نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۸

مجموع فروش فیلم های استیون اسپیلبرگ با فیلم Ready Player One به ۱۰ میلیارد دلار رسید

با توجه به فروش آخر هفته فیلم Ready Player One، مجموع فروش فیلم‌های استیون اسپیلبرگ از مرز ۱۰ میلیارد دلار عبور کرد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، استیون اسپیلبرگ به اولین کارگردانی تبدیل شد که مجموع فروش فیلم‌هایش از مرز ۱۰ میلیارد دلار عبور کرده است. اسپیلبرگ این موفقیت را مدیون عملکرد خوب فیلم The Post (پست) در سال گذشته میلادی و فیلم Ready Player One (بازیکن شماره یک آماده) در سال جاری میلادی در گیشه است. طبق آماری که وب‌سایت باکس‌آفیس موجو و بدون احتساب تورم منتشر کرده، استیون اسپیلبرگ اولین کارگردانی است که مجموع فیلم‌هایش از مرز ۱۰ میلیارد دلار فروش کرده است. اسپیلبرگ تاکنون ۳۳ فیلم را کارگردانی و منتشر کرده که از ۱۰ میلیارد دلار فروش این ۳۳ فیلم، سهم بازار جهانی ۶ میلیارد دلار و سهم بازار آمریکای شمالی ۴.۶ میلیارد دلار بوده است. پس از اسپیلبرگ، پیتر جکسون، مایکل بی و جیمز کامرون در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

Spielberg

فیلم Ready Player One سی و سومین فیلم استیون اسپیلبرگ در آستانه پنجاهمین سالگرد فعالیتش به‌عنوان کارگردان است که تا به امروز حدود ۱۱۵ میلیون دلار در بازار آمریکای شمالی و حدود ۴۷۵ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده است. تای شرایدن، اولیویا کوک، بن مندلسون، سایمون پگ، هانا جان کامن، لتیشیا رایت، رالف اینسون، تی جی میلر و مارک رایلنس، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Ready Player One حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. با وجود موفقیت فیلم A Quiet Place (یک مکان ساکت) و فیلم Ready Player One در گیشه؛ اما سال ۲۰۱۸ تا به امروز سال خوبی برای فیلم‌های غیر مارولی نبوده است.

اسپیلبرگ در کارنامه کارگردانی خود فیلم‌های بزرگی چون فیلم Jurassic Park (پارک ژوراسیک)، فیلم E.T. the Extra Terrestrial (ئی.تی. موجود فرازمینی)، فیلم Jaws (آرواره‌ها)، فیلم Schindler's List (فهرست شیندلر) و فیلم Saving Private Ryan (نجات سرباز رایان) را کارگردانی کرده است. فیلم Indiana Jones 5 (ایندیانا جونز ۵)، فیلم بعدی استیون اسپیلبرگ خواهد بود که قرار است در تاریخ ۱۰ جولای ۲۰۲۰ (۲۱ خرداد ۱۳۹۹)‌ اکران شود. این فیلم آخرین حضور هریسون فورد در نقش ایندیانا جونز نیز خواهد بود. بازسازی فیلم West Side Story (داستان وست ساید)، دیگر فیلمی است که اسپیلبرگ قرار است پس از ساخت فیلم Indiana Jones 5 به سراغ آن برود؛ اما هنوز زمان انتشار این فیلم مشخص نیست.


منبع Heroichollywood
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده