نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵

دنباله جومانجی در سال 2019 اکران خواهد شد

تام راتمن، مدیرعامل کمپانی سونی پیکچرز در گردهمایی انجمن ملی صاحبان سینما تأیید کرد که دنباله فیلم جومانجی در سال ۲۰۱۹ به روی پرده خواهد رفت.

تام راتمن،‌ مدیرعامل کمپانی سونی پیکچرز (Sony Pictures) در حاشیه گردهمایی انجمن ملی صاحبان سینما، به‌صورت رسمی تأیید کرد که دنباله فیلم موفق Jumanji: Welcome to the Jungle (جومانجی: به جنگل خوش آمدید) در کریسمس سال ۲۰۱۹ اکران خواهد شد. تام راتمن پیش‌تر در سخنانی چنین گفته بود که کمپانی سونی پیکچرز تصمیم دارد دنباله فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle را در تاریخی اکران کند که درست در رقابت مستقیم با فیلم Star Wars: Episode IX (جنگ ستارگان: قسمت نهم) قرار گیرد. فیلم Star Wars: Episode IX، سومین و آخرین قسمت از جدیدترین سه‌گانه جنگ ستارگان محسوب می‌شود که توسط کمپانی لوکاس فیلم ساخته شده است. در آن تاریخ به احتمال فراوان فیلم موزیکال اقتباسی Wicked (خبیث) نیز به روی پرده خواهد رفت.

طبق گزارشی که چندی پیش منتشر شد، دنباله فیلم Jumanji (جومانجی) به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ شرکت سونی پیکچرز در آمریکای شمالی تبدیل شده است. طبق خبری که وب‌سایت ورایتی منتشر کرده بود، این فیلم با عبور از فیلم Spider-Man (مرد عنکبوتی) محصول سال ۲۰۰۲، لقب پرفروش‌ترین فیلم سونی را به‌ دست آورده است. بدون احتساب نرخ تورم، مجموع فروش فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle اخیراً از مرز ۴۰۴ میلیون دلار عبور کرده و به این ترتیب پس از حدود ۱۶ سال، فیلم Spider-Man رسماً با مجموع فروش ۴۰۳.۷۰۶ میلیون دلار جایگاه خود را به فیلم جدید جومانجی داده است. با این حال، فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle با وجود فروش ۹۵۰.۸ میلیون دلار در سراسر جهان، لقب پرفروش‌ترین فیلم سونی پیکچرز در سراسر جهان را ندارد و در حال حاضر فیلم Skyfall (اسکای‌فال) محصول سال ۲۰۱۲ که در مجموع ۱.۱ میلیارد دلار در دنیا فروش کرد، لقب پرفروش‌ترین فیلم سونی پیکچرز در سراسر جهان را در اختیار دارد.

Jumanji: Welcome to the Jungle

همچون فیلم ابتدایی، در دنبالهٔ فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle نیز اسکات روزنبرگ و جف پینکنر نگارش فیلمنامه این فیلم را انجام خواهند داد. هنوز به‌صورت رسمی نام کارگردان فیلم جدید اعلام نشده است،‌ اما به نظر می‌رسد باز هم جیک کاسدان کارگردانی فیلم دوم را بر عهده داشته باشد. حضور دواین جانسون در دنبالهٔ فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle تأیید شده است، اما هنوز به‌صورت رسمی از دیگر بازیگران فیلم ابتدایی برای حضور در دنباله این فیلم،‌ نامی برده نشده است.

کمپانی سونی پیکچرز تصمیم دارد دنباله فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle را در تاریخی اکران کند که درست در رقابت مستقیم با فیلم Star Wars: Episode IX قرار گیرد

لازم است یادآوری کنیم که فیلم Star Wars: Episode IX برای اکران در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۹ آذرماه ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است؛ یعنی آخرین جمعه‌ای که پیش از مراسم کریسمس قرار دارد. فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle هم در واقع برای اکران در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۹ آذرماه ۱۳۹۶) تنظیم شده بود؛ یعنی درست یک هفته بعد از اکران فیلم Star Wars: The Last Jedi (جنگ ستارگان: آخرین جدای) و یک هفته پیش از مراسم کریسمس و به نظر می‌رسید که همین موضوع باعث موفقیت بیشتر این فیلم و استودیو شده است. حال این بار، به احتمال زیاد کمپانی سونی پیکچرز قصد دارد همین تصمیم را با یک هفته پیش از اکران فیلم Star Wars: Episode IX پیاده‌سازی کند تا بتواند موفقیت‌های خود و سوددهی‌اش از باکس آفیس را پیش از اکران این اثر به‌دست آورد.

در فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle، داستان تعدادی نوجوان روایت می‌شود که به‌صورت ناخواسته و غیرمنتظره درون دنیای جومانجی گیر می‌افتند. این مرتبه بازی جومانجی دستخوش تغییراتی شده است و شخصیت‌ها درون یک بازی ویدیویی گرفتار شده‌اند. هدف این نوجوانان این است که تنها بتوانند از این بازی رهایی یابند و به دنیای واقعی بازگردند. هنگام ورود این نوجوانان به دنیای جومانجی، شخصیت آن‌ها تغییر می‌کند و تبدیل به آواتار می‌شود و چهار بازیگر اصلی این فیلم یعنی دواین جانسون، جک بلک، کارن گیلان و کوین هارت نقش این چهار آواتار را ایفا کرده‌اند.

 


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده