نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۴

مراحل تولید قسمت دوم World War Z بار دیگر تاخیر خورد

مراحل تولید و ساخت قسمت دوم فیلم World War Z (جنگ جهانی زد) برای دومین مرتبه تأخیر خورد و این بار برنامه کاری شلوغ دیوید فینچر دلیل این تأخیر اعلام شده است.

برنامهٔ کاری شلوغ دیوید فینچر سبب تأخیر دوباره در ساخت و تولید قسمت دوم فیلم اکشن و ترسناک World War Z (جنگ جهانی زد) شد. با وجود اینکه قسمت ابتدایی فیلم World War Z با مشکلات عدیده‌ای در طول مراحل ساخت روبه‌رو بود، ولی در نهایت فیلمی بدی از آب درنیامد و از همان زمان اکران این فیلم در سال ۲۰۱۳، صحبت‌هایی مبنی بر ساخت دنباله آن نیز به گوش می‌رسید. فیلم World War Z در مجموع منتقدان و تماشاچیان را راضی کرد و توانست با فروش ۵۴۰ میلیون دلاری، بودجه ساخت ۱۹۰ میلیون دلاری خود را به‌خوبی جبران کند. قسمت اول فیلم World War Z گریبانگیر مشکلات فراوانی در مراحل تولید شده بود و یکی از این مشکلات به روابط بازیگر اصلی این فیلم، یعنی برد پیت با کارگردان فیلم، مارک فراستر برمی‌گشت که رابطه چندان حسنه‌ای با یکدیگر نداشتند. جدای از این مشکل نه چندان کوچک، باید به تأخیرهای زیادی که در روند مراحل فیلمبرداری نیز به وجود آمد اشاره داشت که دلیل آن هم خرج‌تراشی بیش از اندازه پروژه بود و بودجه آن بسیار فراتر از آن چیزی که سازندگان در ابتدا تصور می‌کردند شد. در هر صورت فروش خوب آن فیلم در گیشه سبب شد که از همان زمان خبر ساخت دنبالهٔ آن توسط کمپانی پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) اعلام شود؛ اعلامی که نزدیک به ۵ سال از آن می‌گذرد و همچنان هیچ پیشرفتی در پروژه مشاهده نمی‌شود.

قسمت دوم فیلم World War Z در ابتدا برای اکران در سال ۲۰۱۷ میلادی در نظر گرفته شده بود، اما تعلل در نگارش فیلمنامه و تغییر چند مرتبه‌ای آن، برنامهٔ کاری شلوغ بازیگر اصلی فیلم، یعنی برد پیت و تغییر و انتخاب کارگردانان، از دلایل اصلی تأخیر در ساخت و تولید قسمت دوم این فیلم بوده است. مارک فراستر که همان ابتدا از کارگردانی قسمت دوم کنار گذاشته شد و در ابتدا خوان آنتونیو بایونا برای کارگردانی قسمت دوم فیلم World War Z انتخاب شده بود، ولی در سال ۲۰۱۶ خبر رسید که این کارگردان اسپانیایی قرار است کارگردانی فیلم Jurassic Park: Fallen Kingdom (دنیای ژوراسیک: پادشاهی سقوط کرده) را عهده‌دار باشد. سرانجام جیم جیانوپولوس، مدیرعامل پارامونت پیکچرز، از سپردن کارگردانی قسمت دوم فیلم زامبی‌محور این کمپانی به دیوید فینچر خبر داد. مذاکرات دیوید فینچر و سازندگان نیز چندان به طول نیانجامید و در ماه ژوئن سال گذشته بود که خبر رسمی امضاء قرارداد این کارگردان برای کارگردانی این فیلم اکشن و ترسناک منتشر شد. با وجود اینکه پیش‌تر اعلام شده بود قرار است مراحل فیلمبرداری قسمت دوم فیلم World War Z از پاییز سال جاری آغاز شود، اما این طور که به نظر می‌رسد برنامهٔ کاری شلوغ دیوید فینچر باز هم این پروژه را به تأخیر انداخته است.

Fincher

سایت The Playlist در گزارشی اعلام کرده است که قسمت دوم فیلم World War Z امسال وارد مرحلهٔ ساخت و فیلمبرداری نخواهد شد و دلیل این موضوع نیز درگیر بودن دیوید فینچر برای ساخت فصل دوم سریال Mindhunter (شکارچی ذهن) شبکه نتفلیکس است. البته در اخبار پیشین چنین اعلام شده بود که کارگردانان دیگری نیز برای ساخت برخی قسمت‌های فصل دوم سریال Mindhunters انتخاب شده‌اند و فینچر همچون فصل اول مجبور نیست کارگردانی تقریباً نیمی از قسمت‌ها را بر عهده داشته باشد. مراحل فیلمبرداری فصل دوم سریال Mindhunters از اواخر ماه جاری میلادی آغاز خواهد شد، ولی این به معنای آزاد بودن وقت فینچر نیست و علاوه بر پر بودن وقت وی با پروژه‌های دیگر، مراحل پس‌تولید (شامل مونتاژ و ادیت تصاویر، نوشتن، ضبط و ویرایش موسیقی متن و افزودن جلوه‌های ویژه و مواردی از این دست) سریال نتفلیکس نیز همچنان باقی می‌ماند.

قسمت دوم فیلم World War Z امسال وارد مرحله ساخت و فیلمبرداری نخواهد شد و دلیل این موضوع نیز درگیر بودن دیوید فینچر برای ساخت فصل دوم سریال Mindhunter شبکه نتفلیکس است

این دومین مرتبه است که مراحل تولید و ساخت قسمت دوم فیلم World War Z با تأخیر مواجه می‌شود. همان طور که پیش‌تر گفتیم، پارامونت پیکچرز امیدوار بود که مراحل فیلمبرداری این فیلم در پاییز سال جاری آغاز شود، اما این امر شدنی نیست به این دلیل که برد پیت نیز در آن زمان درگیر مراحل فیلمبرداری فیلم جدید کوئنتین تارانتینو، یعنی فیلم Once Upon a Time in Hollywood (روزی روزگاری در هالیوود) خواهد بود. عدم حضور برد پیت دلیل تأخیر ابتدایی بود و حال نیز برنامهٔ کاری شلوغ دیوید فینچر اجازهٔ شروع مراحل تولید فیلم جدید را نمی‌دهد. در حال حاضر نمی‌توان با قطعیت گفت چه زمانی فیلمبرداری قسمت دوم فیلم World War Z آغاز خواهد شد، اما این طور که به نظر می‌رسد حداقل تا اوایل سال آیندهٔ میلادی نباید منتظر خبری جدید در این رابطه باشیم.  

آخرین فیلم نسبتاً پرخرج و مجموعه‌ای که دیوید فینچر کارگردانی آن را عهده‌دار شد، قسمت سوم مجموعه Alien (بیگانه) بود، فیلمی که مراحل ساخت آن برای دیوید فینچر بسیار کابو‌س‌وار دنبال شد. قسمت سوم فیلم Alien را نمی‌توان از بهترین فیلم‌های دیوید فینچر دانست، ولی با این حال فیلم ضعیفی نیز نبود. بودجه ساخت آن فیلم ۵۵ میلیون دلار بود و توانست ۱۶۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد. پیش‌تر اعلام شده بود قسمت دوم فیلم World War Z به رمان مکس بروکس وفادارتر خواهد بود. قسمت اول این فیلم چندان به رمان معروف مکس بروکس وفادار نبود و همین تصمیم سازندگان باعث ناامیدی بسیاری از طرفداران رمان شد و البته ناراحتی مکس بروکس را به همراه داشت. لازم به یادآوری است فیلم ابتدایی برای نمایش در سینما درجه سنی PG-13 را دریافت کرد و همین موضوع تا حدی به هیجان صحنه‌های ترسناک و اکشن آن فیلم ضربه زد. در فیلم World War Z بازیگرانی همچون برد پیت، میری انوس، دانیلا کرتش، جیمز بج دیل، متیو فاکس، دیوید مورس، الیس گابل و پیتر کاپالدی به نقش‌آفرینی پرداختند. متیو مایکل کارناهان، درو گودارد و دیمون لیندلف نویسندگان فیلم ابتدایی بودند.

دیوید فینچر فیلمساز، کارگردان موزیک ویدئو و تهیه کننده آمریکایی است. وی دو نامزدی اسکار بهترین کارگردانی برای درام عاشقانه و فانتری The Curious Case of Benjamin Button (مورد عجیب بنجامین باتن) و فیلم زندگینامه‌ای The Social Network (شبکه اجتماعی) را در کارنامه هنری خود دارد. دیوید فینچر یکی از برترین کارگردانان سینمای هالیوود محسوب می‌شود و دو فیلم Fight Club (باشگاه مشت‌زنی) و Se7en (هفت) وی هیچ‌گاه از خاطر سینمادوستان نخواهد رفت. از دیگر فیلم‌های معروفی که این کارگردان صاحب سبک کارگردانی کرده است می‌توان به The Game (بازی)، Panic Room (اتاق وحشت)، Zodiac (زودیاک) و The Girl with the Dragon Tattoo (دختری با خالکوبی اژدها) اشاره کرد. آخرین فیلمی که از دیوید فینچر بر روی پرده سینما اکران شد، درام جنایی، روانشناسانه و معمایی Gone Girl (دختر گمشده) بود که با استقبال بسیار خوبی از طرف منتقدین همراه شد. این فیلم توانست با بودجه ساخت ۶۰ میلیون دلاری، نزدیک ۳۷۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده