نویسنده: علی گودرزی
// سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۱

کنترلر مخصوص بازی Border Break برای کنسول پلی استیشن 4 عرضه خواهد شد

کنترلر مخصوص ربات‌های Mecha در بازی Border Break، جدیدترین ساخته‌ی کمپانی سگا، برای پلی‌استیشن 4 عرضه خواهند شد.

شرکت Hori، یک تولیدکننده‌ی لوارم جانبی ژاپنی، ساخت کنترلر مخصوص بازی Border Break برای پلی‌ استیشن 4 را تایید کرد. بازی Border Break اثری در سبک جنگ روبات‌ها است و توسط سگا ساخته می‌شود.

این کنترلر جوری طراحی شده که شما با دست چپ خود یک جوی‌استیک و با دست راست خود، یک موس را کنترل خواهید کرد و به نوعی، سعی در شبیه‌سازی کردن کنترلر نسخه‌ی آرکید بازی دارد. درواقع نسخه کنسولی بازی از اتصال ماموس به کنسول پشتیبانی خواهد کرد.

قیمت این کنترلر ۱۳.۳۳۸ ین یا به عبارتی ۱۷۰ دلارِ آمریکا اعلام شده است و کاربران تا تاریخ دوم ماه مه (۱۲ اردیبهشت)‌ می‌توانند برای خرید این کنترلر خاص اقدام کنند و آن را سفارش دهند. شرکت Hori اعلام کرده است که اگر تا تاریخ مذکور دست‌کم سه هزار سفارش نگیرد، پروژه‌ی ساخت کنترلر لغو خواهد شد. اگر این پروژه موفقیت‌آمیز باشد، کنترلر مذکور در تاریخی نامشخص در سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد.

hori

اندازه‌ی طول، عرض و ارتفاع این کنترلر  ۲۲۰ در ۱۶۰ در ۱۶۰ میلی‌متر اعلام شده است و وزن آن، حدود ۱.۵ کیلوگرم است و برای اتصالش به PS4، یک کابل USB سه متری در نظر گرفته شده است. البته تمامی این اعداد که ذکر شد، هنوز به طور رسمی تاییده نشده‌اند و صرفا طرح‌های اولیه هستند و مشخص نیست که در نسخه‌ی نهایی این اندازه‌ها رعایت شوند یا خیر.

این کنترلر بخش‌های لایت‌بار، لرزاننده، سنسور حرکتی، بلندگو و حتی جوی‌استیک سمت راست (رایت‌استیک) هم ندارد؛ البته ماوسی که همراه این کنترلر استفاده می‌شود (همراه با کنترلر ماوسی به فروش نمی‌رسد)، نقش همان رایت‌استیک را خواهد داشت و برای کارهایی همچون هدف‌گیری مورد استفاده قرار خواهد گرفت. برای کسانی که این کنترلر را خریداری کنند، یک پوشش اختصاصی برای تانک Mecha آن‌ها در نظر گرفته شده است.

چه این کنترلر عرضه شود چه نشود، بازی Border Break در تاریخ دوم ماه آگست (۱۱ مرداد) در ژاپن و  به طور انحصاری برای پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد. هنوز تاریخ انتشار نسخه‌ی غربی این بازی اعلام نشده است.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده