نویسنده: حسین صدری
// پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۶

بازی Detroit: Become Human روی پلی استیشن 4 پرو با رزولوشن 4K واقعی اجرا نمی‌شود

چندی پیش وبسایت IGN طی اشتباهی از اجرا شدن بازی Detroit: Become Human با رزولوشن Native 4K روی پلی‌استیشن 4 پرو خبر داد. حال مشخص شده این خبر صحت ندارد و بازی با وضوح 4K واقعی اجرا نمی‌شود.

روز پیش وبسایت IGN در بخش IGN First (که معمولا محتویات انحصاری خود از بازی‌های مختلف را که برای اولین بار به انتشار رسمی می‌رسند در قالب آن منتشر می‌کند) ویدیویی را درباره‌ی بازی Detroit: Become Human منتشر کرد. این ویدیو درباره‌ی تکنولوژی‌های به کار رفته در این بازی بود و کارگردان بازی در آن از مسائلی مانند موتور گرافیکی بازی و فرآیند موشن کپچر سخن می‌گفت. این ویدیو در کانال یوتیوب IGN نیز بارگذاری شده بود و در قسمت توضیحات آن به این مسئله اشاره شده بود که این بازی قرار است روی کنسول پلی استیشن 4 پرو، با وضوح Native 4K اجرا شود. این ادعا ابتدا خوشحالی فراوان طرفداران را به همراه داشت و از توان فنی تیم سازنده خبر می‌داد، اما هم‌اکنون سازندگان بازی در GDC 2018، این موضوع را رد کرده‌اند.

مدت کوتاهی بعد از پخش شدن این خبر، سونی با برقراری یک ارتباط با مسئولین IGN، تایید کرد که این بازی به جای اجرا شدن به صورت Native، به لطف تکنیک رندرینگ Checkerboard به رزولوشن 4K دست یافته است.

البته باید به این مسئله نیز اشاره کنیم که این موضوع تاثیر چندانی در کیفیت نهایی بازی نخواهد داشت. بازی‌هایی چون Horizon: Zero Dawn و God of War نیز از رزولوشن Native 4K بهره نمی‌برند و برای رسیدن به این کیفیت دست به دامان تکنیک‌های مشابه شده‌اند، اما کیفیت نهایی بازی همچنان بسیار راضی‌کننده و عالی است و حتی برای حرفه‌ای‌های این زمینه نیز سخت است که تشخیص دهند کیفیت نهایی این بازی‌ها Native است یا Upscale شده.

بازی Detroit: Become Human جدیدترین اثر استودیوی Quantic Dream، سازنده‌ی بازی‌هایی چون Fahrenheit ،Heavy Rain و Beyond: Two Souls است و قرار است در تاریخ بیست و پنجم می ۲۰۱۸ (چهارم خردادماه ۱۳۹۷) به صورت انحصاری برای پلتفرم پلی استیشن 4 راهی بازار شود. شما می‌توانید در ادامه ویدئویی را که IGN درباره‌ی تکنولوژی ساخت این بازی منتشر کرده مشاهده کنید.

دانلود از آپارات


منبع Gamepur
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده