نویسنده: مهرداد داودی
// چهار شنبه, ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۸

فیلم محموله در بخش مسابقه جشنواره کن حضور خواهد داشت

فیلم «محموله» به تهیه کنندگی پوریا حیدری اوره، در بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن 2018 حضور خواهد داشت.

فیلم سینمایی «محموله» با نام انگلیسی The Load به کارگردانی اوچنیک گلاونیچ، به تهیه کنندگی مشترک پوریا حیدری اوره، استفان ایوانوویچ، دراگانا جوویچ و تام درکورت در بخش دو هفته کارگردانان هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن حضور خواهد داشت. فیلم محموله محصول مشترک ایران، صربستان، کرواسی و فرانسه است. این فیلم روایتگر داستان یک کامیون صرب است که در زمان بمباران کشور صربستان توسط ناتو در سال ۱۹۹۹ باید محموله‌ای را از کوزوو به بلگراد ببرد که از محتوای آن خبر ندارد.

اوچنیک گلاونیچ علاوه بر کارگردانی، وظیفه تهیه این فیلم را نیز بر عهده داشته است. بازیگرانی چون لون لوچو، پاول چمریکیچ، تامارا کرونویچ و ایوان لووچ در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم در بخش «دو هفته کارگردانان» که به صورت موازی و مستقل با جشنواره کن برگزار می‌شود، حضور خواهد داشت. این بخش از جشنواره از سال ۱۹۶۹ و توسط انجمن کارگردانان فرانسه پس از اتفاقات ماه می سال ۱۹۸۶ که به لغو جشنواره کن منتهی شد، شروع به کار کرد.

هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۸ می (۱۸ اردیبهشت) با نمایش فیلم «همه می دانند» به کارگردانی اصغر فرهادی افتتاح خواهد شد و تا ۱۹ می (۲۹ اردیبهشت) ادامه خواهد داشت.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده