نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۳

یوبیسافت برخی شخصیت ها و محتویات بازی Rainbow Six Siege را رایگان کرد

از این به بعد برخی از محتویات بازی Rainbow Six Siege از جمله اپراتورهای اصلی و لوازم جانبی سلاح‌ها به طور رایگان در اختیار بازیکن‌ها قرار می‌گیرند.

با انتشار آپدیت جدید بازی Rainbow Six Siege با نام Operation Chimera، محتویات زیادی به آن اضافه شدند که مهم‌ترین‌شان دو اپراتور و یک حالت جدید با محدودیت زمانی به اسم Outbreak هستند. اما کمپانی یوبیسافت به همین موارد بسنده نکرده و تغییرات دیگری را در Siege به‌وجود آورده است که احتمالا با استقبال طرفداران بازی مواجه خواهد شد.

حدود یک ماه پیش بود که یوبیسافت اعلام کرد قیمت برخی از نسخه‌های Siege را افزایش می‌دهد. این خبر اصلا به مذاق بازیکن‌ها خوش نیامد و به همین دلیل Ubisoft تصمیم گرفت تا در ازای بالا بردن قیمت بازی، برخی از محتویات آن را به صورت رایگان عرضه کند. در اولین حرکت، این شرکت اقدام به مجانی کردن اپراتورهای اصلی و لوازم جانبی سلاح‌های بازی کرده است.

اگر تجربه Siege بازی کردن دارید حتما می‌دانید که اپراتورها در واقع کلاس‌های مختلف شخصیت‌های این بازی هستند که هر کدام ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختص به خود را دارند. در حال حاضر همه اپراتورهای Siege به صورت رایگان در اختیار بازیکن‌ها نیستند؛ اگر نسخه‌ای به‌جز Starter Edition این بازی را داشته باشید می‌توانید تمام ۲۰ اپراتوری را که در بازی اصلی وجود داشتند (نه اپراتورهایی که از طریق DLCها به بازی اضافه شده‌اند) به رایگان مورد استفاده قرار دهید. قبلا بازیکن‌ها می‌بایست ابتدا در بازی «امتیاز شهرت» یا همان Renown کسب می‌کردند و سپس اپراتورها را یکی یکی می‌خریدند که این مسئله باعث می‌شد تا مدت‌ها بسیاری از قابلیت‌ها و توانایی‌های شخصیت‌ها برای بازیکنان غیرقابل استفاده باقی بمانند. سایر اپراتورهای بازی که به‌وسیله بسته‌های الحاقی به آن اضافه می‌شوند، همچنان از طریق Renown یا با خرج کردن پول واقعی قابل خریداری هستند.

علاوه بر اپراتورها، حالا قطعات جانبی تمام سلاح‌های بازی نیز رایگان شده‌اند که این موضوع هم تاثیرات مهمی روی گیم‌پلی بازی خواهد داشت؛ چون تا قبل از این، بازیکنانی که از سلاح‌های ارتقایافته‌تر استفاده می‌کردند به مراتب قدرت بیشتری نسبت به سایرین داشتند، اما حالا همه می‌توانند بدون دغدغه و فکر کردن به قدرت سلاح‌ها وارد رقابت با دیگران شوند. گفتنی است که برخلاف اپراتورها، تمام قطعات جانبی سلاح‌ها، چه آنهایی که تا امروز وجود داشتند و چه آنهایی که پس از این به‌وسیله DLC اضافه می‌شوند، رایگان خواهند بود.

همان‌طور که اشاره کردیم، آپدیت Operation Chimera علاوه بر محتویات جدید و تغییرات و بالانس‌های گیم‌پلی، یک حالت جدید به نام Outbreak را به بازی اضافه می‌کند که طی مدت محدودی قابل اجرا است. این حالت شامل بسته‌هایی از ابزارهای مختلف قابل استفاده در بازی است که در ابتدا چهارتا از آنها به صورت رایگان در اختیار بازیکن‌ها قرار می‌‌گیرند و الباقی به‌وسیله R6 Credits یا همان پول ویژه بازی قابل خریداری هستند.

با توجه به اینکه زمان زیادی از انتشار آپدیت Operation Chimera نمی‌گذرد، بسیاری از بازیکن‌ها از وجود مشکلات مختلف در این بروزرسانی خبر می‌دهند. ظاهرا اپراتورها و محتویات رایگان برای تمام بازیکنان در دسترس نیستند، اما یوبیسافت قول داده که هرچه سریع‌تر این ایرادات فنی را برطرف کند.

بازی Rainbow Six Siege اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی برای کامپیوترهای ویندوزی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شد و بخش چندنفره آن تا به امروز میزبان بازیکن‌های زیادی از سراسر دنیا است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده