نویسنده: محمد حیدری
// سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۱

توضیحات کارگردان هنری Final Fantasy VII Remake در مورد ارتقای گرافیکی این بازی

 امروز شینتارو تاکای کارگردان هنری و طراح جلوه‌های بصری Final Fantasy VII Remake طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت CGWorld اطلاعات تازه‌ای در مورد پیشرفت گرافیکی این نسخه در اختیار هواداران قرار داد.

امروز وب سایت ژاپنی CGWorld که مطالب آن غالبا روی مسائل مربوط به گرافیک بازی‌ها متمرکز است مصاحبه‌ای با شینتارو تاکای (Shintaro Takai) کارگردان هنری و جلوه‌های بصری بازی Final Fantasy VII Remake انجام داد که طی آن تاکای اطلاعات مفید و جالبی از مراحل توسعه‌ی گرافیکی این بازی در اختیار هواداران این بازی بسیار محبوب قرار داد.

جالب است بدانید که ایشان در تیم ساخت بازی اصلی FFVII نیز به عنوان طراح جلوه‌های جادوی درون بازی حضور داشته است. در ابتدای مصاحبه، از تاکای در مورد تغییرات این نسخه در بخش گرافیکی و جلوه‌های بصری نسبت به بازی اورجینال سوال شد و او جواب جالبی به این سوال داد:

هنگامی که در حال کار روی بازی اصلی بودم صادقانه بگویم که فکر و خلاقیت چندان زیادی برای طراحی افکت‌های مختلف موجود در بازی به‌کار نبردم. برای مثال، ممکن بود شما دشمنی را در بازی مشاهده می‌کردید که هنگام حمله از بدنش شعله‌های قرمز خارج ‌می‌شد در حالی که این موضوع ربط منطقی خاصی به توانایی‌ها و قدرت‌های او نداشت و صرفا برای جذاب‌تر شدن ظاهرش به این شکل طراحی شده بود. اکنون و در نسخه‌ی بازسازی‌شده اگر دشمنی را ببینید که از بدنش شعله‌های قرمز خارج می‌شود بلاشک آن شعله‌ها به طبیعت آن دشمن، سلاح‌های او، منبع انرژی و بسیاری از نکات مرتبط دیگر به او ربط خواهند داشت.

این موضوع باعث شده تا در بسیاری از زوایای مربوط به جلوه‌های بصری بازی، تاکای مجبور به استفاده از قوه‌ی تخیل و خلاقیت خود برای ایجاد رابطه‌ی منطقی بین‌ قدرت‌های درون بازی و افکت‌های موجود در آن شود.

در واقع بنابر توضیحات تاکای، او و تیم طراح بازی تنها به دنبال بهتر کردن گرافیک نسخه‌ی بازسازی‌شده‌ی نبوده‌اند و تلاش کرده‌اند تا در این رابطه به شکلی عمیق‌تر عمل کنند. برای مثال، هنگامی که شما در حال بازیابی انرژی خود در بازی هستید بازیکنان تنها نباید ذرات درخشانی را ببینند که به شکلی بی‌هدف در آن حین ظاهر می‌شوند؛ بلکه افکت استفاده‌شده باید دقیقا حس بازیابی انرژی را به بازیکنان منتقل کند. او توضیح داد که هنگام طراحی این افکت خاص، در ذهن خود انرژی نامرئی‌ای را تصور کرده است که در اطراف بدن بازیکن جمع شده و هنگام مجسم شدن توسط بدن بازیکن جذب می‌شود و به‌واسطه‌ی این جذب شدن انرژی، نوری متناسب با آن از بدن بازیکن ساطع می‌شود.

او همچنین در ادامه‌ی توضیحات خود افزود:

افرادی که پیش‌تر خود بازیکن و گیمر بوده‌اند و بهتر بگویم عمر خود را با بازی کردن بازی‌هایی همچون نسخه‌ی اورجینال FFVII گذرانده‌اند اکنون تیم توسعه‌ی نسخه‌ی بازسازی شده‌ی این بازی را تشکیل داده‌اند. من از این تیم خواستم تا فرم و ساختار تازه‌ای از بازی FFVII را خلق کنند. وظیفه‌ی من در این میان این است که مطمئن شوم بازی از نظر طراحی هنری و محیطی به شکلی بازسازی می‌شود که توسعه‌دهندگان جوان‌تر بتوانند در آن نقشی فعالانه و موثر ایفا کنند.

Final Fantasy Vii Remake

البته این موضوع لازم به ذکر است که با وجود استفاده از لفظ جوان توسط تاکای، حداقل سن اعضای تیم سازنده حدود ۳۰ سال است.

شینتارو تاکای همچنین در پاسخ به این سوال که آیا دانش کافی در مورد نسخه‌ی اصلی این بازی به عنوان فاکتوری مهم در بکارگیری اعضای تیم توسعه لحاظ شده است یا خیر اینگونه توضیح داد:

خیر. تیم توسعه نیاز به داشتن اطلاعات چندان زیادی در مورد بازی اصلی ندارند و با این اوصاف، افرادی که تمایل به پیوستن به این تیم را دارند نباید در این زمینه نگرانی خاصی داشته باشند. بیشتر راهنمایی‌های لازم در این مورد را روشینوری کیتاسه و تتسویا نامورا به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان به تیم توسعه ارائه می‌دهند و در این‌ زمینه هیچگونه نگرانی ای وجود ندارد. افرادی که بر دانش گرافیکی تسلط لازم را دارند و در این زمینه می‌توانند کیفیت جهانی AAA (سطح بسیار بالا) را ارائه دهند می‌توانند به تیم توسعه اضافه شوند و ما با آغوش باز پذیرای آن‌ها خواهیم بود. واضح‌تر بگویم برخی از افرادی که در تیم توسعه‌ی حال حاضر نسخه‌ی بازسازی‌شده حضور دارند که تابه‌حال حتی یک بار بازی اصلی را تجربه‌ نکرده‌اند. آنچه برای ما مهم است توانایی و انگیزه‌ی درونی آن‌ها است و با اینکه تیم اصلی توسعه‌ی بازی کاملا مشخص شده و احتمالا قرار نیست تغییری در اعضای آن ایجاد شود، چون بخش مربوط به جلوه‌های بصری در آخرین مراحل توسعه وارد کار می‌شود همچنان فضا برای ورود متقاضیان تازه در این بخش باز است.

از آنجا که این مصاحبه توسط یک وب‌سایت تخصصی حوزه‌ی گرافیک انجام شده بود باقی مطالب موجود در این گفت‌و‌گو مستقیما به شرایط استخدام متقاضیان همکاری در تیم گرافیکی این بازی و بحث‌های تخصصی‌ آن مربوط می‌شد.

بازی The Final Fantasy VII Remake به صورت انحصاری روی پلی استیشن 4 عرضه خواهد شد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده