نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۰

حضور نمایندگان صنعت بازی در کاخ سفید تایید شد

چند روز پیش اعلام شده بود که دونالد ترامپ قصد دارد تا با نمایندگان صنعت بازی در کاخ سفید جلسه‌ای داشته باشد. اکنون برگزاری این جلسه و زمان آن به تایید رسیده است.

طی یک کنفرانس خبری که هفته گذشته در کاخ سفید برگزار شد، سارا ساندرز، سخنگوی این کاخ اعلام کرد که رییس جمهور ترامپ قصد دارد تا در مورد حادثه اخیر تیراندازی در دبیرستان استونمن داگلاس در ایالت فلوریدا، با تعدادی از نمایندگان صنعت بازی‌های ویدیویی دیدار داشته باشد و با آنها در خصوص خشونت بازی‌ها گفتگو کند. در آن زمان انجمن ESA (که از بزرگ‌ترین شرکت‌های بازیسازی تشکیل شده است) اعلام کرد که هیچ اطلاعی در خصوص جلسه و گفتگو با دونالد ترامپ در کاخ سفید ندارد. اما بالاخره این انجمن تایید کرد که امروز در کاخ سفید حضور پیدا می‌کند، ولی هنوز از جزییات جلسه و اینکه چه کسانی در آن شرکت می‌کنند اطلاعی در دست نیست.

ESA اعلام کرده که گفتگویش با سران کاخ سفید به مسائلی فراتر از بازی‌های ویدیویی می‌پردازد. این انجمن توضیح داد:

مشخصا بازی‌های ویدیویی مسئله اصلی نیستند. سرگرمی در تمام دنیا توزیع و انتشار یافته، اما ایالات متحده به طور بالقوه نسبت به سایر کشورها از ظرفیت بالاتری برای بروز خشونت با سلاح گرم برخوردار است.

ESA اعلام نکرده که آیا نماینده‌ای از بین اعضایش جهت حضور در کاخ سفید انتخاب می‌کند یا خیر، ولی به احتمال زیاد مایکل گالاگر، رییس انجمن در این جلسه شرکت می‌کند. گفتنی است تعدادی از بزرگترین کمپانی‌های بازیساز دنیا مثل مایکروسافت، نینتندو، اکتیویژن و الکترونیک آرتز از اعضای ESA هستند. از سوی دیگر گفته می‌شود که ممکن است خود ترامپ هم در این جلسه حاضر نشود و به جای وی مایک پنس، معاون رییس جمهور امریکا یا شخص دیگری از کاخ سفید با نمایندگان صنعت بازی دیدار کند.

پس از ماجرای تیراندازی در دبیرستان داگلاس، ترامپ جلسه‌ای را در خصوص بررسی امنیت مدارس امریکا در کاخ سفید ترتیب داد که در آن به بحث خشونت در بازی‌ها و فیلم‌های سینمایی نیز پرداخته شد. ترامپ در این جلسه گفته بود که سطح خشونت موجود در بازی‌های ویدیویی روی شکل‌گیری ذهن و باورهای افراد کم‌سن‌ و سال تاثیرگذار است.

پس از حادثه تیراندازی مدرسه سندی هوک در سال ۲۰۱۲ نیز جو بایدن، معاون رییس جمهوری وقت امریکا با تعدادی از نمایندگان صنعت بازی از جمله جان ریسیتیلو، مدیر عامل الکترونیک آرتز گفتگو کرده بود که در آن جلسه هم گالاگر، رییس انجمن ESA حضور داشت.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده