نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۹

هدست های آکیولس ریفت به دلیل مشکل نرم افزاری از کار افتادند (بروز شد)

کمپانی آکیولس اعلام کرد که در حال حاضر هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت به دلیل منقضی شدن گواهینامه امنیتی دستگاه از کار افتاده است و آنها در حال پیگیری این مشکل هستند.

بروزرسانی: کمپانی آکیولس یک بروزرسانی نرم‌افزاری برای این مشکل منتشر کرده است. کاربران هدست آکیولس ریفت باید از طریق وب‌سایت رسمی آکیولس برای دانلود بروزرسانی جدید اقدام کرده و با استفاده از آن مشکل دستگاه خود را رفع کنند. جزئیات کاملی درباره چگونگی دریافت فایل بروزرسانی و استفاده از آن را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.

در میان اخبار فناوری مطلع شدیم که هدست‌های واقعیت مجازی آکیولس ریفت به دلیل یک اشتباه گسترده فنی از کار افتاده‌اند و کمپانی آکیولس در تلاش برای رفع این مشکل بزرگ است. کاربران آکیولس ریفت قادر به راه‌اندازی هدست‌های خود نخواهند بود که این موضوع به دنبال منقضی شدن گواهینامه امنیتی دستگاه رخ داده است. هدست‌های آکیولس ریفت در حال حاضر اساسا بی‌مصرف و غیر قابل استفاده هستند. کمپانی Oculus در رابطه با این مشکل بزرگ در وب‌سایت خود گفت:

 این یک مشکل در رابطه با گواهینامه‌های نرم‌افزاری ما است که همچنان در پی مرتفع ساختن آن هستیم. برای مقاصد امنیتی، ما از گواهینامه‌هایی استفاده می‌کنیم تا مطمئن شویم که نرم‌افزارهای دریافتی شما در حقیقت از جانب کمپانی آکیولس می‌آیند. این گواهی منقضی شده است و ما روی چندین روش مختلف برای رفع این مشکل کار می‌کنیم.

Oculus Rift

کمپانی آکیولس در یک پست تکمیلی گفت که در حال بروزرسانی گواهینامه‌های مذکور است، اما این کار به سادگی امکان‌پذیر نخواهد بود. این کمپانی در این‌باره اذعان داشت:

متاسفانه منقضی‌شدن گواهینامه‌های امنیتی باعث مسدود شدن مسیر بروزرسانی‌های عادی شده است و به این خاطر نمی‌توان به سادگی یک آپدیت جدید برای دستگاه منتشر کرد. در حال حاضر روی گزینه‌های موجود کار می‌کنیم و انتظار داریم تا اطلاعات بیشتری را تا پایان امروز به اشتراک بگذاریم.

طبق اعلام وب‌سایت Engadget، ممکن است کاربران بتوانند با دستکاری ساعت هدست‌های خود این مشکل را بر طرف کنند. با این حال، این کار توصیه نمی‌شود؛ زیرا ممکن است اثرات ناخواسته منفی داشته باشد. کمپانی آکیولس در یک پست جداگانه توصیه کرده است که به جای اینکه خودتان برای رفع این مشکل دست به کار شوید و مشکل را حادتر کنید، منتظر بمانید تا آنها راهی برای این مشکل پیدا کنند. همچنین کمپانی آکیولس در نهایت گفت:

تیم ما به خاطر هرگونه مشکل پیش‌آمده عذرخواهی می‌کند و از صبر و شکیبایی شما تا زمان برطرف شدن این مشکل کمال تشکر را دارد.

شما می‌توانید پس از انتشار خبرهای بیشتر در این رابطه آن را در وب‌سایت زومجی مطالعه کنید. آیا هدست آکیولس ریفت شما نیز از کار افتاده است یا در حال حاضر مشکلی با این دستگاه دارید؟ شما می‌توانید در بخش نظرات ما را از این مسائل آگاه کنید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده