نویسنده: بخش تبلیغات
// جمعه, ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۱

سامسونگ چگونه جنگ اسمارت‌ فون‌ها را پیروز شد؟

چه اتفاقی باعث شد تا شرکت کره‌ای سامسونگ بتواند نبرد گوشی‌های هوشمند را پیروز شود؟

سال ۱۹۳۸، زمانی که شرکت بازرگانی سامسونگ شروع به کار کرد، شاید هیچ‌کس گمان نمی‌کرد روزی سامسونگ بتواند غول اسمارت فون‌های اندرویدی شود. غولی که خیلی‌ها حتی آن را به اپل هم ترجیح می‌دهند. در ۲۰۱۴ طی پژوهشی بیان شد سامسونگ توانسته است در سه ماهه اول سال، ۱۱۳ میلیون گوشی هوشمند بفروشد؛ این در حالی بود که فروش اپل تنها ۴۴ میلیون دستگاه بود. این تمام ماجرا نیست. سامسونگ در سال ۲۰۱۷ نیز توانست با اختصاص سهم ۱۸.۲ درصدی از بازار خرید و فروش گوشی‌های هوشمند، یعنی فروش ۴۰۸ میلیون دستگاه، با اقتدار خود را بر سکوی اول قرار دهد. خرید و فروش گوشی موبایل سامسونگ در ایران نیز آمار بسیار بالایی دارد؛ به خصوص پس از تحریم اپل در ایران و سخت شدن به روز رسانی یا دانلود نرم افزارهای آن.

ممکن است از خود بپرسید سامسونگ چگونه سامسونگ شد. این شرکت سعی کرد در وهله اول کمپانی اپل را هدف قرار بدهد. بله! سامسونگ توانست خلاهای آیفون را پر کند، آن هم از طریق پوشش اپلیکیشن‌های رایگان بیشتر، تنوع مدل، مجهز بودن به بلوتوث، قابلیت ساپورت کارت حافظه و قابلیت تعویض باتری. این‌ها تنها چند برتری سامسونگ نسبت به اپل است که به افزایش فروش آن کمک کرد. گوشی‌های این کمپانی به خوبی ساخته شده‌اند و به گفته مالکان نرم و خوش‌دست هستند. جالب است بدانید که در عقدنامه‌های منتشر شده داعشی‌های لیبی هم یک دستگاه گوشی سامسونگ گلکسی به عنوان مهریه زنان موجود است. حتی خبر محکومیت ۵ ساله رئیس کمپانی به جرم پرداخت رشوه هم نتوانست سامسونگ را از میدان به در کند. تنها بداقبالی سامسونگ از گلکسی نوت 7 و داستان آتش‌سوزی موبایل‌هایش بود که عذرخواهی رسمی مسئولان را در پی داشت. سامسونگ در بیانیه‌ای اعلام کرد تمام خریداران گلکسی نوت 7 می‌توانند به نمایندگی‌های این شرکت در کشورشان مراجعه کنند و آن را تعویض کنند یا پس بدهند. نمایندگی‌های ایران هم از این قاعده مستثنی نبودند.

اگر همچنان در خصوص تنوع بالای بازار خرید و فروش گوشی موبایل سامسونگ شک دارید، می‌توانید نگاهی به سایت‌ دیوار بیاندازید تا به خوبی از این تنوع در مدل‌های گوناگون با قیمت‌های متفاوت ( سری جی، اس، ای، آ و نوت) سردربیاورید. مثلا گوشی سامسونگ در مدل جی 5 پرایم، در این سایت به قیمت ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. البته قیمت این موبایل در مرکز خرید و فروش موبایل علاالدین بین ۹۰۰ تا ۹۵۰ هزار تومان است. جی 5 یکی از محبوب‌ترین مدل‌های سامسونگ در ایران است که امکانات آن نسبت به قیمت فروشش در سطح مطلوب قرار دارد. در سایت دیوار فقط مدل‌های کم قیمت سامسونگ آگهی نشده است، بلکه هم کارکرده و هم آکبند یکی از جدیدترین گوشی‌های این شرکت در سایت نیز موجود است: گلکسی نوت 8 که آن را در زمره بهترین گوشی‌های گلکسی این شرکت قرار می‌دهند. خرید و فروش گوشی موبایل سامسونگ  در این مدل به قیمت ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان در سایت دیوار صورت می‌گیرد. و در مقابل یک دستگاه گلکسی نوت 8 در حد نو در این سایت ۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد.  

پایان رپورتاژ آگهی /.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده