نویسنده: علی ولی خانی
// جمعه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۸

بازی بتل رویال H1Z1 رایگان شد

از این به بعد می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، H1Z1 را بازی کنید.

تنها یک هفته بعد از انتشار رسمی بازی H1Z1، این بازی بتل رویال به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گرفت. پس از سه سال دسترسی اولیه، این بازی در تاریخ بیست و هشتم فوریه (نهم اسفند) به قیمت ۲۰ دلار به همراه حالت مبارزه‌ی ماشین‌ها، Auto Royale، روی کامپیوترهای شخصی منتشر شد. کسانی که این بازی را خریداری کرده‌اند، به جای پول خود، آیتم‌هایی را که صرفا از طریق پرداخت‌های درون برنامه‌ای قابل تهیه هستند، دریافت می‌کنند؛ با این حال آن‌ها بر طبق قوانین بازپرداختی Steam، می‌توانند تمام پول خود را پس بگیرند.

یک روز قبل از اجرای سیاست رایگان شدن H1Z1، در شلوغ‌ترین ساعات سرورها، تعداد بازیکنان همزمان در این بازی حدود ۷ هزار نفر بود. بنا بر اطلاعات منتشر شده در SteamChart.com، بیشترین تعداد بازیکن در طی ۳۰ روز گذشته، ۱۵ هزار نفر و بهترین ماه برای این بازی، جولای ۲۰۱۷ با ۱۵۰ هزار بازیکن بوده است که در شلوغ‌ترین ساعات به طور میانگین ۸۶ هزار نفر از آن‌ها همزمان مشغول بازی بودند. این آمار با توجه به اینکه رقیب اصلی این بازی، PlayerUnknown's Battleground، از سپتامبر ۲۰۱۷ تا کنون هر ماه رکورد داشتن یک میلیون بازیکن همزمان در سرور‌هایش را تکرار می‌کند، چندان مطلوب به نظر نمی‌رسد.

در حال حاضر، چیزی جز آیتم‌های زینتی در فروشگاه H1Z1 وجود ندارد. واحد پول این بازی skulls نام دارد که با به پایان رساندن چالش‌ها به‌دست می‌آید و برای خریدن این آیتم‌ها هزینه می‌شود. با رایگان شدن این بازی، حالا بسته‌های بتل رویال برنز، نقره و کمیاب طلا برای خریداری در دسترس است. هر کسی که پیش‌تر اقدام به خرید این بازی کرده باشد، بسته‌ای‌ با عنوان «بسته‌ی قدردانی» که حاوی آیتم‌های زیر است دریافت خواهد کرد:

  • هودی‌ گس‌رانر
  • تی‌شرت بلوم سروایور
  • لباس نظامی آی آر وی
  • ۱۰ جعبه‌ی پیروزی
  • ۱۰ هزار Skulls

در کنار رایگان کردن بازی، دی بریک گیمز قصد دارد تا به لیگ حرفه‌ای H1Z1، یا همان H1PL، سر و سامان بدهد. در این لیگ، پانزده تیم از جمله Cloud 9 ،CLG ،TSM ،Echo Fox و چندین نام آشنای دیگر در دنیای ورزش‌های الکترونیکی دیده می‌شوند. اولین رویداد مهم این سری مسابقات در بیست و یکم آوریل (اول اردیبهشت) در لاس وگاس برگزار می‌شود.

آنتونی کستورو، مدیر کل H1Z1، درباره‌ی رایگان شدن این بازی و برگزاری لیگ حرفه‌ای آن، بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

ما بسیار خوشحالیم که امروز می‌توانیم رایگان شدن بازی H1Z1 را اعلام کنیم. این تصمیم نه‌تنها باعث می‌شود که ما بتوانیم چشم‌ انداز خود را از بتل رویال و Auto Royale با بازیکنان بیشتری به اشتراک بگذاریم، بلکه قدمی دیگر در راه تبدیل کردن این بازی به یک ورزش الکترونیکی است که نباید از دست داده شود. وقتی اولین رویداد لیگ حرفه‌ای H1Z1 در لاس وگاس برگزار شود، معنای تازه‌ای به ورزش‌های الکترونیکی خواهد داد. ما قصد داریم چه برای کسانی که هدفشان ورود به مسابقات حرفه‌ای این بازی است و چه برای کسانی که صرفا می‌خواهند با دوستانشان بازی کنند، پر‌شور و هیجان‌ترین تجربه‌ی یک بازی بتل رویال را رقم بزنیم.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده