نویسنده: علی گودرزی
// یکشنبه, ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۲

نام رکورددار بازی Donkey Kong از کتاب گینس پاک خواهد شد

با توجه به ادعای کمپانی Twin Galaxies، بیلی میشل امتیازاتش در بازی Donkey Kong را از راه غیرقانونی به‌دست آورده و در نتیجه اسمش از کتاب رکوردهای گینس پاک خواهد شد.

با استناد به خبری که سایت کوتاکو منتشر کرده است، نام بیلی میشل، دارنده رکورد امتیاز بازی Donkey Kong، از کتاب رکوردهای جهانیِ گینس حذف خواهد شد.

بعد از اینکه پیرامون معتبر بودن یا نبودن امتیاز ۱ میلیون و ۶۲‌ هزار و ۸۰۰ یکی از کاربران شناخته‌شده‌ی بازی Donkey Kong (و البته چند کاربر دیگر) نزاع به وجود آمد، کمپانی Twin Galaxies موضوع را بررسی کرد و در نهایت، به این قضیه پی برد که امتیازات به‌دست‌آمده توسط این کاربران با بازی کردن با یک دستگاه آرکیدِ استاندارد حاصل نشده است؛ بلکه این امتیازات به کمک یک نرم‌افزار شبیه ساز به نام MAME به‌دست آمده‌اند. با این حساب، این امتیازها از راه غیرقانونی حاصل شده‌اند و در نتیجه، اسم این کاربر، یعنی بیلی میشل، از Leaderboard بازیِ دانکی کونگ حذف شد و استیو ویب از حالا به بعد به عنوان اولین کسی که به امتیاز «یک میلیون» در این بازی رسیده است، شناخته خواهد شد.

به علاوه، میشل از حضور در رتبه‌بندیِ رقابتیِ بازی دانکی‌کونگ هم منع شد و شرکت Twin Galaxies در یک بیانیه‌ی رسمی، اعلام کرد که آن‌ها مسئولان Guinness World Records را نیز از این موضوع باخبر کرده‌اند.

بیلی میشل یک گیمر مشهور است و به عنوان رکورددار بازی‌هایی همچون Pac-Man و Donkey Kong Jr شناخته می‌شد؛ تا اینکه مشخص شد امتیازات و رکوردهایش از راه‌های غیرقانونی به‌دست آمده‌اند. مشهورترین لقب میشل یعنی King of Kong با رکوردی در بازی دانکی‌کونگ به دست آمده که آن‌ نیز مثل چند رکورد دیگر، با کمک برنامه شبیه‌ساز زده شده بود.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده