// یکشنبه, ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Ayo: A Rain Tale

Ayo: A Rain Tale داستان آیو دختر جوانی را روایت می‌کند که در پی یافتن آب برای روستای خود است. یک تجربه واقعی از تقلای روزانه مردم در آفریقا و مناطق کم آب.


Ayo: A Rain Tale یک بازی معمایی و پلتفرمر است که توسط استودیویی از کشور لبنان به نام اینک لاین (Inkline) در سال ۱۳۹۶ برای اندروید و iOS توسعه داده شده است. البته لازم به ذکر است که این بازی برای سیستم‌ عامل‌های ویندوز و مک‌ نیز منتشر شده که از طریق استیم و استور قابل دسترسی است. در بازی یک دختر به نام Ayo مشغول جمع‌آوری آب برای مردم خود است. تلاش هر روزه و پایان ناپذیر جمع‌آوری آب برای افرادی که در آفریقا و سایر نقاط جهان هستند، مخصوصا برای دختران و زنان بسیار واقعی است. سازنده‌های این بازی کاملا نگرانی‌های خود برای نشان دادن فرهنگ و مبارزه روزانه که برخی از مردم در آفریقا با آن مواجه هستند در بازی لحاظ کرده‌اند. آیو در طول مسیر بازی با یک سری از موانع و خطر‌ها نیز مواجه می‌شود که باید از آنها به سلامت عبور کند.

ayo

Ayo یک بازی زیبا با کنترل‌های ساده و شناخته شده چپ، راست و پرش است. بازی با نصیحت‌ها و راهنمایی‌های مادر آیو و بزرگان روستای او و آرزوی موفقیت کردن برای آیو قبل از شروع سفرش آغاز می‌شود. البته باید گفت برای شخصیت‌ها هیچ صداگذاری‌ای انجام نشده، اما داستان از طریق میان‌پرده‌های مختلف و متن‌های درون بازی گفته می‌شود که به خوبی با طراحی مراحل، موسیقی و گیم‌پلی بازی جفت و جور می‌شود. متن و شخصیت‌های سراسر داستان به خوبی طراحی شده‌اند و هسته بازی بسیار جذاب و هیجان انگیز است.

ayo2

گیم‌پلی Ayo: A Rain Tale کاملا آشنا و ساده است. گیم‌پلی این بازی کاملا بر پایه و اساس سبک پلتفرمینگ وابسته است اما این سادگی باعث شده تا روایت داستان به خوبی و روان انجام شود. البته خطرات سر راه آیو از تنوع خوبی برخوردار هستند. از بوته‌های خاشاک تیز ابتدای بازی تا سنگ‌های لغزان. قوانین و روتین سبک پلتفرمینگ به خوبی اجرا شده تا بستری برای درگیر شدن با داستان غنی بازی فراهم کند.

Ayo: A Rain Tale به شما الهام می‌بخشد، آموزش می‌دهد و شما را به چالش می‌کشد

با طراحی‌های زیبا و حیرت انگیزی که تنها بازی‌های مستقل واقعا می‌توانند به نمایش بگذارند، Ayo بازیکنان را به جهانی با انیمیشن‌های خیره کننده، موسیقی واقعا زیبا و سنتی و داستان الهام بخش از تمام بشریت می‌برد. بازی در زمینه گرافیک نیز بسیار خوب عمل کرده و توانسته با قراردادن عناصر شاخص و شناخته شده از آفریقا و صحراهای داغ آن به خوبی بازیکن را در این شرایط قرار دهد.

ayo

این بازی در خود یک گیم‌پلی پلتفرمر غربی را کنار اسطوره‌ها و فرهنگ صحرایی قرار می‌دهد و بازیکنان را با یک واقعیت کاملا جدید در روایت خود آشنا می‌کند.کویر یک مکان خطرناک است و شما با سختی‌های بسیاری مواجه خواهید شد. با خزیدن، صعود و حل کردن پازل، راه خود را به سرزمین‌های آن سوی مرزها پیدا کنید. در  Ayo: A Rain Tale از مخاطرات سر راه‌تان فرار و مسیرهای پنهانی را در طول روزهای داغ و شب‌های آشفته پیدا کنید. همچنین فرار از سقوط تخته سنگ، جهش‌ها و زمان‌بندی صحیح از جمله مواردی است که باید در برابر باس فایت بازی که قصد دارد تمامی آب‌های این سرزمین را برای خود حفظ کند داشته باشید.
با وجود این که بازی ممکن است در بعضی لحظات ناامید کننده به نظر برسد، میان پرده‌های بازی، دیالوگ‌ها، برخورد با دوقلوهای جذاب بازی و در نهایت جهان خاص Ayo یکی از تجارب منحصر به فردی است که یک بازیکن می‌تواند داشته باشد. تمامی این موارد باعث می‌شود که بخواهید بازی را تا انتها پیش ببرید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Ayo: A Rain Tale


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده