// جمعه, ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۷

سگا از مدت‌ها پیش در اندیشه بازنشر بازی Shenmue بوده است

یکی از اعضای کمپانی سگا در جریان مصاحبه‌ای گفت که مدت زمان زیادی است که بازنشر دو نسخه اول بازی Shenmue در برنامه کاری آنها قرار دارد.

هفته گذشته در جریان اخبار بازی مشخص شد که دو نسخه اول مجموعه Shenmue سال جاری میلادی روی کنسول‌های نسل فعلی منتشر می‌شود و این باعث شد که هیجانی در طرفداران قدیمی این سری به وجود آید. حال سازندگان با انتشار اطلاعاتی گفتند که موضوع بازنشر نسخه‌های قدیمی بازی Shenmue مدت زمان زیادی است که در کمپانی Sega مورد بررسی قرار گرفته است.

در مصاحبه‌ای با سایت IGN، جان کلارک، معاون رئيس اجرایی شعبه سگا در اروپا، پس از معرفی بازنشر نسخه‌های قدیمی این مجموعه گفت که مدت زمان زیادی است که سازندگان این موضوع را در برنامه کاری خود قرار داده‌اند؛ طوری که پیش از معرفی بازی Shenmue III در نمایشگاه E3 2015، بازنشر نسخه‌های قدیمی مورد بررسی قرار گرفته بود.

سازندگان بر این باور بودند که پس از معرفی نسخه سوم، طرفداران خواهان بازنشر نسخه‌های قدیمی خواهند بود تا از این‌رو بتوانند با تجربه نسخه‌های پیشین خود را برای بازی Shenmue III آماده کنند. وی علاوه بر آن از افزایش طرفداران بازی‌های ژاپنی در غرب خبر داد و آن را یکی از دلایل اصلی بازنشر نسخه‌های قدیمی و حتی IPهای دیگر سگا عنوان کرد.

Shenmue

در این راستا کلارک به IGN گفت:

به نظر من به هر حال بازنشر بازی Shenmue 1 و Shenmue 2 دور از ذهن نبود؛ چرا که بازار غربی رفته رفته علاقه خود را به بازی‌های ژاپنی نشان می‌دهد.

کلارک در صحبت‌های خود حتی به راه‌یابی نسخه پی سی بازی Valkyria Chronicles (عرضه ۲۰۰۸) در سال ۲۰۱۴ به غرب اشاره کرد و در مقایسه با گذشته از افزایش طرفداران بازی‌های ژاپنی در غرب خبر داد. این اتفاق باعث شد که سازندگان در کمپانی سگا به بازنشر نسخه‌های قدیمی و همچنین ساخت آی‌پی‌های جدید ژاپنی بپردازند. به نقل از کلارک احتمال می‌رود در آینده شاهد راه‌یابی بازی‌های قدیمی به پلتفرم‌های نسل جاری باشیم؛ طوری که وی در اظهارات خود گفت که بازی‌های زیادی در فهرست آنها جای دارد که در برنامه کاری آنها قرار می‌گیرد. البته وی از اشاره به نام بازی‌ها خودداری کرد و باید تا معرفی رسمی آنها منتظر بمانیم. وی در انتها اظهار داشت که از بازنشر نسخه اول و دوم بازی Shenmue روی پلتفرم‌های مدرن بسیار خوشحال است.

بازی Shenmue 1 & 2 در سال جاری میلادی در ژاپن روی پلی استیشن 4 منتشر می‌شود. در آن سو این مجموعه در غرب روی پلتفرم‌های ایکس ‌باکس وان، PS4 و کامپیوتر در دسترس قرار می‌گیرد. با مراجعه به خبر معرفی بازی می‌توانید به عکس جلد و اسکرین شات آن نگاهی بیندازید.

نظرات خود را در مورد بازنشر‌ بازی‌های قدیمی و ژاپنی روی پلتفرم‌های نسل هشتم با زومجی در میان بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده