نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۱

نتفلیکس قصد ساخت برنامه های زیادی را برای مشترکان خود دارد

به‌تازگی گزارش شده که شبکه نتفلیکس در حال حاضر دارای ۱۲۵ میلیون مشترک است و این شبکه قصد دارد ۸ میلیارد دلار برای ساخت محتواهای جدید برای مشترکانش صرف کند.

سرویس استریم غول پیکری مانند نت فلیکس، روزبه‌روز در حال بزرگتر شدن و محبوب‌تر شدن است. در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، این شبکه فوق‌العاده محبوب به‌تازگی نتایج نوسانات مالی سه‌ماهه اول خود را اعلام کرده است. طبق اعلام طبق شبکه نت‌فلیکس و براساس آخرین آمار، ۷.۴ میلیون نفر در سرتاسر جهان به جمع مشترکان جدید این سرویس اضافه شده‌اند که تنها ۱.۹ میلیون نفر آنها از ایالات متحده هستند. حال این رکوردی است که به نام این شبکه ثبت شده و در حال حاضر رکورد بزرگترین سه‌ماهه اول سال از نظر تعداد مشترک جدید و رشد چشمگیر آنها را در طول تاریخ به‌دست آورده است. به‌طور کل می‌توان گفت که در حال حاضر این شبکه پرطرفدار، دارای ۱۲۵ میلیون نفر مشترک جدید و قدیم است.

همین رشد چشمگیر مخاطبان شبکه Netflix و آمار بسیار خوب سه‌ماهه اول آن، باعث به‌وجود آمدن بحث‌ها و گفتگوهایی شد. چندی پیش کارگردان مطرح و محبوبی مانند استیون اسپیلبرگ در مصاحبه‌ای اعلام کرد که فیلم‌های نت‌فلیکس، واجد شرایط شرکت در مراسم اهدای جایزه اسکار نیستند و بهتر است در چنین مراسمی شرکت داده نشوند. نت‌فلیکس چندین مورد از آثار خود را با اعمال محدودیت‌هایی در سینماها اکران کرد تا مسئولین به آنها اجازه دهند که در چنین مراسمی شرکت داده شوند. جالب است بدانید که به‌تازگی مسئولان فستیوال فیلم کن اعلام کرده‌اند که فیلم‌های کمپانی نت‌فلیکس اجازه شرکت در این جشنواره را ندارند.

مسئولان شبکه نتفلیکس در رابطه جریان‌های رخ داده اخیر، صحبت‌های خود را در قالب یک بیانیه اینگونه بیان کردند:

ما به‌شدت تاسف می‌خوریم که آثار سینمایی کمپانی نتفلیکس نمی‌توانند با دیگر فیلم‌های راه یافته به جشنواره فیلم کن سال جاری، رقابت کنند. به‌تازگی این جشنواره قانون جدیدی را به لیست خود اضافه کرده، با این مضمون که آثار راه یافته به کن که قرار است با یکدیگر رقابت کنند، تا سه سال بعد از این مراسم، اجازه پخش در نتفلیکس آن هم در کشور فرانسه را ندارند. ما اصلا قصد نداریم که چنین کاری را با مخاطبان خود که ساکن فرانسه هستند، انجام دهیم.

قرار است ما همچنان همانند گذشته، از آثار و همچنین فیلمسازان مختلف خود در جشنواره‌های مختلفی که سرتاسر دنیا برگزار می‌شود، تقدیر و تجلیل کنیم. اما در حال حاضر شرایط به‌گونه‌ای است که ما باید فعلا از مراسم فیلم کن دور بمانیم تا مخاطبان فرانسه‌نشین ما که در حال حاضر در حال افزایش هستند هم بتوانند از تماشای آثار اختصاصی شبکه Netflix لذت ببرند. 

تد ساراندوس، مسئول بخش محتوای شبکه نت‌فلیکس در طی گفتگوی کوتاهی با گزارشگر سایت خبری CNET عنوان کرد که شبکه نتفلیکس قرار نیست در آینده تغییری در روند کاری خود ایجاد کند و همچنان قرار است برخی از آثار سینمایی خود را به مدت محدود در سالن‌های مشخصی برای مخاطبانش اکران کند. او در طی این مصاحبه گفت:

تعریف توزیع و نمایش فیلم براساس اتاقی که شما اثر را در آن تماشا می‌کنید، کسب و کاری نیست که ما قصد داریم در آن قرار داشته باشیم.

در ادامه این گفتگو، تد ساراندوس تایید کرد که با توجه به این حجم چشمگیر افزایش مخاطبان شبکه نت‌فلیکس، آنها برنامه دارند تا چیزی حدود ۷.۵ تا ۸ میلیارد دلار برای ساخت برنامه‌های جدید و بهتر خرج کنند. آنها برنامه دارند تا محتویات اختصاصی بیشتر و بهتری از قبیل سریال‌ها، فیلم‌ها، برنامه‌های تاک شو، مستند و برنامه‌های ویژه کمدی که در میان آنها برنامه‌های غیر انگلیسی زبان هم به‌ چشم خواهد خورد، در دستور کار تولید قرار دهند. شبکه نت‌فلیکس اعلام کرده که این کار آنها، سرمایه‌گذاری بسیار بزرگی محسوب می‌شود؛ زیرا «آنها قصد دارند برنامه‌های متنوع و جذابی برای همه نوع سلیقه‌ای برای مخاطبان روز افزون خود آماده کنند.»


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده