نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: رکورد شکنی Far Cry 5 در اولین هفته انتشار

بازی Far Cry 5، جدیدترین محصول یوبیسافت موفق شد در اولین هفته انتشار خود ضمن رکوردشکنی به صدرنشین جدول فروش هفتگی انگلستان تبدیل شود.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد و در جدیدترین اخبار بازی، بازی فارکرای 5 موفق شد در اولین هفته انتشار خود، ضمن صدرنشینی در جدول فروش هفتگی انگلستان، به پرفروش‌ترین بازی تاریخ این مجموعه در انگلستان تبدیل‌ شود. با اینکه بازی موفق شد بازخورد بسیار خوب منتقدان را در پی داشته باشد، اما باید این نکته را نیز در نظر گرفت که Far Cry 5 در یکی از آرام‌ترین فصل‌های عرضه بازی‌های بزرگ قرار گرفته است و بدون شک این مساله به فروش بازی کمک شایانی کرده است. علاوه بر این، بازی فارکرای ۵ موفق شد به بزرگ‌ترین عرضه یک بازی در هفته سیزدهم سال میلادی تبدیل شود. پیش از این، بازی BioShock Infinite این مقام را در دست داشت. بد نیست بدانید که نسخه پلی‌استیشن 4 بازی، ۶۰ درصد کل فروش بازی را شامل بوده است.

عرضه بازی Far Cry 5 به این معنی بود که صدرنشین هفته گذشته یعنی بازی جدید انحصاری مایکروسافت با نام Sea of Thieves، با ۵۲ درصد افت فروش، دو پله سقوط کرد و به جایگاه سوم رسید. این هفته، به دلیل تعطیلات ایستر، شاهد تخفیف‌های زیادی بودیم و به همین دلیل بازی‌های قدیمی زیادی با فروش بیشتر روبه‌رو شدند و موفق شدند جایگاه خود را در جدول فروش هفتگی انگلستان بهبود بخشند. در جایگاه دوم جدول این هفته، بازی فیفا 18 قرار گرفت که با ۶۱ درصد رشد فروش موفق شد نسبت به هفته گذشته صعود قابل توجهی را داشته باشد. یکی از بازی‌های انحصاری نینتندو یعنی Mario Kart 8: Deluxe Edition با ۳۹ درصد افزایش فروش، توانست با صعودی پنج پله‌ای جایگاه چهارم جدول را از آن خود کند. بازی PlayerUnknown's Battlegrounds که برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه شده است، این هفته با ۹۸ درصد رشد فروشی که داشت، موفق شد صعود قابل توجه هفت پله‌ای را تجربه و جایگاه پنجم جدول را تصاحب کند. نکته جالب جدول این هفته حضور سه بازی انحصاری ایکس‌باکس وان در بین ۱۰ بازی پرفروش است. Forza Motorsport 7 نیز توانست این هفته فروش خوبی را تجربه کند و جایگاه نُهم جدول را به خود اختصاص دهد. Call of Duty: WWII دیگر بازی‌ای بود که این هفته با صعود، خود را در بین ۱۰ بازی پرفروش انگلستان و در جایگاه شِشُم دید. بازی جدید الکترونیک آرتز یعنی A Way Out که هفته دوم انتشار خود را تجربه می‌کند، با سقوطی پنج پله‌ای از جایگاه دوم به جایگاه هفتم تنزل کرد.

دیگر بازی یوبی سافت یعنی Assassin's Creed Origins نیز این هفته با ۶۱ درصد افزایش فروشی که داشت توانست از جایگاه چهاردهم به جایگاه هشتم جدول برسد. جایگاه آخر جدول این هفته نیز به پای ثابت جدول یعنی Grand Theft Auto V اختصاص داشت؛ بازی‌ای که علی‌رغم ورود بازی‌های جدید به جدول، باز هم موفق شد جایگاه خود را در میان بازی‌های پرفروش کشور انگلستان حفظ کند؛ هرچند که این جایگاه، جایگاهی بهتر از جایگاه دَهُم نبود.

در ادامه با جدول فروش انگلستان منتهی به ۳۱ مارس (۱۱ فروردین) همراه باشید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱-

Far Cry 5

هفته اول انتشار و رکورد شکنی
۲۵

FIFA 18

۶۱ درصد افزایش فروش
۳۱

Sea of Thieves

۵۲ درصد افت فروش
۴۹

Mario Kart 8 Deluxe

۳۹ درصد افزایش فروش
۵۱۲

PlayerUnknown's Battlegrounds

۹۸ درصد افزایش فروش
۶۱۳

Call of Duty: WWII

۱۰۰ درصد افزایش فروش
۷۲

A Way Out

۶۱ درصد افت فروش
۸۱۴

Assassin's Creed Origins

-
۹-

Forza Motorsport 7

-
۱۰۷

GTA V

-


منبع Game Industry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده