نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۲

کریستوفر مک کوری به کارگردانی فیلم Man Of Steel 2 علاقمند است

کریستوفر مک کوری، کارگردان فیلم مأموریت غیرممکن: فال اوت (Mission Impossible: Fallout)، اعلام کرده علاقمند به کارگردانی فیلم مرد پولادین 2 (Man Of Steel 2) است

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، در طی یک جلسه McQandA که در روز پنجشنبه و در توییتر برگزار شده بود، از کریستوفر مک‌کوری، کارگردان فیلم Mission Impossible: Fallout (مأموریت غیرممکن: فال‌اوت) پرسیده شد که «آیا کارگردانی قسمت بعد فیلم سوپرمن را در نظر دارد یا خیر؟» این کارگردان به‌سرعت و بسیار ساده پاسخ این سوال را اینگونه داد: «آنها می‌دانند که کجا می‌توانند من را پیدا کنند.»

کریستوفر مک‌کوری در پروژه تولید فیلم مأموریت غیرممکن: فال‌اوت، ششمین قسمت از این مجموعه جاسوسی و بلاک باستری، بازیگر نقش شخصیت سوپرمن یعنی هنری کویل را هدایت و کارگردانی کرده است. ما در این فیلم شاهد حضور هنری کویل در نقش شخصیت آگوست واکر هستیم که به‌عنوان شخصیت منفی داستان و یکی از نیروهای سازمان سیا، قصد تعقیب و دستگیری تام کروز سرکش را دارد. استودیو برادران وارنر تا به امروز هنوز هیچ کارگردانی را به‌طور رسمی برای کارگردانی دنباله فیلم Man of Steel (مرد پولادین) که طرفداران مدت زیادی انتظار آن را می‌کشند، معرفی نکرده است.

در سال ۲۰۱۵ اینگونه گزارش شده بود که کارگردان فیلم Mad Max: Fury Road (مکس دیوانه: جاده خشم) یعنی جرج میلر، برای کارگردانی این اثر انتخاب شده و نام او در پرونده این پروژه ذکر شده است. با این حال مدت زمان خیلی زیادی از انتشار این خبر نگذشته بود که این فیلمساز به‌سرعت این شایعات را رد کرد. او اعلام کرد که دوست دارد «پروژه بعدی‌ای که قرار است روی آن کار کند، یک فیلم بسیار بسیار کوچک باشد که نه‌تنها جلوه‌های ویژه زیادی نداشته باشد، بلکه بدلکاران زیادی هم در آن حضور نداشته باشند.»

فیلم Man Of Steel 2

از طرف دیگر هم کارگردان فیلم Kingsman: The Golden Circle (کینگزمن: محفل طلایی) یعنی متیو وان هم در ماه سپتامبر سال گذشته اعلام کرد که او درباره کارگردانی قسمت بعدی فیلم اختصاصی شخصیت سوپرمن، با کمپانی‌های سازنده این پروژه یعنی کمپانی برادران وارنر، «گفتگوهایی» داشته است. با این حال، چارلز روون، تهیه کننده دنیای سینمایی دی سی در طی مصاحبه‌ای و در آستانه اکران فیلم Justice League (لیگ عدالت) اعلام کرد که فیلم Man of Steel 2 (مرد پولادین 2) تنها در مراحل اولیه و مرحله برنامه‌ریزی قرار دارد. او با اعلام این حرف نشان داد که ما حالا حالاها نباید منتظر این دنباله ابرقهرمانی فوق‌العاده مورد انتظار باشیم.

تقریبا در ماه مارس بود که در طی گزارشی اعلام شد کمپانی برادران وارنر کریستوفر مک‌کوری را برای کارگردانی یکی دیگر از آثار خود یعنی فیلم Green Lantern Corps (ارتش گرین لنترن) در نظر گرفته است. فیلم ارتش گرین لنترن قرار است داستان یک خلبان آزمایش‌کننده سابق ارتش به‌نام هال جردن را بازگو کند که تبدیل به یک ابرقهرمان کهکشانی می‌شود و بعد از مدتی مربی جان استوارت می‌شود و آموزش او را بر عهده می‌گیرد. از طرف دیگر، جان استوارت هم یک تفنگدار دریایی جوان است که به استخدام یک گروه از پلیس‌های فضایی بین کهکشانی در می‌آید.

کریستوفر مک‌کوری در طی زندگی حرفه‌ای خود، کارگردانی کارهای زیادی را بر عهده داشته و همکاری مکرری هم با تام کروز محبوب داشته است. فیلم Jack Reacher (جک ریچر) و همچنین فیلم Mission: Impossible – Rogue Nation (ماموریت غیرممکن: ملت یاغی) از جمله آثار مک‌کوری محسوب می‌شود. اگرچه او هنوز به طور رسمی راهش را به سمت ساخت آثار اقتباسی براساس کتاب‌های کمیک کج نکرده، اما خیلی هم با آثار ابرقهرمانی غریبه نیست. او در دهه اول ۲۰۰۰ از جمله افرادی بود که در نوشتن نسخه اولیه فیلمنامه فیلم X-Men (مردان ایکس) سهیم بود. بعد از این جریان و در سال ۲۰۰۹ هم او یک نسخه فیلمنامه برای فیلم The Wolverine (ولورین) نوشت که بلااستفاده باقی ماند و قرار بود توسط دارن آرونوفسکی کارگردانی شود، اما در نهایت هم کارگردان و هم فیلمنامه تغییر کرد.

فیلم Man of Steel 2 هنوز هیچ تاریخ اکرانی ندارد.


منبع ComicBook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده