// سه شنبه, ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۹

نسل بعدی کارت های گرافیک AMD با نام RX500X لیست شد

به تازگی یک صفحه‌ی جدید برای سری کارت‌های RX500X در وب‌سایت AMD اضافه شده، اما هنوز مشخصاتی در مورد این محصولات جدید منتشر نشده است.

به نظر می‌رسد سری جدیدی از کارت‌های گرافیک خانواده‌ی Radeon با نام RX500X به بازار عرضه خواهد شد. در واقع در وب‌سایت رسمی شرکت AMD یک صفحه برای سری RX500X ساخته شده است، اما هنوز تکمیل نشده و هیچ مشخصاتی از این کارت‌های مرموز درون آن ذکر نشده است. به طور معمول اگر یک URL را در وب‌سایت AMD وارد کنیم که هنوز ساخته نشده است با یک پیام خطای 404 روبه‌رو می‌شویم (به عنوان مثال اگر در وب‌سایت شرکت RX 600 را جستجو کنید)؛ با این حال نتایج جستجوی RX500X نشان می‌دهد که این محصول در فهرست AMD لیست شده، اما اطلاعاتی نمایش داده نمی‌شود. در ادامه‌ی مطلب یک تصویر کشف‌شده توسط وب‌سایت 3DCenter.org را مشاهده می‌کنید که مرتبط به خط تولید جدید ای ام دی است.

RX500X

همانطور که طرفداران کارت‌های AMD اطلاع دارند، سری RX500 در واقع نسخه‌های بازسازی‌شده و توسعه یافته‌ی سری RX400 است؛ در حالی که به نظر می‌رسد RX500X یک بازسازی از نسخه‌ی RX500 است. پرچمدار این سری کارت‌ها از معماری Polaris 10 بهره می‌برد و دارای ۲۳۰۴ پردازنده‌ی فعال به همراه حافظه‌های GDDR5 با پهنای باند ۲۵۶ بیت است. سری RX500 نسبت به نسل قبلی سیلیکون‌های خود چیزی در حدود ۵ تا ۷ درصد افزایش کارایی به همراه داشت؛ پس با این تفاسیر احتمالا سری جدید RX500X نیز یک افزایش عملکرد تک رقمی را ارائه خواهد کرد.

خبر مرتبط

  • کمپانی ازراک به جمع تولیدکنندگان کارت گرافیک پیوست

پس از اینکه وب‌سایت 3DCenter.org سورس‌کد وب‌سایت مرتبط با RX500X را بیشتر مورد بررسی قرار داد نه‌تنها به نام پرچمدار این سری یعنی RX580X برخورد کرد، بلکه محصولات دیگری نیز از جمله Radeon RX 540X ،550X ،560X و 570X نیز مشاهد شد.

RX500X

البته باید خاطر نشان کرد که برای اولین بار کارت گرافیک RX560X توسط LaptopMedia و در سری جدید لپ‌تاپ‌های  Acer Nitro 5 معرفی شد. در ابتدا همه معتقد بودند که این محصول یک ارتقا برای کارت‌های RX560M با استفاده از معماری پولاریس ۱۱ و کارت‌های دارای ۱۰۲۴ واحد پردازش سایه‌زنی است؛ با این حال طبق اطلاعات به‌دست آمده، این محصول تا نرخ ۱۲۷۵ مگاهرتز توانایی اورکلاک دارد که ۷۳ مگاهرتز از کارت RX560M بیشتر است.

در انتها باید بگوییم که کمپانی AMD هنوز هیچ گونه رونمایی رسمی از این کارت‌های جدید انجام نداده است؛ همچنین از اینکه چه زمانی این محصول رونمایی و وارد بازار خواهد شد نیز اطلاعاتی در دسترس نیست.


منبع eteknix.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده