نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۸

گزارش فروش هفتگی سینمای ایران: ادامه صدرنشینی لاتاری

فیلم لاتاری با ۱۸۵ سالن به رقم ۱۰ میلیارد تومان فروش نزدیک شد و به وقت شام ابراهیم حاتمی کیا به زودی به رقم ۹ میلیارد تومان خواهد رسید.

هفته‌ای که گذشت شاید یکی از آخرین هفته‌های فاز اول اکران بهار محسوب شود. احتمال دارد در چند هفته‌ی آینده همه‌ی فیلم‌های فاز دوم اکران بهار، روی پرده‌های نمایش بروند. فیلم‌هایی که احتمالا با اکران‌شان، خون تازه‌ای به رگ‌های سینمای ایران تزریق کنند و گیشه را از حالت ثابتی که به خود گرفته است نجات بدهند. در فاز دوم بهار شش فیلم اکران خواهند شد. فیلم‌های «عصبانی نیستم!»، «چهارراه استانبول»، «خوک»، «جشن دلتنگی»، «تگزاس» و «خجالت نکش» برای دومین فاز اکران در بهار انتخاب شده‌اند. از میان این فیلم‌ها شاید دو فیلم خوک و عصبانی نیستم! مورد انتظارترین فیلم‌های لیست به شمار بروند. انتظار می‌رود این فیلم‌ها با کشاندن سینمارو‌ها به سالن‌های خودشان، موجب تغییراتی در گیشه سینمای ایران شوند. ترتیب فیلم‌های این هفته، از نظر میزان فروش دقیقا مانند هفته گذشته است. در این هفته فیلم لاتاری به کارگردانی محمد حسین مهدویان در پنج سالن بیشتر از هفته‌ی گذشته به نمایش درآمد. این فیلم پس از نمایش در ۱۸۵ سالن به فروش هفتگی یک میلیارد و نهصد و هفتاد و هفت میلیون تومان رسید. درآمد کلی لاتاری تا روز سه شنبه، ۲۸ فروردین، به نه میلیارد و شانزده میلیون تومان رسید. فیلم لاتاری با صد میلیون تومان رشد فروش، بیشترین رشد فروش در این هفته‌ی جدول را دارد. با توجه به تبلیغات و فضای رسانه‌ای فیلم، احتمالا لاتاری به فروش ده میلیاردی هم برسد.

فیلم لاتاری

فاز دوم اکران فیلم‌های بهاری می‌تواند جان تازه‌ای به سینمای ایران بدهد

به وقت شام به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا نیز مانند هفته قبل در رده دوم جای گرفته است. این فیلم با اکران در ۲۰۵ سالن نمایش، به درآمد یک میلیارد و هشتصد و دوازده میلیون تومانی دست پیدا کرد. به وقت شام حالا در پنجمین هفته اکرانش به درامد کلی هشت میلیارد و نهصد میلیون تومانی رسیده است. به وقت شام از فضای رسانه‌ای خوبی بهره می‌برد و به احتمال بالا اکران‌ فاز دوم نیز در فروش این فیلم تاثیر زیادی نداشته باشد. در رده سوم مصادره ساخته‌ی مهران احمدی قرار دارد که برای دومین هفته متوالی در رده سوم جای گرفته است. این فیلم که با افزایش سالن‌های نمایش نسبت به هفته قبل اکران شد، توانسته در پنجمین هفته‌ی اکران یک میلیارد و هفتصد و سی و یک میلیون تومان کسب کند. مصادره علاوه‌بر تبلیغ در فضای مجازی تبلیغات نه چندان گسترده‌ای را در شبکه نمایش خانگی هم آغاز کرده است. مصادره با اینکه در فروش هفتگی ضعیف ظاهر شده است اما با یازده میلیارد و دویست و چهل و سه میلیون تومان فروش کلی، بهترین عملکرد را بین فیلم‌های اکران نوروز داشته است. با توجه به اکران فیلم کمدی تگزاس در فاز دوم، فیلم مصادره هم می‌تواند خطر کاهش فروش و رتبه را احساس کند.

فیلم به وقت شام

در رده‌ی چهارم، فیلم لونه زنبور به کارگردانی برزو نیک نژاد با کاهش سالن‌های نمایش و اکران در ۱۴۱ سالن به فروش یک میلیارد و چهل و چهار میلیون تومانی دست پیدا کرد. فروش کلی لونه زنبور در پنجمین هفته از اکران به شش میلیارد و صد و هفتاد میلیون تومانی رسیده است. لونه زنبور پس از لاتاری بهترین رشد فروش را تجربه کرده است. البته جایگاه این فیلم با توجه به فرارسیدن فاز دوم اکران خیلی مستحکم نیست و احتمال دارد که با تغیراتی مواجه شود. در جایگاه پنجم به مانند هفته‌ی قبل، انیمیشن فیلشاه حضور دارد. این انیمیشن با ۱۲۹ سالن نمایش و پس از گذشت پنج هفته از اکران، هشتصد و هفده میلیون تومان فروخت. فیلشاه تا رو بیست و هشتم فروردین به آمار فروش کلی دو میلیارد و پانصد و پنجاه و هشت میلیون تومان رسیده است. فیلشاه نیز احتمالا به دلیل آغاز فاز دوم اکران، با تغییر جایگاه مواجه خواهد شد.

ردیفنام فیلمهفتهدرآمد هفتگی (تومان)
۱لاتاری۵۱,۹۷۷,۸۱۰.۰۰۰
۲به وقت شام
۵۱,۸۱۲,۱۷۲,۰۰۰
۳مصادره۵۱,۷۳۱,۸۸۰,۰۰۰
۴لونه زنبور۵۱,۰۴۴,۰۸۷,۰۰۰
۵فیلشاه۵۸۱۷,۰۷۳,۰۰۰
۶خرگیوش۵۲۸۳,۷۹۴,۰۰۰
۷فراری۵۱۰۳,۱۷۳,۰۰۰
۸بدون تاریخ بدون امضا۹۹۹,۷۹۵,۰۰۰
۹آینه بغل۱۹۳۳,۹۹۶,۰۰۰
۱۰اسرافیل۹۳,۹۶۵,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده