نویسنده: حسین صدری
// چهار شنبه, ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۳

بلیزارد برای عرضه World of Warcraft و Heroes of the Storm روی کنسول ها برنامه‌ای ندارد

با عرضه‌ی برخی بازی‌های بزرگ Blizzard برای کنسول‌ها، بعضی طرفداران امیدوار بودند دیگر بازی‌های موفق این کمپانی همچون World of Warcraft را نیز روی کنسول‌ها بازی کنند. متاسفانه این مسئله از سوی بلیزارد رد شده.

شاید چند سال پیش انتشار یک بازی MMORPG برای کنسول‌های بازی، ایده‌ای عجیب و بسیار غیر عادی بود که فقط و فقط برخی از ناشران شجاع و ریسک‌پذیر آن را در ذهن می‌پروراندند. در آن زمان بازی‌های سبک MOBA نیز به نسبت حالا تعداد و تنوع بسیار کمتری داشتند، اما اکنون اوضاع اندکی فرق می‌کند؛ این روزها بازار کنسول‌ها آنقدر رشد کرده که سازندگان به چشم یک بازار قابل اعتماد و امن برای گسترش دادن تعداد کاربران یک بازی MMO به آن‌ها نگاه می‌کنند. این روزها همچنین شاهد رونق‌گیری سبک MOBA نیز هستیم.

کمپانی بلیزارد در گذشته به عنوان یکی از مهم‌ترین توسعه‌دهنگان بازی‌های پلتفرم پی سی شناخته می‌شد، اما حالا می‌توان دید که بازی اخیر این کمپانی یعنی Overwatch در حال حاضر روی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان میلیون‌ها بازیکن فعال دارد. منتشر کردن بازی Diablo روی کنسول‌ها نیز نشان دیگری از تغییراتی است که در سال‌های اخیر در سیاست‌های بلیزارد به وجود آمده. البته با اینکه رابطه با کنسول‌ها بسیار بهتر شده، هنوز هم عوامل این کمپانی علاقه‌ای ندارند برخی از مجموعه‌های بزرگ و محبوب خود را به دنیای کنسول‌ها بیاورند.

وبسایت دوال‌شاکرز در جریان رویداد PAX East، با تهیه کننده‌ی سری World of Warcraft یعنی دنیل استال و طراح ارشد قهرمانان در بازی Heroes of the Storm یعنی مت ویلرز در این باره به گفت‌وگو پرداخته‌ است. آن‌ها هر دو نسبت به مسئله‌ی عرضه‌ی این بازی‌ها روی کنسول‌های خانگی نظراتی منفی داشتند.

استال به این مسئله اشاره می‌کند که پورت کردن بازی World of Warcraft روی کنسول‌ها نیازمند ایجاد تغییرات بسیار وسیعی است و استودیوی آن‌ها قصد ندارد دست به چنین کاری بزند. او می‌گوید:

می‌دانید؛ به نظرم World of Warcraft فقط برای کامپیوترهای شخصی طراحی شده است. ما باید تغییرات بسیار زیادی را روی آن اعمال کنیم تا بتوانیم از آن یک بازی کنسولی بیرون بکشیم. ما واقعا دوست داریم World of Warcraft را با همین روندی که اکنون پیش گرفته ادامه دهیم. اگر بخواهیم بازی را برای کنسول‌ها منتشر کنیم ناچاریم روند کاملا متفاوتی را پیش بگیریم.

در همین زمینه، ویلرز نیز به این مسئله اشاره کرد که تغییرات زیادی لازم است تا بتوان بازی‌ای چون Heroes of the Storm را به کنسول‌ها منتقل کرد.

حقیقتا تمرکز ما فقط روی پی‌سی است؛ همانطور که از ابتدا چنین بوده است. باید تغییرات فراوانی در گیم‌پلی انجام شود تا بتوانیم کاری کنیم بازی روی کنسول‌ها هم اجرا شود. در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای انجام چنین کاری نداریم.

به همین ترتیب این مسئله برای همیشه روشن می‌شود. اگر امیدوار بودید که بتوانید روزی بازی‌های بزرگ و موفق کمپانی Blizzard را روی پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان یا حتی نینتندو سویچ بازی کنید متاسفانه ناامید خواهید شد. حداقل برای مدتی طولانی قرار نیست چنین اقدامی از سوی بلیزارد انجام شود.

شایعات به وجود آمده در این زمینه حتی از انتشار یک پورت نینتندو سویچ برای بازی Diablo 3 نیز خبر می‌دادند اما هنوز هیچ چیز به طور رسمی تایید نشده است.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده