوید. البته گفتن این موضوع بسیار راحت‌تر از انجام دادن آن است. برای منحرف کردن ماموران پلیس می‌توان بطری را به جای پرتی انداخت تا مسیر مورد نظرتان را خالی کنند یا می‌توانید با سوت زدن توجه آنها را به خود جلب کنید. البته به محض اینکه طرح خود را اسپری کردید، پلیس به دنبال شما خواهد آمد. همان‌طور که مراحل مختلف را پشت سر می‌گذارید، ماموران پلیس دیگر به آسانی قبل نیستند. آنها در مسیرهای مورد نظر منتظر می‌مانند و باید با استفاده از ترفندهای محیطی از آنها عبور کنید؛ مانند پنهان شدن لای بوته‌ها یا رفتن درون فاضلاب و بیرون آمدن از جایی دیگر. سیستم امتیازدهی بازی هم از طریق ستاره‌ها انجام می‌شود؛ همان سیستم سه ستاره‌ای آشنا که برای کسب هر سه ستاره باید هر سه مورد را هم‌زمان انجام دهید؛ ستاره‌ی اول برای اتمام مرحله بدون دیده شدن توسط پلیس، ستاره‌ی‌ دوم برای انجام مرحله با تعداد مشخصی حرکت و سرانجام ستاره‌ی سوم که با کمی زحمت بیشتر در نقشه بازی به دست می‌آید.

vandals

از نکات مثبت بازی که کم هم نیستند می‌توان به طراحی رنگارنگ و چشم‌نواز هر یک از شهرهای بازی و هر مرحله‌ی آن اشاره کرد. تیم کازموگرافیک همچنین قابلیت بازی در هر دو حالت افقی و عمودی را فراهم کرده که به تناسب شرایطی که در حال بازی هستید یکی از این دو حالت را انتخاب کنید. با توجه به ایزومتریک بودن دوربین بازی، می‌توان با استفاده از لمس دو انگشتی اندازه زوم تصویر را تغییر داد که در مراحل سخت‌تر میانه‌ی بازی که نقشه‌ی بزرگ‌تری دارند بسیار کاربردی و مناسب است.

طراحی روی دیوار پس از سختی‌ها و به دور از چشم مامورها بسیار لذت‌بخش است

از دیگر نکات مثبت بازی باید از صداگذاری و موسیقی‌های متن جاز و خوش ریتم بین مراحل بازی نام برد که در مواقع حل پازل به نوایی آرام و مرموز تبدیل می‌شود. در طول بازی هم اطلاعات بسیاری درباره‌ی تاریخ هنرهای خیابانی و گرافیتی در قالب آیتم‌های قابل جمع‌آوری قرار داده شده که برای علاقه‌مندان بسیار جذاب و مفید خواهد بود.

vandals

برای جمع‌بندی باید اشاره کرد که اگر از طرفداران سری بازی‌های GO هستید یا به گرافیتی و طراحی روی دیوارها علاقه‌مندید، Vandals یک تجربه به‌یادماندنی را برایتان رقم خواهد زد. گرافیک و طراحی رنگارنگ، هوش مصنوعی خوب و غیرقابل پیش‌بینی، تنوع محیط‌های بازی و موانع و ابزار در دسترس، همه از عواملی هستند که تجربه‌ی Vandlas را شیرین‌تر می‌کنند.

دانلود بازی اندروید و آیفون Vandals


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده