نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۹

جان ویلیامز به زودی دنیای Star Wars را ترک خواهد کرد

به‌تازگی عنوان شده که جان ویلیامز، آهنگساز افسانه‌ای دنیای جنگ ستارگان (Star Wars)، بعد از قسمت نهم این مجموعه این دنیای سینمایی کهکشانی را ترک خواهد کرد.

از زمانی که اولین قسمت از مجموعه فوق‌العاده محبوب دنیای سینمایی کهکشانی Star Wars (جنگ ستارگان) در سال ۱۹۷۷ ساخته و اکران شد، آهنگساز افسانه‌ای یعنی جان ویلیامز به تیم تولید این مجموعه پیوست و از آن زمان یکی از اعضای ثابت و جدایی ناپذیر تیم بوده است. درست از همان زمان، او تمامی موسیقی‌هایی را که در هر قسمت از این مجموعه حماسی پخش می‌شده ساخته است؛ به عنوان مثال، موسیقی فیلم Star Wars: The Last Jedi (جنگ ستارگان: آخرین جدای) که سال ۲۰۱۷ اکران شد هم کار او بوده و وی تمامی این امتیازات را به نام خود ثبت کرده است. با این حال، در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، این آهنگساز افسانه‌ای موسیقی آثار سینمایی ۸۶ ساله، به‌تازگی و به طور رسمی تایید کرده که بعد از اکران فیلم Star Wars: Episode IX (جنگ ستارگان: قسمت نهم) این مجموعه، کار خود را متوقف می‌کند و تیم تولید سری فیلم جنگ ستارگان را ترک خواهد کرد.

به‌تازگی یکی از گزارشگران یک ایستگاه رادیویی کالیفرنیایی به نام KUSC مصاحبه کوتاهی را با جان ویلیامز ترتیب داده است. وی در این مصاحبه جدید خود عنوان کرد که تجربه آهنگسازی او برای قسمت نهم سری فیلم Star Wars، آخرین کار او در این مجموعه خواهد بود. او در این مصاحبه اینگونه درباره تصمیم جدید خود توضیح داد:

همگی ما می‌دانیم که جی جی آبرامز در حال حاضر، در حال ساخت و تهیه یک فیلم جنگ ستارگانی دیگر است. همچنین من امیدوارم که بتوانم سال آینده برای این کارگردان خوب هم کار کرده و آهنگسازی کنم. من به طور کامل قصد انجام این کار را دارم. با پشت سر گذاشتن این پروژه می‌توان گفت که من یک مجموعه ۹ قسمتی را در این دنیای سینمایی کهکشانی کار کرده‌ام و به نظر می‌رسد که دیگر برای من کافی است.

ویلیامز در طی دوره زندگی حرفه‌ای و کاری‌اش، موسیقی نمادین و به‌یادماندنی‌ای برای سه گانه اول و اصلی این مجموعه، سه گانه دوم یا همان پیش درآمد که از سوی منتقدان خیلی هم تحسین و استقبال نشد و همچنین فیلم جنگ ستارگان: آخرین جدای و فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) از سه گانه سوم تهیه کرده و ساخته است. در سال ۲۰۱۶، کمپانی سازنده الکساندر دسپلا را به عنوان اولین آهنگسازی که بعد از ویلیامز استخدام می‌شد به تیم آورد تا یکی از آثار سری فیلم جنگ ستارگان را آهنگسازی کند. دسپلا آهنگسازی اسپین آف این مجموعه یعنی فیلم Rogue One: A Star Wars Story (یک سرکش: داستانی از جنگ‌ ستارگان) را بر عهده داشت. از طرف دیگر، فرد دیگری هم به نام جان پاول به این تیم آورده شده تا آهنگسازی فیلم Solo: A Star Wars Story (سولو: داستانی از جنگ ستارگان) را انجام دهد؛ اگرچه که قرار است جان ویلیامز موسیقی اصلی این فیلم را آماده کند. جان پاول در رزومه خود آهنگسازی فیلم Bourne Identity (هویت بورن) را برعهده داشته است.

کارگردانی فیلم سولو: داستانی از جنگ ستارگان بر عهده ران هاوارد بوده است. لارنس کاسدان به همراه جان کاسدان، پسر وی، کار نوشتن فیلمنامه این فیلم را بر عهده داشته‌اند. آلدن ارنرایک، دونالد گلاور، امیلیا کلارک، وودی هارلسون، پل بتانی، جوناس سوآتامو، ایان کنی، تندی نیوتون، وارویک دیویس، جان فاورو و فیبی والر-بریج از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم مستقل شخصیت هان سولو حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم Solo: A Star Wars Story برای اکران در تاریخ ۲۵ می ۲۰۱۸ (۴ خرداد ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده