نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: آغاز پرقدرت God of War

بازی God of War، محصول جدید استودیو سانتا مونیکا، در اولین هفته انتشار خود موفق شد صدرنشین جدول فروش هفتگی انگلستان شود.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد و در جدیدترین اخبار بازی، این هفته بالاخره انتظارها به سر رسید و بازی انحصاری جدید پلی‌استیشن 4 یعنی God of War عرضه شد و موفق شد به راحتی به صدرنشین جدول فروش این هفته انگلستان تبدیل شود. این بازی همچنین توانست به دومین عرضه بزرگ سال پس از بازی Far Cry 5 تبدیل شود. این نکته را فراموش نکنید که خدای جنگ، فقط برای کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه شد و در مقابل Far Cry 5، بازی‌ای بود که برای تمامی پلتفرم‌ها عرضه شد. 

عرضه God of War به این معنی بود که فارکرای ۵ که سه هفته متوالی صدرنشین جدول فروش هفتگی انگلستان بود، با یک پله سقوط به جایگاه دوم جدول این هفته برسد. اما در جایگاه سوم جدول این هفته، باز هم شاهد حضور یک تازه وارد دیگر هستیم. بازی Yakuza 6: The Song of Life، محصول سگا، موفق شد در اولین هفته انتشار خود در غرب، شروع پر قدرتی را تجربه کند. عرضه این دو بازی جدید باعث شد که شاهد تغییر و تحولاتی در جدول فروش هفتگی باشیم. فیفا 18 که هفته پیش جایگاه دوم را به خود اختصاص داده بود، این هفته با دو پله سقوط مواجه شد و به جایگاه چهارم رسید. بازی Mario Kart 8 Deluxe، بازی انحصاری نینتندو سوییچ هم دقیقا به سرنوشت فیفا دچار شد و با دو پله سقوط به جایگاه پنجم رضایت داد.

در جایگاه شِشُم جدول این هفته اما شاهد حضور اودیسه سوپر ماریو، دیگر بازی انحصاری سوییچ هستیم. این بازی موفق شد این هفته صعودی دو پله‌ای را تجربه کند. از طرف دیگر، یکی از بازی‌هایی که این هفته تغییری در جایگاه خود ندید، Fallout 4 بود. بازی آخرالزمانی بتسدا، دقیقا مانند هفته گذشته در جایگاه هفتم خود باقی ماند. از طرف دیگر، بازی بتل رویال PlayerUnknown's Battlegrounds نیز این هفته سقوطی سه پله‌ای داشت و از جایگاه پنجم به جایگاه هشتم تنزل پیدا کرد. کنسول جدید نینتندو یعنی سوییچ، این هفته دارای سه نماینده در بین پرفروش‌ترین بازی‌های انگلستان بود و The Legend of Zelda Breath of the Wild دوباره با صعودی سه پله‌ای وارد ۱۰ بازی پرفروش انگلستان شد و در جایگاه نُهم قرار گرفت. آخرین جایگاه این هفته نیز در اختیار پای ثابت جدول فروش هفتگی انگلستان یعنی GTA V قرار گرفت. این بازی با وجود ۶ پله سقوط و عرضه بازی‌های جدید کماکان توانست به فروش خوب خود و حضورش در جدول فروش هفتگی انگلستان ادامه دهد. 

در ادامه با جدول فروش انگلستان منتهی به ۲۱ آوریل (اول اردیبهشت) همراه باشید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱-

God of War

هفته اول انتشار
۲۱

Far Cry 5

از دست دادن صدر پس از سه هفته صدرنشینی
۳-

Yakuza 6: Song of Life

هفته اول انتشار
۴۲

FIFA 18

-
۵۳

Mario Kart 8 Deluxe

-
۶۸

Super Mario Odyssey

-
۷۷

Fallout 4

-
۸۵

PlayerUnknown's Battlegrounds

-
۹۱۲

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

ورود دوباره به جدول
۱۰۴

GTA V

-


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده