نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۱

کامپیوتر، محرم رازی برای شما

کامپیوتر یا همان رایانه شخصی، به جزو جدا ناپذیر زندگی ما تبدیل شده است و در حقیقت در دنیای امروز، بدون رایانه نمی‌توان زندگی کرد.

کامپیوتر که به فارسی آن را رایانه نامیده‌اند دستگاهی است که با برنامه از پیش انجام شده می‌تواند دستورات ریاضی و منطقی ما را به صورت خودکار انجام بدهد. این روزها استفاده از کامپیوتر به امر عادی بدل شده است و تقریبا در هر دفتر کار یا خانه‌ای یک دستگاه کامپیوتر پیدا می‌شود، به طوریکه گفته شده در جهان امروز کسی که استفاده از کامپیوتر را بلد نباشد در واقع با وجود همه تحصیلات و دانشی که داشته باشد، بی‌سواد محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که استفاده عادی از این دستگاه آسان است و با کمی آموزش و تمرین می‌توان آن را فرا گرفت. 

کامپیوتر از کجا آمد؟

با جست و جوی ساده‌ای در اینترنت می‌توان دریافت که واژه کامپیوتر از سال ۱۶۴۶ به زبان انگلیسی وارد شد، این واژه به معنای شخصی است که محاسبه می‌کند. در سال ۱۸۹۷ کامپیوتر به ماشین‌های محاسبه مکانیکی اطلاق شد و با شروع جنگ جهانی دوم در دهه ۴۰ قرن بیستم میلادی کامپیوتر به زنان نظامی انگلیسی و آمریکایی گفته شد که وظیفه‌شان محاسبه مسیرهای شلیک توپ‌های بزرگ جنگی به‌وسیله ابزارهایی مشابه کامپیوتر بود.

 کامپیوترهایی که ما می‌شناسیم در قرن نوزده میلادی توسط چارلز بابیج، استاد ریاضیات انگلیسی طراحی شد. وی موتور تحلیلی‌ای طراحی کرد که چارچوب ابتدایی کامپیوترهای امروزی برپایه آن ساخته شد. نسل اول کامپیوترها در بین سال‌های ۱۹۳۷ تا ۱۹۴۶، نسل دوم در سال‌های بین ۱۹۴۷ تا ۱۹۶۲ و سرانجام نسل سوم آن هم از سال ۱۹۶۳ تاکنون به روی کار آمد که دستگاه‌هایی به مراتب کوچک‌تر و قدرتمندتر و معتبرتری بودند که برنامه‌های متفاوت‌تری را اجرا می‌کردند.

نخستین شرکت‌هایی که اقدام به ساخت، تولید و خرید و فروش کامپیوتر کردند، آی بی ام، مایکروسافت و بعدا اپل بودند.

کاربرد کامپیوتر

این روزها دستگاه‌های کامپیوتری به جز جدانشدنی زندگی ما تبدیل شده‌اند. با این دستگاه‌ها می‌توانیم کارهای روزمره‌مان را انجام دهیم، با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم، کارهای حسابداری و مالی خود را به راحتی انجام دهیم و … . کامپیوتر در عصر حاضر نه تنها دستگاهی برای انجام دستورات و کارهای ما به حساب می‌آید بلکه وسیله‌ای برای سرگرمی، محرم اسرارمان و حتی دوست ما به شمار می‌آید که با اندکی وقت گذاشتن و اعمال کارهای امنیتی به منظور اینکه رمز ورود و دسترسی به سیستم‌مان افشا نشود تا حریم شخصی که در کامپیوتر خفظ کرده‌ایم به دست غیر نیافتد، می‌توانیم به راحتی و با خیالی آسوده آنچه که از زندگی شخصی داریم در آن ثبت و ضبط کنیم.

خرید و فروش کامپیوتر

این روزها با وجود سایت‌های آنلاین خرید و فروش دستگاه‌های کامپیوتری نیازی به مراجعه به فروشگاه‌هایی که در سطح شهرها به این منظور وجود دارند، بسیار کم شده است و در واقع در بیشتر مواقع  اصلا نیازی به مراجعه حضوری نیست.

با ورود به بخش لوازم الکترونیک سایت دیوار می‌توانید پیشنهادات خرید یا فروش دستگاه‌های کامپیوتر را با قیمت‌های متفاوت و به شکل نو یا کارکرده و به همراه لوازم جانبی‌های مختلف مانند ماوس، کیبورد و ... مشاهده کنید. در این سایت می‌توانید با توجه به محل زندگی خود، موردی را که به شما نزدیک‌تر است انتخاب کنید تا کمتر در ترافیک و خیابان‌های شلوغ شهرها وقت‌تان تلف شود.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده