// شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۲

کمپانی Valve به عنوان جریمه مجبور به پرداخت ۳ میلیون دلار در استرالیا شد

به تازگی درخواست تجدید نظر کمپانی ولو مبنی بر عدم پرداخت جریمه‌ی ۳ میلیون دلاری با شکست مواجه شده است.

درخواست تجدید نظر اخیر کمپانی Valve در مورد دستور یک قاضی استرالیایی مبنی بر پرداخت ۳ میلیون دلار جریمه، با شکست روبرو شده است. دستور این قاضی به این دلیل بوده است که فکر می‌کند امور مربوط به حذف سیستم باز پرداخت Steam یک نوع فریبکاری و گمراه کردن بازیکنان است. کمیسیون رقابت و مصرف کنندگان (ACCC) رسما اتخاد این تصمیم را امروز اعلام کرده است و توضیح داده که این مورد یکی از موارد مهم در رابطه با شرکت‌های خارجی فعال در استرالیا است. به طور دقیق‌تر قاضی مربوط به این پرونده عنوان کرد که این تصمیم تایید می‌کند کمپانی Valve که مقر اصلی آن در ایالات متحده واقع شده است، در زمان فروش محصولات خود به بازیکنان استرالیایی توسط قوانین استرالیا محدود شده است و باید به آن‌ها عمل می‌کرد.

سارا کورت به عنوان مامور عالی رتبه در این کمیسیون اعلام کرد:

این مورد یک نمونه‌ی مهم به شمار می‌آید چونکه دیدگان ACCC در رابطه با اینکه شرکت‌های خارجی فروشنده‌ی  محصولات به مصرف کنندگان استرالیایی باید از قوانین ما پیروی کنند را تصدیق می‌کند. در صورتی که مصرف کننده یک محصول را به صورت آنلاین خریداری می‌کند و محصول مورد نظر از دیدگاه وی معیوب یا ناقص باشد، شرکت ارائه دهنده‌ی محصول موظف به تعمیر، جایگزینی یا باز پرداخت تمامی وجوه دریافتی است و هیچ بهانه‌ای قابل قبول نیست.

ACCC

این اقدام قانونی کمیسیون رقابت و مصرف کنندگان استرالیا در مورد Valve از سال ۲۰۱۴ آغاز شده است؛ زمانی که روند حذف این سرویس از استیم شروع شد. دو سال بعد و در سال ۲۰۱۶ دادگاه فدرال استرالیا تصریح کرد که Valve مصرف کنندگان را گمراه کرده یا فریب داده است. پس از مدتی در همان سال به شرکت Valve دستور داده شد تا در رابطه با این موضوع مبلغ ۳ میلیون دلار جریمه پرداخت کند.

درخواست تجدید نظری که از سوی Valve صادر شده بود به عنوان آخرین راه‌حل‌ آن‌ها با شکست مواجه شد. این شرکت استدلال می‌کند که هرگز در استرالیا محصولات خود را به شکل حقیقی و یک کالا به‌فروش نرسانده است، زیرا این روند همیشه از طریق یک فروشگاه مجازی یا همان Steam و به شکل محصولات مجازی صورت گرفته است. به همین ترتیب کمپانی Valve ادعا می‌کند همانطور که در قوانین مصرف کنندگان استرالیا آمده است، پلتفرم Steam به قوانین مربوط به کالا‌ تعلق ندارد.

با توجه به آمار منتشر شده از سوی ACCC، شبکه‌ی Steam چیزی در حدود ۲.۲ میلیون کاربر استرالیایی دارد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده