نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۴

فیلمبرداری فصل سوم Stranger Things از امروز شروع می‌شود

مراحل فیلمبرداری فصل سوم سریال محبوب Stranger Things (اتفاقات ناآشنا) از امروز شروع می‌شود و طبق صحبت‌های تهیه‌کنندهٔ این مجموعه، فصل چهارم نیز حتماً ساخته خواهد شد.

شان لوی، تهیه‌کننده اجرایی و کارگردان چند قسمت از سریال Stranger Things (اتفاقات ناآشنا) تأیید کرد که مراحل فیلمبرداری فصل سوم این سریال علمی تخیلی، فانتزی و ترسناک از امروز دوشنبه، ۳ اردیبهشت آغاز خواهد شد و از حتمی بودن ساخت فصل چهارم سریال Stranger Things خبر داد.

علاقمندان مجموعهٔ موفق و باکیفیت Stranger Things، بی‌صبرانه منتظر اخبار مرتبط با فصل سوم هستند و مطمئناً خبر شروع مراحل فیلمبرداری فصل سوم آن‌ها را خوشحال کرده است. چندی پیش برادران دافر اعلام کردند که در حال نوشتن فیلمنامه فصل سوم سریال Stranger Things هستند؛ گرچه هنوز برنامه زمان‌بندی مشخصی برای پخش فصل سوم این سریال منتشر نشده است. با این حال، برادران دافر نیز پیش‌تر بدین موضوع اشاره داشتند که سریال Stranger Things حداقل تا فصل چهارم ادامه خواهد داشت و حتی امکان ساخت فصل پنجم این سریال نیز وجود دارد.

شان لوی، تهیه‌کننده اجرایی و کارگردان چند قسمت از مجموعهٔ Stranger Things، اخیراً مصاحبه‌ای با سایت کلایدر داشته و از روند پیشرفت مراحل تولید و ساخت فصل سوم و همچنین موضوعات دیگری صحبت کرده است. طبق گفته‌های شان لوی، فیلمنامهٔ چهار قسمت از فصل سوم نوشته شده است و طبق عادت برادران دافر، فیلمنامهٔ مابقی قسمت‌ها نیز همزمان با شروع مراحل فیلمبرداری، نوشته خواهد شد. صحبت‌های وی را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

فیلمنامهٔ ۴ قسمت نوشته شده است؛ درست مثل سال گذشته در مورد فصل دوم. فیلمنامهٔ مابقی قسمت‌ها در طول مراحل فیلمبرداری، همزمان که فیلم می‌گیریم و تدوین می‌کنیم، نوشته خواهد شد. من باز هم کارگردانی قسمت‌های سوم و چهارم را بر عهده خواهم داشت و از همین رو برادران دافر می‌توانند به غار خود برگردند و کمی استراحت کنند و به نوشتن ادامه داستان مشغول شوند. به همین دلیل بود که در فصل اول کارگردانی آن قسمت‌ها را بر عهده گرفتم و این موضوع باعث خرافاتی شدن ما سه نفر شده است و تصمیم داریم همین روند را ادامه دهیم. این کار همیشه برادران دافر است: سریال را خود آغاز می‌کنند و چند قسمت را کارگردانی می‌کنند، بعد می‌روند سراغ نگارش ادامهٔ داستان و کمی استراحت می‌کنند و باز هم در انتها بازمی‌گردند و کارگردانی قسمت‌های پایانی را بر عهده می‌گیرند.

Shawn Levy

همان‌طور که شان لوی گفت، وی قرار است بار دیگر کارگردانی قست‌های سوم و چهارم را بر عهده داشته باشد، اما این‌طور که به نظر می‌رسد، اندرو استانتن، کارگردان، تهیه‌کننده، نویسنده و صداگذار که نام وی با نام پیکسار گرده خورده است و کارگردانی فیلم‌هایی چون Finding Nemo (در جستجوی نمو) و WALL·E (وال-ای) را در کارنامه دارد، بعید است همچون سابق کارگردانی برخی قسمت‌های سریال Stranger Things را انجام دهد و دلیل این موضوع نیز برنامهٔ کاری شلوغ وی است. شان لوی در این رابطه چنین گفت:

نه، اندرو استانتن در میان ما نخواهد بود؛ می‌دانید چرا؟ کمی در رابطه با برنامهٔ کاری وی مشکل داشتیم و در تلاش بودیم اندرو استانتن را به گروه بازگردانیم؛ چون از بودن وی بسیار خوشحال بودیم؛ هم به دلیل شخصیتش و هم کیفیت کاری وی که شاهدش بودیم؛ اما ممکن نبود. پس تنها پاسخی که امروز می‌توانم به شما بدهم این است که استانتن در گروه نیست؛ اگرچه بسیار امیدواریم وی را در گروه کارگردانان فصل‌های بعدی سریال Stranger Things ببینیم.

شان لوی در رابطه با احتمال ساخت فصل چهارم سریال Stranger Things نیز گفت که قطعاً فصل چهارم ساخته خواهد شد. وی صحبت‌های خود را چنین ادامه داد:

می‌خواهم بگویم که حس خوب و روشنی به ساخته شدن فصل چهارم این مجموعه دارم؛ فصل چهارم قطعاً ساخته خواهد شد. به احتمال فراوان فصلی دیگر ساخته خواهد شد، اما در حال حاضر تصمیمی گرفته نشده است. چیزی که من می‌گویم برداشت من از اوضاع است؛ در حالی که برادارن دافر و نویسندگان اتاق فیلمنامه‌نویسی و تهیه‌کنندگان، خط مشی کل مجموعه را تعیین می‌کنند. برادران دافر در طول مراحل نگارش، چندین مرتبه داستان را بازبینی می‌کنند‌، از نو می‌سنجند و تمام فرضیات اولیه خود را از نو بررسی می‌کنند. بنابراین با وجود اینکه همیشه در ابتدا با حسی خوب کار را شروع می‌کنیم،‌ اما همیشه منتظر تغییری ناگهانی و غافلگیری هستیم؛ چون برادران دافر با دوباره‌نویسی فیلمنامه، الهامات جدید، متفاوت و غافلگیرکننده‌ی خود را رو می‌کنند و ما هم باید بر همان اساس پیش برویم؛ ایده‌های اولیه دور ریخته می‌شوند و ایده‌هایی نو خلق می‌شوند که البته هیجان‌انگیزتر هم هستند و شکی ندارم که در فصل سوم هم این اتفاقات خواهد افتاد.

همان‌طور که می‌دانید فصل دوم سریال Stranger Things پتانسیل بالایی در بخش داستانی داشت و از طرفی شخصیت‌های آن هر کدام توانایی تشکیل تیمی دو و چند نفره داشتند و از همین رو در فصل سوم باید منتظر اتفاقات هیجان‌انگیزی باشیم که در فصل دوم در واقع پیش‌نمایشی از آن‌ها را شاهد بوده‌ایم. سازندگان نه‌تنها قدرت مانور روی هر کدام از شخصیت‌های داستان را در بستر مرتبط با دنیای وارونه دارند، بلکه می‌توانند به گذشته هر شخصیت نیز سرک بکشند و جزئیات فراوانی را به نمایش درآورند. فصل اول سریال Stranger Things بیشتر به معرفی شخصیت‌ها و نمایش ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری هر کدام از آن‌ها به بینندگان تأکید داشت، اما در فصل دوم صحنه‌های جالبی را از همکاری و رفاقت این شخصیت‌ها شاهد بودیم؛ به‌عنوان مثال صحنه‌ای را به یاد بیاورید که شخصیت استیو با بازی جو کری، پیشنهادی به شخصیت داستین با بازی گِیتن ماتارازو در مورد موهای فر او می‌دهد و همزمان این دو در حال همکاری برای شکار دموگورگن فراری هستند. همکاری تیمی در فصل دوم جایگاه ویژه‌ای داشت و به نظر می‌رسد در چهارچوب کلی داستان فصل سوم نیز همکاری افراد از اهمیت بسزایی برخوردار خواهد بود.

برادران دافر سریال را خود آغاز می‌کنند و چند قسمت را کارگردانی می‌کنند، بعد می‌روند سراغ نگارش ادامهٔ داستان و کمی استراحت می‌کنند و باز هم در انتها برای کارگردانی بازمی‌گردند

ملی بابی براون در نقش الون، دیوید هاربر در نقش کلانتر جیم هاپر، فین ولفهارد در نقش مایکل ویلر، گیتن ماتارازو در نقش داستین هندرسون، کلب مک لاگلین در نقش لوکاس سینکلر، نوآ اشنپ در نقش ویل بایرز، وینونا رایدر در نقش جویس بایرز، چارلی هیتون در نقش جاناتان بایرز، ناتالیا دایر در نقش نانسی ویلر، جو کری در نقش استیو هارنیگتون، سدی سینک در نقش مکس میفیلد، دیکر مونتگمری در نقش بیلی هارگرو، کارا بوینو در نقش کارن ویلر و پل رایزر در نقش سم اوونز، از جمله بازیگرانی هستند که در فصل سوم سریال Stranger Things حضور دارند و به ایفای نقش خواهند پرداخت.

آذر سال گذشته، شبکه نتفلیکس سریال Stranger Things را رسماً برای فصل سوم تمدید کرد. مانند فصل اول، فصل سوم این سریال قرار است در ۸ قسمت تولید و در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۱۹ منتشر شود.


منبع Comicbookmovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده