نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۹

واکنش منتقدان به فیلم Rampage - رمپیج

فیلم اکشن و ماجراجویی رمپیج (Rampage) با بازی دواین جانسون به‌تازگی اکران شده و برخلاف انتظار، این اثر نمرات و نظرات متوسط و همچنین بد زیادی دریافت کرده است. 

فیلم Rampage یا در زبان فارسی رمپیج، یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی و علمی و تخیلی کمپانی برادران وارنر (Warner Bros.) است که به‌دست برد پیتون، کارگردان آثاری همچون سریال Frontier (مرز)، فیلم Incarnate (حلول) و همچنین فیلم San Andreas (سن آندریاس)، کارگردانی شده است. در فیلم رمپیج، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی چون دواین جانسون در نقش دیویس اوکوی، نائومی هریس در نقش دکتر کیت کالدولد، مالین اکرمان در نقش کلیر وایدن، هاروی راسل در نقش جفری دین مورگان، جیک لیسی در نقش برت وایدن، جو منگنیلو در نقش برک، مارلی شلتن در نقش دکتر کری اتکینز، پی. جی. برن در نقش نلسون، دمیتریوس گروس در نقش سرهنگ بلیک، جک کواید در نقش کانر، برین هیل در نقش ایمی، مت آلفردا در نقش زمیت، ویل یان لی در نقش مامور پارک، یورایا فیبر در نقش گریک و بروس بلکشیر در نقش تیلور و چند تن دیگر حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. 

فیلم رمپیج در تاریخ ۴ آوریل ۲۰۱۸ (۱۵ فروردین ۱۳۹۷) در سالن تئاتر مایکروسافت که در شهر لس آنجلس کالیفرنیا واقع است، رونمایی شد و تا به امروز امتیاز ۴۴ را از بین ۴۳ نقد فیلم که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. فیلم Rampage بر اساس یک بازی با همین نام که توسط کمپانی میدوی گیمز تولید و منتشر شده، ساخته شده است. در بازی چندنفره Rampage سه بازیکن در طول بازی کنترل شخصیت‌های انسانی بازی را بر عهده داشتند و می‌توانستند به سه حیوان مارمولک، گوریل و گرگ نیز تبدیل شوند و هرچیزی را در شهر نابود کنند. همچنین رایان انگل، رایان کاندال و کارلتون کیوس کار نوشتن فیلمنامه فیلم Rampage را بر عهده داشته‌اند.  لازم به ذکر است که فیلم Rampage در ایالات متحده در تاریخ ۱۳ آوریل ۲۰۱۸ اکران شد.

از آنجا که مدت کمی است که فیلم Rampage در سینماهای سرتاسر دنیا به طور عمومی به نمایش درآمده است، منتقدین مطرح جهانی نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Rampage از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی رسمی‌ داستان این فیلم را که توسط کمپانی Warner Bros. منتشر شده بخوانید:

دیویس اوکیِ (با بازی دواین جانسون) مردی است که از مردم فاصله می‌گیرد. او با جورج که یک گوریل نقره‌ای رنگ فوق‌العاده باهوش است و از کودکی مراقب او بوده‌، پیوندی محرمانه دارد. اما یک آزمایش ژنتیکی تبهکارانه این میمون باشخصیت را رفته رفته تبدیل به یک هیولای بزرگ می‌کند. اما این قضیه به همینجا ختم نمی‌شود و این تازه شروع ماجرا است. خیلی زود مشخص می‌شود که موجودات تغییریافته دیگری هم وجود دارند. از آنجا که این هیولاهای تازه خلق شده در حال هجوم بردن به آمریکای شمالی هستند و هر چیزی را که جلوی راهشان باشد نابود می‌کنند، اوکی با یک مهندس ژنتیک بی‌اعتبار متحد می‌شود تا به یک پادزهر برسند. او وارد جنگی بزرگ می‌شود تا نه تنها جلوی یک فاجعه جهانی را بگیرند، بلکه موجود ترسناکی را که زمانی دوستش بود هم در این بهبهه نجات دهد.

Rampage

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Rampage بیندازیم:

رابی کولین | تلگراف

۸۰ از ۱۰۰

فیلم با دو کارت برنده خود بازی‌ می‌کند و به خوبی هم می‌داند که همین دو کارت برایش کافی است. کارت برنده اول، کشتار جمعی حیوانی غول پیکر است، چیزی که با ایده‌های سرگرم کننده و جلوه‌های دیدنی گره‌ خورده است. کارت برنده دوم، شیمی فوق‌العاده بازیگران انتخاب شده برای فیلم است که همه را سرگرم خود می‌کند.

مویرا مک‌دونالد | سیاتل تایمز

۶۳ از ۱۰۰

من تنها دو چیز می‌توانم درباره فیلم رمپیج و تماشای آن بگویم: یکی اینکه واقعا فیلم وحشتناک و افتضاحی است و دیگری اینکه در عین حال، من از تماشای آن بسیار لذت بردم.

اولی ریچاردز | امپایر

۶۰ از ۱۰۰

این اثر کاملا مضحک و مسخره است. البته نه در آن حدی که بیننده پیش از تماشای آن تصور می‌کند. شاید ایده فیلم یعنی اینکه قرار است حیوانات با سر و صدای بسیار زیاد به شهر بیایند و آن را به‌هم بریزند بسیار جالب باشد اما تماشای آن آنطور که باید و شاید جالب نیست و نمی‌تواند خود را به آن حد از جذابیت مورد انتظار برساند. 

جیم وجوودا | آی جی ان

۵۵ از ۱۰۰

تقریبا می‌توان گفت که فیلم رمپیج هیچ چیز جدیدی در زمینه آثار هیولایی برای عرضه کردن ندارد. حتی این اثر هیچ اطلاعات جدید و خوبی درباره نسخه بازی ویدئویی خود و حتی شخصیتی که توسط دواین جانسون ایفا می‌شود به بیننده ارائه نمی‌دهد. با این حال سعی می‌کند تمامی مواردی را که بیننده توقع دیدن آن را دارد، به نمایش بگذارد. این اثر به‌شدت تلاش کرده که با قرار دادن چندین صحنه هیجان‌انگیز، کاری کند بیننده به‌طور کل از تماشای آن متنفر نشود. 

دن کالاهان | رپ

۴۰ از ۱۰۰

فیلم Rampage اثری است که به‌شدت زیر فشار فیلمنامه سنگین و پر از جزئیات خود در حال له شدن است. این وضعیت طوری ادامه پیدا می‌کند که این فیلم هم درست همانند ساختمان‌هایی که در فیلم نشان داده می‌شوند، متلاشی و اجزای آن از هم جدا می‌شوند.

ریچارد روپر | شیکاگو سان تایمز

۳۸ از ۱۰۰

شاید بتوان گفت که فیلم Rampage بدترین فیلم سال تا به امروز نیست اما قاطعانه می‌توان گفت که این اثر رقیب اغلب آثار ناامید کننده و بی‌هدف سال خواهد بود.

دیوید ارلیچ | ایندی وایر

۲۵ از ۱۰۰

فیلم Rampage چه چیز خاصی داشت؟ نه صحنه‌های اکشن راضی کننده‌ای و نه تصاویر و صحنه‌های به‌یاد ماندنی‌ای در این اثر وجود داشت. حتی تقریبا می‌توان گفت که هیچ چیز خاصی هم برای بازگو کردن نداشت و تقریبا غیر ممکن است که بخواهیم حرفی درباره آن بزنیم. موضوعی که در این میان کاملا مشخص است، این است که فیلم اصلا برای منتقدان نیست. حتی زمانی این موضوع تبدیل به مشکل می‌شود که متوجه می‌شویم این فیلم نه‌تنها برای منتقدان بلکه برای هیچکس مناسب نیست. 

دیوید سیمز | آتلانتیک

۲۰ از ۱۰۰

فیلم رمپیج یک اثر بی‌اهمیت بزرگ و پر از سر و صدا است. این اثر اکشن و فانتزی، درست به همان اندازه که در کمدی و خنده‌دار بودن ناموفق است، در جدی بودن هم به‌شدت ناامید کننده عمل می‌کند.

لازم به ذکر است که فیلم Rampage توانسته رتبه سی‌ام را در لیست مورد بحث‌ترین آثار سینمایی سال ۲۰۱۸ از آن خود کند. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Rampage نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای نه‌چندان جالب و جذاب بدانیم. به علاوه به نظر می‌رسد که با فیلمی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال زیاد بخش زیادی از طرفداران فیلم‌های سینمایی و بینندگان این اثر از آن ناراضی خواهند بود؛ اگرچه برخلاف منتقدان، بینندگان تماشای آن را دوست داشتند و نمره بالاتری نسبت به منتقدین را به این اثر داده‌اند. بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده