نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۹

کامکست، پیشنهاد بزرگ‌تری نسبت به دیزنی برای خرید فاکس ارائه کرده بود

طبق اطلاعات منتشر شده، کامکست مبلغ بیشتری را نسبت به والت دیزنی برای خرید فاکس قرن بیستم پیشنهاد داده بود.

آذر سال گذشته، والت دیزنی رسما بخش فیلمسازی و تلویزیونی شرکت فاکس قرن بیستم را از کمپانی فاکس قرن 21 خریداری کرد. ارزش این قرارداد ۵۲ میلیارد دلار اعلام شده است. دیزنی در این رقابت شرکت‌های بزرگی از جمله کامکست را که ان‌بی‌سی یونیورسال زیر مجموعه آن است، شکست داده بود. با این حال، این توافق در حال گذراندن مراحل قانونی خود برای انتقال اموال شرکت فاکس قرن 21 به والت دیزنی است و احتمالا این قرارداد تا سال ۲۰۱۹ نهایی می‌شود. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، اطلاعات جدیدی از پیشنهاد کامکست برای خرید بخش فیلمسازی و تلویزیونی فاکس قرن بیستم منتشر شده که کامکست مبلغ بیشتری را نسبت به دیزنی برای خرید فاکس پیشنهاد داده بوده است. روزنامه نیویورک تایمز اخیرا یک مقاله براساس پرونده خرید فاکس منتشر کرده که این مقاله حاوی آمار رسمی پیشنهاد دیزنی و کامکست برای خرید این شرکت است.

طبق مدارک معتبری که منتشر شده، پیشنهاد کامکست برای خرید فاکس قرن بیستم حدود ۱۶ درصد بیش از پیشنهاد دیزنی بوده است. در حالی که دیزنی با قراردادی به ارزش ۵۲.۴ میلیارد دلار برنده این رقابت شده که پیشنهاد کامکست به فاکس قرن 21 حدود ۶۰ میلیارد دلار بوده است. پیشنهاد دیزنی برای خرید سهام فاکس قرن 21 نیز به ازای هر سهام ۲۹.۵۴ میلیون دلار بوده که در مقابل پیشنهاد کامکست به ازای هر سهام ۳۴.۴۱ میلیون دلار اعلام شده است. واضح است که گاهی اوقات پیشنهاد بالاتر نمی‌تواند باعث پیروزی در یک رقابت شود. در واقع دیزنی به دو دلیل در رقابت با کامکست برای خرید فاکس قرن بیستم پیروز شده است. دلیل اول این بود که کامکست پیشنهاد پرداخت هزینه بیشتر را رد کرده بود.

Disney And 21st Century

به دلیل اینکه فرایند نظارتی باید روی این معامله انجام می‌شد، فاکس در نظر داشت که مانع مسدود شدن این روند شود. در مقابل دیزنی قبول کرد که حدود ۲.۵ میلیون دلار دیگر برای خرید فاکس قرن بیستم پرداخت کند. کامکست در واقع نتوانسته اعتماد طرف مقابل را در این قرارداد جلب کند و این پیشنهاد را که برای اطمینان طرف مقابل بود، در نهایت رد کرد. همچنین کامکست طرح‌های غیر قابل پذیرش و طبق گفته فاکس غیر قابل قبول و غیر منطقی، را پیشنهاد داده بود که توسط مدیران فاکس کاملا رد شده است. دلیل دوم به نظر می‌رسد که فاکس در پایان دیزنی را به کامکست در این رقابت ترجیح داده است. 

همانطور که پیش از این گزارش شده بود، فاکس قرن بیستم ترجیح می‌دهد که دارایی‌های خود را به دیزنی واگذار کند، زیرا دیزنی برنامه استراتژیکی بهتر و نزدیک‌تری به فاکس دارد و همچنین دیزنی نسبت به کامکست از موانع نظارتی کمتری برخوردار است. دیزنی توانایی بالایی در همگام سازی استودیوها و IPهای جدید با دیگر محصولاتش در دوره مدیریتی باب ایگر و آلن هورن، روسای والت دیزنی، داشته و پیش از این در مورد لوکاس فیلم و مارول استودیو این موضوع را نیز ثابت کرده است. با این حال، هنوز شایعاتی در مورد پیشنهاد دوباره کامکست به فاکس قرن 21 شنیده می‌شود؛ اما بسیار بعید است که تاثیری در تفاهم دیزنی و فاکس ایجاد کند و باعث تغییر در این قرارداد بزرگ شود.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده