نویسنده: پیمان مرادی
// شنبه, ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۰

معرفی بازی موبایل The Franz Kafka Videogame

بازی موبایل The Franz Kafka Videogame یک بازی پازل است که با الهام از آثار فرانتس کافکا ساخته شده است. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

فرانتس کافکا، یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان آلمانی‌زبان در قرن بیستم بود. انتشار آثار کافکا پس از مرگش او را به چنان شهرتی رساند که لغت جدید «کافکایی» به دلیل خاص بودن فضای سورئال داستان‌هایش، وارد فرهنگ لغات زبان انگلیسی شد. اگرچه بازی آیفون و آیپد The Franz Kafka Videogame به طور مستقیم از هیچ یک از آثار کافکا اقتباس نشده، اما به خوبی موفق به خلقِ فضاهای سورئال آثار مشهور کافکا شده است. دنیس گالانین (Denis Galanin)، سازند‌ه‌ی بازی، دلیل اقتباس نکردن به شکل مستقیم از آثار کافکا را فرصت برای خلق تجربه‌های جدید عنوان کرده تا بازیکنان ضمن قرار گرفتن در فضاهای مشابه آثار کافکا، داستانی جدید را تجربه کنند.

The Franz Kafka Videogame

داستان بازی درباره‌ی روانشناسی به نام «K» است که قصد ازدواج دارد، اما به دلیل اینکه وضع مالی خوبی ندارد، خانواده‌ی دختر مورد علاقه‌اش با ازدواج آن‌ها مخالف هستند. در یکی از روزها، «K» نامه‌ای مرموز دریافت می‌کند که نویسنده‌اش او را برای ملاقات با خود دعوت کرده است. «K» در این ملاقات یک پیشنهاد کاری دریافت می‌کند که در ابتدا تصمیم به رد کردنش می‌گیرد، اما ملاقات‌کننده‌ی مرموز، به وسیله‌ی یک اسلحه او را بیهوش و راهی سفر می‌کند. «K» که پس از به هوش آمدن چاره‌ای جز قبول کردن پیشنهاد برای خود نمی‌بیند، تصمیم می‌گیرد که با دریافت دستمزد مناسب، پیشنهاد را قبول کند تا لااقل مشکلات مالی خود را برطرف کند و با دختر رویاهایش ازدواج کند. شما به عنوان بازیکن در نقش «K» وارد داستان بازی‌ خواهید شد تا با حل کردن پازل‌هایی که بر سر راه‌تان قرار می‌گیرند، داستان بازی را پیش ببرید.

بازی با تاثیر از فضاهای فراواقع‌گرایانه‌ی آثار مشهور کافکا، ساخته شده است

بر خلاف پازل‌های نسبتاً سختِ بازی، تعامل با محیط بازی برای بازیکن بسیار ساده خواهد بود. پازل‌های بازی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به راحتی با لمس کردن یا کشیدن انگشت روی نقاط مشخصی از صفحه نمایش، قابل حل باشند، اما قسمت سخت ماجرا درکِ هر پازل و یافتن همین نقاطی است که باید لمس کنید؛ به طور مثال در یکی از این پازل‌ها باید یک خرگوش را در محیطی که در آن قرار گرفته‌اید، پیدا کنید، اما هر قدر هم که با دقت نگاه کنید خرگوشی را نخواهید یافت؛ در واقع منظور از پیدا کردن خرگوش در اینجا، جابه‌جایی اشیای حاضر در صحنه و ساختن شکل هندسی خرگوش به کمک آن‌ها است. سایر پازل‌های بازی نیز تقریباً از همین جنس هستند و در صورتی که موفق به فهم درست پازل شوید، حل کردن آن چندان برای‌تان دشوار نخواهد بود.

The Franz Kafka Videogame

محیط دو بعدی بازی که به فرم کارتونی طراحی شده است از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. در کنار آن موسیقی و صداگذاری بازی نیز به خوبی با فضای رازآلودِ بازی عجین شده‌اند تا هماهنگی مناسبی میان آن چیزی که می‌بینید و آن چیزی که می‌شنوید، شکل بگیرد.

The Franz Kafka Videogame یک بازی پازل داستانی است که با تاثیر از فضاهای فراواقع‌گرایانه‌ی آثار مشهور فرانتس کافکا، ساخته شده است. این بازی که در ابتدا از طریق استیم برای پی سی منتشر شده بود، با قیمت ۲.۹۹ دلار برای دارندگان آیفون و آیپد نیز در دسترس است. اگرچه که در ساخت بازی از نوشته‌های کافکا الهام گرفته شده است، اما تجربه‌ی بازی برای بازیکن کاملاً جدید و اورجینال خواهد بود. اگر از علاقمندان به بازی‌های پازلی هستید، تجربه‌ی The Franz Kafka Videogame پیشنهاد می‌شود.

دانلود ویدیو از آپارات

دانلود بازی آیفون The Franz Kafka Videogame


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده