نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۹

دیک گریسون در کتاب‌های کمیک باری دیگر لباس بتمن را به تن خواهد کرد

در دنیای کمیک، مدت‌ها قبل شرایطی پیش آمده بود که دیک گریسون نقش بتمن را ایفا می‌کرد و لباس او را می‌پوشید. حال گزارش شده که در ماه جولای (تیر-مرداد) قرار است دوباره همین اتفاق رخ دهد.

در جدیدترین اخبار دنیای کتاب‌های کمیک، گزارش شده بعد از اینکه بتمن و کت وومن با یکدیگر ازدواج کنند، قرار است شوالیه تاریکی بعد از این جریان، به‌بهانه ماه عسل، کمی از دنیای کمیک فاصله بگیرد. با این حال، او بعد از مدتی دوباره بازخواهد گشت و به فعالیت‌های عدالت خواهانه خود ادامه خواهد داد. اما این موضوع اصلا به این معنی نیست که شوالیه تاریکی قرار است شهر گاتهام را رها کند و این شهر پر از ماجرا، بدون هیچ محافظی خواهند ماند. اینگونه که گزارش شده، به نظر می‌رسد که قرار است دیک گریسون در نبود بروس وین، باری دیگر ماسک و شنل شوالیه تاریکی را در اختیار خود بگیرد و وظایف او را بر دوش بکشد.

دیک گریسون تا به امروز در زمان‌ها و شرایط مختلفی به‌جای بتمن قرار گرفته است، اما مهم‌ترین آنها که بیشتر از بقیه موارد هم به‌طور انجامید، مربوط به برهه زمانی‌ای است که در پی اتفاقات سری کتاب کمیک بحران نهایی (Final Crisis) پیش آمد و مدت کوتاهی بعد از آن، منجر به همان ریبوت معروف دنیای دی سی یعنی «New 52» در سال ۲۰۱۱ شد. در این برهه زمانی خاص، بروس وین به‌طور واضح و مسلم مرده بود و دیک گریسون مجبور شد تا در نبود او، به طور تمام وقت، هویت بتمن را بر عهده بگیرد و وظایفی را که بر عهده او بود انجام دهد.

با این حال در این برهه زمانی، این وضعیت کاملا موقت خواهد بود. این شرایط کاملا و قطع به یقین با این هدف طراحی شده تا ذهنیت دشمنان بتمن، از اینکه مدام قصد دارند ارتباطی بین او و بروس وین برقرار کنند، به هم بریزد. اگر دیک گریسون این شرایط را قبول نمی‌کرد و نقش بتمن را بر عهده نمی‌گرفت، در این صورت نه‌تنها دشمنان بتمن بلکه همه مردم شهر گاتهام همزمانیِ نبودنِ بروس وین و همچنین ناپدید شدن بتمن را متوجه می‌شدند.

این شماره از مجموعه قرار است توسط تام کینگ نوشته شود و تصویرپردازی و طراحی‌های آن هم توسط لی ویکس انجام خواهد شد. تام کینگ چندی پیش تصویری را در صفحه رسمی توییتر خود منتشر کرد که توسط لی ویکس طراحی شده بود. در این تصویر ما شاهد بروس وین و همچنین بتمن هستیم که در مقابل یکدیگر قرار دارند و کاملا برای مبارزه آماده هستند. تنها نتیجه واضحی که می‌توان از این تصویر منتشر شده گرفت، این است که در این برهه زمانی که دیک قرار است در نقش بتمن قرار گیرد، او و بروس وین بر سر موضوعی به یک اختلاف نظر و مشاجره خواهند رسید. از طرف دیگر هم می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که این تصویر تنها یک عکس طراحی‌شده نمادین است تا اینگونه نشان دهد که بروس وین همچنان با شیاطین درون خود در کشمکش و مبارزه است و هیچ ارتباطی به مشاجره بین بروس وین و دیک گریسون ندارد.

ما در شماره ۵۰ سری کتاب کمیک بتمن قرار است شاهد مراسم عروسی بروس وین و سلینا کایل باشیم؛ همچنین عنوان آن یعنی «The Gift» هم به طریقی انتخاب شده که تا حدی روند داستانی را به خواننده نشان دهد. به نظر می‌رسد که ما در این روند داستانی قرار است شاهد شکسته شدن خط زمانی معمولی توسط بروس وین باشیم؛ زیرا او تصمیم دارد به گذشته بازگردد و با ایجاد یک جدول زمانی جایگزین، یک سری اتفاقات را ببیند. او دوست دارد بفهمد که اگر در آن شب سرنوشت ساز، پدر و مادر او به قتل نمی‌رسیدند، در آینده زندگی او به چه صورت می‌شد. 


منبع ComicBook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده