// سه شنبه, ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۷

زوتاک از سه مینی‌ پی سی با کارت گرافیک Quadro رونمایی کرد

کمپانی Zotac به تازگی از سه مدل مینی‌ پی سی مجهز به کارت گرافیک Quadro از شرکت انویدیا رونمایی کرده است.

مدتی است که کمپانی زوتاک به بخش تولید مینی پی‌سی‌های قدرتمند علاقه‌مند شده و در این راستا چندی پیش از جدید‌ترین محصولات خود یعنی Mini PCهای جدید سری Q با نام ZBOX رونمایی کرده است. این رایانه‌های کوچک با هدف استفاده برای ورک‌استیشن‌ها و کاربرد‌های صنعتی توسط Zotac طراحی شده‌اند. این محصولات جدید به کارت‌های قدرتمند Quadro از شرکت انویدیا مجهز شده‌اند که می‌توان گفت اولین سری از پردازنده‌های گرافیکی خانواده‌ی پاسکال به شمار می‌رود که در یک مینی پی‌سی نصب شده است.

این محصولات جدید در دو نوع مختلف در دسترس خواهند بود: نوع اول مینی پی‌سی رده متوسط QK7P3000 و نوع دوم مینی‌ پی‌سی رده بالای QK7P500 که در اندازه‌ی ۲۰۳ در ۲۱۰ در ۶۲.۲ میلی‌متر تولید شده‌اند. در ضمن در کنار این محصولات، مدل QK5P1000 نیز تولید خواهد شد که از نظر ارتفاع کمی بلند‌تر اما از نظر طولی کمی کوچک‌تر خواهد بود (۱۸۳.۶ در ۱۸۴.۶ در ۷۱.۵ میلی‌متر).

zotac

همانطور که از نام این مینی‌ پی‌سی‌های جدید پیدا است، در تولید محصول QK7P3000 از کارت‌های NVIDIA Quadro P3000 با حافظه‌ی ۶ گیگابایت از نوع GDDR5 و در محصول QK7P5000 از کارت‌های گرافیک Quadro P5000 دارای ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 استفاده شده است. سری مینی پی‌سی‌های QK5P1000 نیز با کارت‌های NVIDIA Quadro P1000 با ۴ گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 عرضه خواهند شد.

Zotac

از لحاظ پردازنده‌ی به‌کار برده‌شده در این محصولات جدید، مد‌ل‌های QK5P1000 به همراه پردازنده‌های اینتل مدل i5-7200U عرضه خواهند شد؛ در حالی که مدل‌های میان رده و رده بالای این محصولات دارای پردازنده‌های اینتل مدل i7-7700T خواهند بود. برای تمامی این کیس‌های کوچک دو عدد اسلات SO-DIMM در نظر گرفته شده است که توانایی پشتیبانی تا ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم را دارند. البته در مدل‌های میان رده و رده بالا علاوه بر پشتیبانی از سرعت ۲۱۳۳ مگاهرتز برای حافظه‌های رم، قابلیت پشتیبانی از حافظه‌هایی با سرعت ۲۴۰۰ مگاهرتز نیز گنجانده شده است.

برای بخش ذخیره سازی، کمپانی زوتاک برای هر سه مدل، پشتیبانی از یک درایو ساتای ۲.۵ اینچی و همچنین یک درگاه با پشتیبانی از هر دو نوع NVMe و SATA M.2 را در نظر گرفته است. در سری QK5P1000 چهار پورت HDMI 2.0 به عنوان خروجی در نظر گرفته شده است؛ در حالی که برای محصولات QK7P3000 و QK7P5000 دو پورت HDMI 2.0 به همراه دو درگاه DisplayPort 1.4 تعبیه شده است.

Zotac


منبع eteknix.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده