نویسنده: مهرداد داودی
// یکشنبه, ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۴

فیلمبردار آثار استنلی کوبریک در جشنواره جهانی فیلم فجر حضور خواهد داشت

لری اسمیت، فیلمبردار مطرح بریتانیایی که سابقه همکاری با استنلی کوبریک را دارد، در جشنواره جهانی فیلم فجر کارگاه آموزشی فیلمبرداری و نورپردازی برگزار خواهد کرد.

لری اسمیت، فیلمبردار و نورپرداز مطرح بریتانیایی است که یکی از اعضای انجمن فیلمبرداران بریتانیا به شمار می‌رود. اسمیت در چند فیلم مختلف با استنلی کوبریک همکاری کرده است. او کارش را اولین بار در فیلم «بری لیندن» به کارگردانی استنلی کوبریک در سمت تکنسین برق اصلی آغاز کرد. اسمیت پس از آن به عنوان دستیار اول نورپردازی فیلم تحسین‌شده‌ی «درخشش» با کوبریک همکاری کرد. در ادامه نوبت به فیلمبرداری فیلم «چشمان بسته» رسید. اسمیت و کوبریک با همکاری یکدیگر فیلمبرداری این اثر را انجام دادند؛ البته در این فیلم نام او به عنوان مسئول فیلمبرداری ثبت شد. نوازنده پیانو به کارگردانی ژان‌پیئر رو اولین فیلمی بود که نام اسمیت به‌طور رسمی به عنوان مدیر فیلمبرداری در آن به ثبت رسید.

اسمیت همچنین در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ با فیلم‌های «ترس ناشناخته» و «غبار سرخ» با نیکلاس ویندینگ و تام هوپر همکاری کرد. پس از آن، اسمیت مدیر فیلمبرداری فیلم‌های «برانسن» و «فقط خدا می‌بخشد» به کارگردانی ویندینگ رفن شد. اسمیت همچنین در سال ۲۰۱۵ فیلم تاجر را کارگردانی کرد؛ فیلمی که در جشنواره فیلم مادرید در هشت رشته نامزد شد. این فیلم جایزه بهترین تهیه کننده فیلم بلند را کسب کرد. لری اسمیت با حضور در جشنواره جهانی فیلم فجر، به برگزاری کلاس‌های آموزشی فیلمبرداری و نورپردازی خواهد پرداخت. جشنواره جهانی فیلم فجر از ۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.

نظر شما در مورد حضور این فیلمبردار کهنه کار در جشنواره جهانی فجر چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده