نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۳

سوفیا لیلیس بازیگر اصلی فیلم Nancy Drew خواهد بود

سوفیا لیلیس، بازیگر نوجوان فیلم It (آن)، به‌عنوان بازیگر اصلی فیلم Nancy Drew (نانسی درو) کمپانی برادران وارنر انتخاب شده است.

پس از حضور موفقیت‌آمیز در فیلم ترسناک It (آن) کمپانی برادران وارنر (Warner Bros)، حال عضو گروه «Losers» قرار است نقشی تاریخی از ادبیات کودکان را در فیلم جدید کمپانی برادران وارنر، ایفا کند. سوفیا لیلیس گزینهٔ اول سازندگان برای ایفای نقش شخصیت نانسی درو، کارآگاه نوجوان، در فیلمی با همین عنوان است و به احتمال فراوان این نقش به این بازیگر نوجوان آمریکایی خواهد رسید. فیلم Nancy Drew که از آن به‌عنوان فیلمی بلاک باستر نامبرده می‌شود، با عنوان کامل Nancy Drew and the Hidden Staircase (نانسی درو و پلکان پنهان) قرار است کارآگاه نوجوان قدیمی دنیای ادبیات را به تماشاچیان نسل جدید سینما معرفی کند و این‌طور که به نظر می‌رسد مراحل فیلمبرداری این فیلم نیز به‌زودی آغاز خواهد شد.

شخصیت نانسی درو، شخصیتی خیالی است که توسط ادوارد استراتمِیِر، نویسنده و ناشر آمریکایی که داستان‌های خیالی وی برای سنین پایین مشهور هستند، خلق شده است. شخصیت نانسی درو نسخهٔ دخترانه دو شخصیت دیگر خلق‌شده توسط ادوارد استراتمِیِر، یعنی فرانک و جو هاردی، ملقب به پسران هاردی است. نانسی درو نخستین بار در مجموعه‌ داستانی از نویسندگان مختلف و در سال ۱۹۳۰ میلادی معرفی شد. در ابتدا نانسی دختری ۱۶ ساله و دبیرستانی معرفی شد که توانایی حل مسائل جنایی را داشت، اما بعدتر و در بازنگری چاپ‌های بعدی، کمی سن این شخصیت بیشتر شد. شخصیت نانسی درو همیشه با هوش بالا و موهای قرمزش به یاد خوانندگان داستان‌های ادوارد استراتمِیِر مانده است. تقریباً همه کتاب‌های داستانی نانسی درو توسط سایه‌نویسان نوشته شده و در انتها با نام مستعار کارولین کین منتشر شده‌اند. با وجود تفاسیر و اقتباسات متفاوت، شخصیت نانسی درو توانست به نمادی فرهنگی تبدیل شود و هنوز هم بُعدهای فمینیستی این شخصیت مورد توجه است.  

Nancy Drew

طبق گزارش سایت دِدلاین، سوفیا لیلیس قرار است نقش شخصیت نانسی درو را در جدیدترین اقتباس سینمایی مجموعه داستان‌های نانسی درو، ایفا کند. طبق این گزارش، اقتباس جدید قرار است به یکی از داستان‌های اولیه این مجموعه با عنوان The Hidden Staircase بپردازد. این داستان در جلد دوم کتاب Nancy Drew Mystery Stories (داستان‌های معمایی نانسی درو) که در سال ۱۹۳۰ منتشر شد، قرار داشت. این داستان توسط میلدرد ورت بنسون به رشتهٔ تحریر درآمد و در مورد دزدی‌ها و ناپدید شدن اشیاء در خانه‌های اربابی است. اطلاعات بیشتری از داستان The Hidden Staircase در دسترس نیست و مشخص نیست فیلم در چه دورهٔ زمانی به تصویر کشیده می‌شود. ممکن است نویسندگان فیلمنامه تصمیم بگیرند برخی از اِلمان‌های داستان‌های دیگر مجموعهٔ نانسی درو را نیز وارد اقتباس جدید سینمایی کنند. کارگردان و دیگر بازیگران فیلم Nancy Drew and the Hidden Staircase مشخص نشده‌اند و تنها می‌دانیم که الن دی‌جنرس، کمدین، نویسنده، بازیگر و مجری تلویزیون، قرار است تهیه‌کنندگی این فیلم را بر عهده داشته باشد.

در ابتدا نانسی دختری ۱۶ ساله و دبیرستانی معرفی شد که توانایی حل مسائل جنایی را داشت، اما بعدتر و در بازنگری چاپ‌های بعدی، کمی سن این شخصیت بیشتر شد

این اولین اقتباس سینمایی از مجموعهٔ نانسی درو نیست و کمپانی برادران وارنر در سال ۱۹۳۹ فیلم Nancy Drew... Reporter (نانسی درو... گزارشگر) را به کارگردانی ویلیام کلمنز اکران کرده بود. در آن فیلم بونیتا گرانویل نقش شخصیت نانسی درو را بر عهده داشت. در سال ۲۰۰۷ نیز فیلمی با عنوان Nancy Drew توسط اندرو فلمینگ ساخته شد و اِما رابرتز (بازیگر سریال Scream Queens) نقش شخصیت نانسی درو را در آن فیلم ایفا می‌کرد. این فیلم نقدهای متوسطی از منتقدان دریافت کرد و در گیشه هم موفق نبود و با بودجهٔ ساخت ۲۰ میلیون دلاری، تنها ۳۰ میلیون دلار فروخت.

انتخاب سوفیا لیلیس برای ایفای نقش شخصیت نانسی درو، انتخاب خوبی به نظر می‌رسد و سن‌وسال این بازیگر نیز مناسب ایفای این نقش است. سوفیا لیلیس با نقش‌‌آفرینی در فیلم It اندی موشیاتی، استعداد خود را به رخ کشید و باید منتظر خبرهای بیشتری از این بازیگر نوجوان در سال‌های آتی باشیم. فیلم It بر اساس رمان معروف استفن کینگ با همین عنوان ساخته و توسط اندی موشیاتی کارگردانی شده است. فیلم It موفق شد کمی بیش از ۷۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان که شامل ۳۲۷.۴ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۳۷۲.۹ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان می‌شود، فروش کند. تاریخ ۱۸ ژوئن (۲۸ خردادماه)، تاریخ اولیه اعلام‌شده برای آغاز مراحل فیلمبرداری قسمت دوم فیلم It است و انتظار می‌رود که فیلمبرداری قسمت دوم این فیلم در ماه اکتبر یا نوامبر (مهر یا آبان‌‌ماه) به پایان برسد. سوفیا لیلیس ایفاگر نقش شخصیت بورلی در فیلم ابتدایی It بود و در فیلم دوم نیز حضور خواهد داشت. بیل اسکارشگورد، جیدن لیبرهر، جرمی ری، سوفیا لیلیس، فین ولفهارد، چوسن جیکوبز، وایات اولف، نیکولاس همیلتون و جک دیلان گریزر، از دیگر بازیگرانی بودند که در فیلم It حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده