نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۹

نیکلاس کیج تا چند سال دیگر به جرگه کارگردانان می‌پیوندد

نیکلاس کیج در سخنان تازه خود گفت که قصد دارد در چند سال آینده وارد عرصه کارگردانی شود و بازیگری را کنار خواهد گذاشت.

نیکلاس کیج، هنرپیشه و تهیه‌کننده محبوب آمریکایی در سخنان تازه خود اعلام کرد که تنها چند سال دیگر وی را در عرصه بازیگری خواهیم دید و تصمیم دارد پس از ترک بازیگری، به‌صورت جدی روی به کارگردانی بیاورد. نیکلاس کیج یکی از بازیگران قدیمی سینمای هالیوود به شمار می‌رود و وی همچنان با قدرت در حال بازی در فیلم‌های سینمایی است و سالی یکی دو فیلم از او بر روی پردهٔ سینما اکران می‌شود. کیج تجربه‌ای ۳۵ساله در سینمای هالیوود دارد و در فیلم‌های به‌یادماندنی زیادی ایفای نقش کرده است و یکی از آیکون‌های هالیوود محسوب می‌شود.

البته بیشتر فیلم‌های چند سال اخیر نیکلاس کیج در ژانر اکشن و گاهی وحشت بوده است و نقدهای خوبی نیز از منتقدین دریافت نکرده‌اند و از نظر کیفی تفاوت محسوسی با کارهای ابتدایی و یک دههٔ پیش وی دارند. یکی از آخرین فیلم‌های وی که نقدهای نسبتاً خوبی از منتقدین دریافت کرد، فیلم کمدی و ترسناک Mom and Dad (مامان و بابا) برایان تیلور بود. فیلم اکشن و ترسناک Mandy (مندی) نیز دیگر فیلم جدیدی است که کیج نقش اصلی آن را بر عهده دارد و این فیلم نیز با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدان همراه بوده است. کارگردانی این فیلم بر عهده پانوس کاسماتوس بود. یکی از علایق نیکلاس کیج در طول سال‌ها فعالیت هنری‌اش، حضور در نقش سوپرمن بود که سرانجام تا حدی به آرزوی خود دست یافت و در انیمیشن اکشن و کمدی Teen Titans Go! To the Movies (تایتان‌های نوجوان به سینما می‌آیند) قرار است صداپیشگی شخصیت سوپرمن را بر عهده داشته باشد. چند سال پیش نام نیکلاس کیج برای بازی در فیلم بلاک‌باستری Superman Lives (سوپرمن زندگی می‌کند) تیم برتون مطرح شده بود که البته هیچ‌گاه این پروژه وارد مرحلهٔ تولید نشد.

Cage

نیکلاس کیج در این چند سال در فیلم‌های زیادی ایفای نقش کرده است و از بازیگران پرکار سینمای هالیوود به شمار می‌رود، البته این حضور زیاد تا حدی به مسائل مادی مربوط می‌شد و کیفیت فیلم‌ها چندان مورد توجه وی نبود. با این حال کیج به‌تازگی در مصاحبه‌ای با سایت The Blast چنین گفت که قصد دارد تمرکز خود را بر روی کارگردانی بگذارد و تنها چند سال دیگر به‌عنوان بازیگر فعالیت خواهد کرد. سخنان نیکلاس کیج را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

در رابط با ساخت و کارگردانی باید بگویم که بله، برای ساخت فیلم برمی‌گردم. کمپانی فیلمسازی من، سَترن فیلمز (Saturn Films) در ساخت تمامی فیلم‌هایی که اکنون در حال بازی در آن‌ها هستم، نقش دارد. در حال حاضر اولویت من بازی کردن در فیلم است و کارگردانی چیزی بود که در انتهای راه برای خود متصور بودم. تا سه یا چهار سال دیگر نیز به بازی کردن ادامه می‌دهم و بعد از آن دوست دارم تمرکز خود را بر روی کارگردانی بگذارم.

خب سخنان کیج واضح بود و احتمالاً تنها چند سال دیگر این بازیگر محبوب را در فیلم‌های سینمایی به‌عنوان هنرپیشه خواهیم دید و بعد از آن باید شاهد فیلم‌هایی باشیم که وی کارگردانی آن‌ها را بر عهده خواهد داشت و امیدواریم ساخته‌هایش همچون فیلم‌های قدیمی‌تر این بازیگر، باکیفیت و ماندگار باشند. با توجه به یکی دو فیلم اخیر نیکلاس کیج، شاید در این سه چهار سالی باز هم شاهد ایفای نقشی به‌یادماندنی از وی باشیم، اما آنچه مشخص است این موضوع است که وی پس از سال‌ها حضور در عرصهٔ بازیگری و ایفای نقش‌های متفاوت، حال کاملاً برای حضور در عرصهٔ کارگردانی آماده است و باید دید با چالش جدید زندگی خود چطور مواجه خواهد شد. لازم است یادآوری کنیم که نیکلاس کیج آنچنان هم با کارگردانی بیگانه نیست و در سال ۲۰۱۲ درام مستقل Sonny (سانی) را ساخت و جیمز فرانکو نقش اصلی آن فیلم را بر عهده داشت؛ فیلم Sonny آنچنان با استقبال منتقدان همراه نشد.

تا سه یا چهار سال دیگر نیز به بازی کردن ادامه می‌دهم و بعد از آن دوست دارم تمرکز خود را روی کارگردانی بگذارم  

نیکلاس کیج اخیراً اعلام کرده بود که علاقمند است نقش جوکر را در فیلمی سینمایی ایفا کند و وی کاملاً مناسب ایفای نقش این شخصیت محبوب کمیکی است. با وجود اینکه طرفداران از شنیدن این خبر هیجان‌زده شدند، اما حضور جرد لتو در نقش جوکر در دنیای سینمایی دی‌سی و همچنین محتمل بودن سپردن نقش این شخصیت به واکین فینیکس در فیلم مستقل شخصیت جوکر کمپانی برادران وارنر (Warner Bros)، بعید است نوبت به کیج برسد. نیکلاس کیج سابقه ایفای نقش در فیلم‌های کمیکی را دارد، اما آن فیلم‌ها چندان به مذاق منتقدان خوش نیامد و طرفداران خاص خود را داشت. نیکلاس کیج چندی پیش در سخنانی اعلام کرده بود که علاقمند است فیلم جدید مجموعهٔ گوست رایدر با درجهٔ سنی R ساخته شود و البته بازیگری به‌جز وی نقش این روحِ جمجمه-آتشین را ایفا کند. فیلم Ghost Rider (گوست رایدر) در سال ۲۰۰۷ اکران شد و کارگردانی آن بر عهدهٔ مارک استیون جانسون بود. تهیه‌کنندگی این فیلم را استن لی بر عهده داشت. در فیلم Ghost Rider علاوه بر نیکلاس کیج، بازیگرانی همچون اوا مندس، پیتر فوندا، مت لانگ و راکل آله‌سی حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. پخش جهانی این فیلم بر عهدهٔ کلمبیا پیکچرز (Columbia Pictures) بود و با بودجهٔ ساخت ۱۱۰ میلیون دلاری، حدود ۲۲۸ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. قسمت اول که در سال ۲۰۰۷ اکران شد، فروشی معمولی در گیشه داشت؛ با این حال سازندگان تصمیم به ساخت دنبالهٔ آن با عنوان Ghost Rider: Spirit of Vengeance (گوست رایدر: روح انتقام) در سال ۲۰۱۱ گرفتند و کارگردانی این فیلم را مارک نولدین و برایان تیلور مشترکاً بر عهده داشتند و نگارش فیلمنامهٔ آن را دیوید اس. گویر، اسکات ام. گیمپل و سث هافمن انجام دادند. در فیلم Ghost Rider: Spirit of Vengeance باز هم نیکلاس کیج ایفای نقش جانی بلیز را بر عهده داشت و از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به کیران هایندز، ویولانته پلاچیدو، کریستوفر لمبرت، جانی ویتوورت و ادریس البا اشاره داشت. قسمت دوم تقریباً نصف قسمت ابتدایی فروش داشت؛ بودجهٔ ساخت ۵۷ میلیون دلاری و فروش ۱۳۲ میلیون دلاری در گیشه.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده