نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱

پایان کار Puzzle Fighter و تمرکز Capcom Vancouver روی Dead Rising

استودیو کپکام ونکوور به زودی با بازی Puzzle Fighter خداحافظی کرده و تمرکز خود را روی سری Dead Rising خواهد گذاشت.

اواخر سال گذشته بود که کپکام (Capcom) بازی Puzzle Fighter را برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS منتشر کرد. محصول استودیو کپکام ونکوور در دسته‌ی بازی‌هایی قرار می‌گیرد که در آن بازیکن باید الماس‌های هم‌رنگ را کنار یکدیگر قرار داده و امتیاز جمع کند. بازی‌ای که شامل کاراکترهای متنوعی از بازی‌های کپکام می‌شود، از شخصیت‌های سری Street Fighter مثل ریو و کن تا جیل ولنتاین (Resident Evil)، دانته (Devil May Cry) و... بازی به شکل Free to Play عرضه شده بود و بازیکن می‌توانست آن را به صورت رایگان تهیه کرده و در ادامه با پرداخت پول، امکانات بیشتری به‌دست آورد.

اکنون به نظر می‌رسد پازل فایتر سود چندانی برای کپکام نداشته و به همین دلیل قصد توقف آن را دارد. موضوعی که در بلاگ کپکام به آن پرداخته شده و خبر از پایان کار این بازی تا تابستان امسال می‌دهد. به طور دقیق‌تر قرار است بازی مورد نظر در تاریخ یک جولای ۲۰۱۸ از گوگل پلی و اپ استور برداشته شود و سرورهای آن هم در آخر جولای خاموش شوند. بنابراین اگر جزو علاقه‌مندان بازی هستید، تنها تا حدود سه ماه دیگر فرصت دارید از آن لذت ببرید.

کپکام به پاس تشکر از افرادی که تا امروز مشغول بازی بوده‌اند، ۱۰ هزار امتیاز به بازیکن‌ها اهدا می‌کند و کاراکترها و مراحل جدید هم به صورت کاملاً رایگان در اختیار همه قرار خواهند گرفت. کاراکترهای Regina (سری Dino Crisis)، دکتر ویلی (Mega Man) و ایدا وانگ (Resident Evil) به همراه مراحل Darminor و آزمایشگاه Uroboros که به تدریج وارد بازی خواهند شد.

همچنین بخش Classic Mode که پیش از این به شکل محدود درون بازی جای گرفته بود، به رایگان در دسترس همه قرار می‌گیرد و از طرف دیگر خریدهای درون برنامه هم از ۲۳ آوریل متوقف خواهند شد. هرچند بازیکن‌ها می‌توانند همچنان از داشته‌های قبلی خود برای آپگرید کردن کاراکترها استفاده کنند.

Capcom Vancouver که مدتی پیش خبری در ارتباط با کاهش تعداد کارمندانش منتشر شده بود، همزمان با خبر توقف Puzzle Fighter اشاره کوچکی هم به Dead Rising داشته و قرار است از این به بعد، همه تمرکز خود را روی این سری بگذارد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده